2026-04-24, 11:05
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag tror du är lite förvirrad. Jo du citerade mitt första inlägg i den här tråden. Jo du tog upp religion innan jag gjorde det. But you do you.

Exakt. Här kan vi vara överens. Jag vet inte vad du menar med sista stycket, alls, men om du tror på det så.

Jag inbillar mig att det var du som tog upp religion här:

Citat:
Även om man är superkristen bör man känna till att man inte kommer till himlen om man har ihjäl sig själv. Att ta död på Guds skapelse är lika illa som att mörda någon annan.

Vad jag menar med "det andra stycket" är väl inte särskilt svårt att förstå, jag tror helt enkelt att man dör. The end.
Citera
2026-04-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikasmakeravbajs
Jag vill inte vara kvar här.

Uppförsbacken är ibland orsaken att se krönet
Citera
2026-04-24, 13:15
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikasmakeravbajs
Jag vill inte vara kvar här.

Det är som att vara på en fest, en högljudd och jobbig fest som man varit på alldeles för länge, som man kanske aldrig riktigt gillade från början, och man säger till någon ”jag tänkte kila” - och personen vrålar ”VA?? NEEEJ!! Gör inte det, det här blir svinkul ju! Jag slänger på Las Ketchup så kör vi macarena-dansen!”

Och man tar av sig jackan och hänger med in igen, dansar lite macarena, dricker en öl. Inget med någon större glädje, och nu börjar man bli riktigt trött. Man vill bara hem och lägga sig. Kanske få i sig en korv. Vilket fall som helst så vill man inte vara kvar där på festen. Men det kan man inte riktigt säga till nån.

Så man försöker smita ut istället. Tar skorna under armen och tassar iväg. Man tappar skorna och någon vänder sig om sliter tag i en. ”För helvete mannen, vad håller du på med?? Ska du dra redan?! Är du trött? Gå och lägg dig en stund i lilla sovrummet istället”

Där ligger man, i lilla sängen, i lilla sovrummet. Äntligen lite lugn och ro. En stunds vila. Man somnar. Vaknar upp. Jodå, festen den pågår. Och där ligger man. Varför är man där? Vad gör jag här? Ska jag bara ligga här, i min ensamhet, villrådig, tom, med en basångest och en uppgivenhet…

Ligg där en stund. Ge fan i att öppna dörren först du själv vill göra det, oavsett hur länge det dröjer. Bara ligg där. Lägg märke till vad som försiggår. Det finns något mer än dig i den där festen. Ändå så finns det inget mer än du och festen.

Sen, när du är redo, kom ut och sätt dig. Jag är också nyfiken på det där med olika smaker av bajs.

Min favorit är toner av mörka bär.
Citera
2026-04-24, 14:31
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad PRATAR du om?

Även om man är superkristen bör man känna till att man inte kommer till himlen om man har ihjäl sig själv. Att ta död på Guds skapelse är lika illa som att mörda någon annan.

Det är lekande lätt att tro "jag börjar bara om" vid självmord när man är ung. När man vuxit till sig lite inser man att så är inte fallet. Jag har i en livskris farit med såna tankar själv, innan jag insåg hur fel de var.
Du kanske inte har tänkt färdigt.
Du kan komma att ändra uppfattning många gånger om innan ditt liv är över.
Citera
2026-04-28, 04:06
Avslutad
För att hjälpa andra olyckliga.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem