Citat:
Ursprungligen postat av
Lilla.My.
Det som jag tycker är det allra sorgligaste i det här ärendet är att mamma Victoria inte verkar VILJA ha en frisk dotter. Det här ärendet genomsyras så totalt av Munchausen by proxy-tendenser, även om det inte finns tillräckligt för att styrka MBP i domstol så har jag sällan sett ett ärende där mamman öppet visar så tydliga MBP-tendenser. Bara det att man VET att Victoria hade blivit arg/upprörd om läkarna meddelade att Elsa inte har den allvarliga tarmsjukdomen PIPO säger så mycket.
Skyldig men friad i domstol? Vet du i vilken typ av länder en sådan ordning råder? Jag tror du hade trivts bra i Kina eller Nordkorea. Där har man ungefär samma tankegångar som du i rättsliga sammanhang. Det "verkar" som mamman är skyldig. Alltså är hon skyldig, för det finns ju en utredning.
Det är ju exakt det Kafka kritiserade för över hundra år sedan: Och du är kvar i detta tänkande år 2026? Otroligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lilla.My.
En förälder med normal psykologisk funktion hade blivit så glad av ett sådant besked, men i det här ärendet är det så tydligt att Elsa ÄR sin diagnos för mamman, hon ses liksom främst som "ett allvarligt sjukt barn" i sin mammas blick. Det är väldigt väldigt sorgligt.
Nej det är nog du som är sorglig. Hela ditt tankesätt är omodernt och hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lilla.My.
Lyckligtvis verkar inte pappan se på sin dotter på samma sätt, så Elsa har nog goda möjligheter att leva ett friskt normalt liv hemma hos oss sin far. Det känns skönt att veta tycker jag som utomstående.
Vad vet du om någonting? Har du all dokumentation i ärendet? Det var ju en himla tur att mamman hann ladda ner all dokumentation annars hade Elsa sannolikt aldrig varit hos sin biologiska pappa idag.