2026-04-18, 00:22
Medlem
Voloteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Hur tänker du att hon kapitaliserar på att hennes familjs säkerhet betalas av tredje part? Önskar du att hon och hennes närmaste istället skulle dödas?

Hur kan ni nassar inte se cirkelresonemanget i er egen ihopsnickrade konspiration - trodde åtminstone "internal consistency" var något man kunde förvänta sig från er sort? Vad ni tycks påstå är alltså att hon funnit en evig money glitch genom två-stegsraketen att först uttala sig negativt om rabiata muslimska terrorister för att sedan förekomma det oundvikliga i en ond bråd död genom att uppvakta ett hemligt judiskt kollektiv och få dom att casha för en väktare? Fan vad asfett det låter, är ju helt sjukt egentligen att inte alla svennar ger sig på en glassig Lars Vilks-tillvaro.

Sekteriskt våld är nya fredagsmysen för hela familjen Måwe.
Men ditt resonemang så bör alla politiker kunna köpas utan att folket får reda på vem som fyller deras bankkonton. Det liknar östeuropeisk korruption.

Om hon nu påstår att hon enbart representerar svenska intressen som folkvald politiker, varför ska hon då ha pengar under bordet från främmande makt? Vad är det främmande makt vill?

Förstår du nu hur detta urholkar svensk demokrati? Din röst går till en politiker som egentligen röstar/beslutar på ett sätt som finansiärerna vill.
Senast redigerad av Volotea 2026-04-18 kl. 00:37.
Citera
2026-04-18, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag tar samma källa som din, tack!

Argumentationsfel av dig. Jag har överhuvudtaget inte spekulerat i Alices donator, då kan du för fan inte sitta här och bygga halmgubbar. Men du har tydligen inget att komma med förutom infantilt struntprat.
Citera
2026-04-18, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Hur tänker du att hon kapitaliserar på att hennes familjs säkerhet betalas av tredje part? Önskar du att hon och hennes närmaste istället skulle dödas?

Hur kan ni nassar inte se cirkelresonemanget i er egen ihopsnickrade konspiration - trodde åtminstone "internal consistency" var något man kunde förvänta sig från er sort? Vad ni tycks påstå är alltså att hon funnit en evig money glitch genom två-stegsraketen att först uttala sig negativt om rabiata muslimska terrorister för att sedan förekomma det oundvikliga i en ond bråd död genom att uppvakta ett hemligt judiskt kollektiv och få dom att casha för en väktare? Fan vad asfett det låter, är ju helt sjukt egentligen att inte alla svennar ger sig på en glassig Lars Vilks-tillvaro.

Sekteriskt våld är nya fredagsmysen för hela familjen Måwe.

Och med detta vill du säga, snacka om kvalificerat ordbajs.
Citera
2026-04-18, 00:37
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Men ditt resonemang så bör alla politiker kunna köpas av främmande makt utan att folket får reda på vem finansiärerna är.

Om hon nu påstår att hon enbart representerar svenska intressen som folkvald politiker, varför ska hon då ha pengar under bordet från främmande makt? Vad är det främmande makt vill?

Detta urholkar svensk demokrati, förstår du det?
Du tänker att hon är korrupt och endast är ute efter att tjäna sig en redig hacka? Och att lösning hon fann vara att gå all in på att engagera sig i balkaniseringen av Mellanöstern?

Tänk vad snopen hon kommer känna sig när vi berättar för henne att allt hon hade behövt göra för att göra sig själv och sina barnbarnsbarn ekonomiskt oberoende var att sälja sig själv till rätt del av näringslivet. Vilka härliga skratt vi kommer mötas i när det går upp för henne att hon inte ens hade behövt leva med skräcken att någon ska göra hennes barn illa.
Citera
2026-04-18, 01:00
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Och med detta vill du säga, snacka om kvalificerat ordbajs.
Det är väl helt uppenbart vad jag försöker säga?

Att medvetet skapa en hotbild mot sig själv och sin familj i utbyte mot ett erbjudande om personskydd är för den överväldigande majoriteten av mänskligheten inte ett särskilt attraktivt affärsförslag. I synnerhet inte för någon som redan tjänar nånstans mellan 150,000-200,000 kr i månaden.

Jag fattar att ni nassar tror att dom sluga kroknäsorna styr världen genom att korrumpera den annars så gudfruktiga och helgonlika ariska folkstammen med lockelser om Babylon. Men om du släpper den värsta antisemitismen för blott ett litet ögonblick, tror du på riktigt att det är så här korruption ser ut i politiken?
Citera
2026-04-18, 02:33
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Du verkar vara en sjukt jobbig person. Finns inte mycket som är värre än idioter som helt saknar självinsikt i att de är idioter utan tvärtom tror att de är de intelligenta.

Det hade kunnat finnas en video i TS där hon suger av Netanyahu och du hade garanterat vart här inne och yrat om att det är AI grundat i judehat.

Men nu finns det inte något som backar upp något. Att du tycker det är jobbigt att någon ifrågasätter att det bara verkar vara trams som ligger bakom trådens påstående är ganska kul faktiskt. Du tycker jag verkar vara jobbig och jag tycker du verkar vara svag i sinnet som blint bara accepterar propaganda.

Nu när vi tagit oss förbi det så kanske du kan backa upp påståendet så det blir trovärdigt och inte bara framstår som den sedvanliga propagandan. Eller är det bara jobbigt för dig när någon ifrågasätter svartmålningen av Alice utan att det ska finnas något trovärdigt bakom hittepåt?

Du verkar inte jättesmart, det måste man ge dig.
Citera
2026-04-18, 02:40
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Men nu finns det inte något som backar upp något. Att du tycker det är jobbigt att någon ifrågasätter att det bara verkar vara trams som ligger bakom trådens påstående är ganska kul faktiskt. Du tycker jag verkar vara jobbig och jag tycker du verkar vara svag i sinnet som blint bara accepterar propaganda.

Nu när vi tagit oss förbi det så kanske du kan backa upp påståendet så det blir trovärdigt och inte bara framstår som den sedvanliga propagandan. Eller är det bara jobbigt för dig när någon ifrågasätter svartmålningen av Alice utan att det ska finnas något trovärdigt bakom hittepåt?

Du verkar inte jättesmart, det måste man ge dig.

Har inget med det att göra. Blir bara väldigt tröttsamt att bevisbördan blir helt otroligt stor när det gäller folk du gillar och väldigt liten när det gäller folk du inte gillar.

Varenda sate i tråden vet att du inte hade varit såhär förstående (läs:lekt dum) om det i stället för ATM varit säg Nooshi och i stället för Israel varit säg Iran.

Det är hyckleriet som är jobbigt, speciellt på ett diskussionsforum.
Citera
2026-04-18, 02:51
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trots-kritiken-alice-teodorescu-mawe-kd-vagrar-avsloja-hemliga-donatorn

Enligt mig är det helt uppenbart att säkerhetspersonal från Israel skyddar henne, och de ekonomiska stöden, eller finansiering för att tala klarspråk, kommer förstås också därifrån.

Vad tror ni?

"Jag har följt de regler som parlamentet har. Mitt parti har gjort en intressegranskning av den här donatorn."

Kenneth Copeland (LOL - seriöst - det kan vara vem fan som helst som är förmögen i hennes supporterkrets som vid det här laget mkt väl kan vara omfattande - tänk om det är Jimmy Å!? han har gett sig fan på att köpa upp hela KD i samband med Dumpen-stödet och inför valet!)
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-04-18 kl. 03:01.
Citera
2026-04-18, 02:53
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Har inget med det att göra. Blir bara väldigt tröttsamt att bevisbördan blir helt otroligt stor när det gäller folk du gillar och väldigt liten när det gäller folk du inte gillar.

Varenda sate i tråden vet att du inte hade varit såhär förstående (läs:lekt dum) om det i stället för ATM varit säg Nooshi och i stället för Israel varit säg Iran.

Det är hyckleriet som är jobbigt, speciellt på ett diskussionsforum.

Nu hittar du på trams. Självklart skulle jag krävt samma sak om det skulle gälla vänsterdamen. Du hittar på något som inte stämmer och från det som inte stämmer så kallar du mig för hycklare. Hur dum i huvudet är du egentligen? Menar du allvar eller trollar/tramsar du?

Det enda jag har frågat är om det finns något som backar upp det som hela tråden bygger på. Det blir ganska viktigt när tråden lever av just den anledningen (påståendet). Det finns ju ingen som verkar kunna göra det och då kan du väl själv räkna ut att det förmodligen bara är tramsigt påhitt.

Med tanke på att det i slutändan leder till att förtala judar så är det också lätt att se att det hänger ihop med den sedvanliga judekonspirationen. Den som vänstersnusket/nazisterna sprider ett i ett.
Citera
2026-04-18, 03:22
Medlem
Alla som inte är helt efterblivna eller levt under sten vet precis vilken typ av person som ger den här korrupta kärringen pengar, så hon behöver inte ens erkänna hennes israeliska/sionistiska kopplingar.
Citera
2026-04-18, 04:16
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nu hittar du på trams. Självklart skulle jag krävt samma sak om det skulle gälla vänsterdamen. Du hittar på något som inte stämmer och från det som inte stämmer så kallar du mig för hycklare. Hur dum i huvudet är du egentligen? Menar du allvar eller trollar/tramsar du?

Det enda jag har frågat är om det finns något som backar upp det som hela tråden bygger på. Det blir ganska viktigt när tråden lever av just den anledningen (påståendet). Det finns ju ingen som verkar kunna göra det och då kan du väl själv räkna ut att det förmodligen bara är tramsigt påhitt.

Med tanke på att det i slutändan leder till att förtala judar så är det också lätt att se att det hänger ihop med den sedvanliga judekonspirationen. Den som vänstersnusket/nazisterna sprider ett i ett.

Hur vet du att radikal islam är en orm. Och hur vet du att moderat islam är gräset som gömmer ormen?

Kan du ge mig otvetydiga bevis på det? Eller grundar det säg ändå i botten på erfarenhet och en förmåga att dra slutsatser av det du ser och har sett?

Konstigt att den förmågan försvinner totalt när det gäller judar. Då måste nästan gud själv komma ner och bekräfta saker för dig, annars är det bara ”konspirationer” och ”judehat”.

Judehat är förövrigt det nya ”rasist”. Ett ord som slängs runt inte som en anklagelse utan mer som ett sätt att tysta kritik som egentligen är saklig och har förankring i verkligheten. Precis som ordet rasist gjorde väldigt länge.
Citera
2026-04-18, 07:54
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxCoolestKidxx
Politiker borde vara transparenta med var dom får pengar ifrån

100 procent. Vi har lobbyister som slänger pengar på politiker via middagar etc och liknande saker såsom det vi ser i denna tråden. Det är direkt inflytande av näringslivet eller utländska företag och grupper. Att folk sedan rycker på axlarna och säger "det har inte vi med att göra" är befängt. Se bara på USA, där korruptionen av denna sort är så vida spridd att väljarnas vilja i praktiken inte existerar utan ska istället formas till att acceptera pengarnas direktiv. Vare sig höger eller vänster borde acceptera detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in