2026-04-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Frågan är verkligen befogad. Av VEM och VARFÖR får hon pengar?

Att en islamist anmäler henne kommer inte leda till någon fällande dom. Det kommer läggas ner.

Kammarkollegiets tillsynsärende är ett steg framåt, oavsett vem som anmäler. Det vore en skandal om det läggs ner eftersom det skulle uppfattas som godtyckligt och underminera förtroendet för systemet. Hennes vägran att vara transparent trots SVT:s granskning gör henne till en belastning för KD och svensk politik.
Citera
2026-04-21, 18:55
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:

Göran Hägglund var en rolig man. Minns hans debatter med kommunisten Lars Ohly. Göran gick upp i debatten och sa att Lars står i korvmojjen och beställer "extra allt" precis som i sin politik. Dessutom vill han ta bort taket i statsfinanserna, Lars vill åka nedcabbat i tillvaron. På den retoriken skrattade Ohly så han inte förmådde svara.

Vet inte på vilket sätt detta skulle invalidera det jag sa. Det är fortfarande sant att den kristna högern är mammonälskande hycklare.
Du kanske höll med mig, men det var så knepigt skrivet att jag inte förstod vad varken han eller du menade.
Citera
2026-04-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViCenterpartister
https://x.com/MikailPNyuksel/status/2046220511596659131

Mikail Yüksel 🇵🇸
@MikailPNyuksel
Som ni vet har jag anmält Alice Teodorescu Måwe (KD) till Kammarkollegiet med anledning av hennes hemliga bidragsgivare.

Nu har jag fått besked om att Kammarkollegiet har inlett ett tillsynsärende. Det återstår att se vilket beslut de kommer att fatta.

Ett viktigt steg i rätt riktning.

Det där partiet ger man ju inte mycket för heller, men det är väl bra att han gjort det antar jag.
Citera
2026-04-21, 19:01
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Kammarkollegiets tillsynsärende är ett steg framåt, oavsett vem som anmäler. Det vore en skandal om det läggs ner eftersom det skulle uppfattas som godtyckligt och underminera förtroendet för systemet. Hennes vägran att vara transparent trots SVT:s granskning gör henne till en belastning för KD och svensk politik.

Jag är desillusionerad, jag tror hela systemet är korrupt och i händerna på de där...

Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Vet inte på vilket sätt detta skulle invalidera det jag sa. Det är fortfarande sant att den kristna högern är mammonälskande hycklare.
Du kanske höll med mig, men det var så knepigt skrivet att jag inte förstod vad varken han eller du menade.

Jag svamlade iväg lite kanske men jag uppfattar inte den äkta kristna högern som mammonälskande hycklare. De äkta kristna är civilisationens hörnpelare. Ebba är inte äkta kristen. Inte ATM heller.
Citera
2026-04-21, 19:10
Medlem
Citat:
Jag är desillusionerad, jag tror hela systemet är korrupt och i händerna på de där...

Jag svamlade iväg lite kanske men jag uppfattar inte den äkta kristna högern som mammonälskande hycklare. De äkta kristna är civilisationens hörnpelare. Ebba är inte äkta kristen. Inte ATM heller.

Alltså jag håller ju med om det. Jag har tom. haft sådana i släkten som arbetat obetalt under massa år baserat på djupa ideal.
Men dessa blev utnyttjade av falska giriga skitstövlar.

I religiösa sammanhang blir idealister utnyttjade.

KD som parti är inga idealister. Ebba har väl aldrig ens nämnt sin tro. Hon har väl ingen vad jag vet.
Det snackade om detta på TV häromdagen. Att hon borde prata mer Jesus typ. Men alltså då hade det ju bara varit fejk. Som när Trumpen viftar med en bibel.
De borde byta namn eller sparka samtliga och ersätta med troende människor. Nu är de bara ett skämt.
Det finns väl typ ingen skillnad på M och KD. Det är väl typ exakt samma parti bara olika image. Som olika etiketter på läskeblasken.

De äkta kristna är långt sepererade från detta parti, men de kanske naivt röstar på det.
Citera
2026-04-21, 19:32
Medlem
Om det visar sig att givaren är en lobbyaktör kopplad till en viss industri eller politisk fråga, fråga kommer hon ta med hela KD i fallet, lagom till valet i höst. KD har nämligen vetskap vem givaren är.
Citera
2026-04-21, 19:42
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om det visar sig att givaren är en lobbyaktör kopplad till en viss industri eller politisk fråga, fråga kommer hon ta med hela KD i fallet, lagom till valet i höst. KD har nämligen vetskap vem givaren är.

Du tror lite väl bra om vårt samhälle, som du skriver blir det när allt är som det ska i samhället. Jag är övertygad om att det inte kommer hända något alls trots att det är ett tydligt fall av att ta emot mutor. Narcissistens deltagande i programmet "30 minuter" har gillats av ca 9000 idioter som hatar Sverige utan att ens veta om det.
Citera
2026-04-21, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Du tror lite väl bra om vårt samhälle, som du skriver blir det när allt är som det ska i samhället. Jag är övertygad om att det inte kommer hända något alls trots att det är ett tydligt fall av att ta emot mutor. Narcissistens deltagande i programmet "30 minuter" har gillats av ca 9000 idioter som hatar Sverige utan att ens veta om det.

Du tänker att kammarkollegiet är korrupt? När Alice förra året var inblandad i ett bråk nere i Bryssel, så skyddades hon av sin partivän Roberta Metsola som la locket på. Samma skydd tror jag inte hon innehar i kammarkollegiet.
Citera
2026-04-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nu hittar du på trams. Självklart skulle jag krävt samma sak om det skulle gälla vänsterdamen. Du hittar på något som inte stämmer och från det som inte stämmer så kallar du mig för hycklare. Hur dum i huvudet är du egentligen? Menar du allvar eller trollar/tramsar du?

Det enda jag har frågat är om det finns något som backar upp det som hela tråden bygger på. Det blir ganska viktigt när tråden lever av just den anledningen (påståendet). Det finns ju ingen som verkar kunna göra det och då kan du väl själv räkna ut att det förmodligen bara är tramsigt påhitt.

Med tanke på att det i slutändan leder till att förtala judar så är det också lätt att se att det hänger ihop med den sedvanliga judekonspirationen. Den som vänstersnusket/nazisterna sprider ett i ett.
Hon har en hemlig bidragsgivare och gör inget annat än hyllar Israel, behövs inga högskolepoäng för att konstatera att hon avlönas av aipac eller liknande.
Citera
2026-04-21, 20:46
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du tänker att kammarkollegiet är korrupt? När Alice förra året var inblandad i ett bråk nere i Bryssel, så skyddades hon av sin partivän Roberta Metsola som la locket på. Samma skydd tror jag inte hon innehar i kammarkollegiet.

Det är första gången jag hör talas om kammarkollegiet så jag har inte ett rakt svar, men klägget är mycket mer vänner med varandra bakom stängda dörrar än vad vanliga människor tror. Samhället är sådant att banker kan stänga av en kund som fått 70 kr i Swish, men när en makthavare säljer sig för miljoner är det tydligen inget problem alls.
Citera
2026-04-21, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Det är första gången jag hör talas om kammarkollegiet så jag har inte ett rakt svar, men klägget är mycket mer vänner med varandra bakom stängda dörrar än vad vanliga människor tror. Samhället är sådant att banker kan stänga av en kund som fått 70 kr i Swish, men när en makthavare säljer sig för miljoner är det tydligen inget problem alls.

Inte heller så insatt, men politiker överlag är polare med varandra när vi inte tittar. Jag vet tom. två som gökar just nu. En moderat och en miljöpartist.

Politiker lever tillsammans i ett system som gör dem rika även om de tillhör olika partier.
De kommer inte förstöra det systemet för varandra. Pengar är för mumsigt för det.
Citera
2026-04-21, 21:54
Medlem
fonders avatar
Skriv under om du håller med: En folkvald EU-parlamentariker ska inte kunna ta emot hemliga pengar från hemliga givare. Väljarna förtjänar att veta vem som betalar. https://www.mittskifte.org/petitions/visa-pengarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in