2026-04-16, 21:52
Medlem
Voloteas avatar
Citat:
Kristdemokraternas EU-parlamentariker Alice Teodorescu Måwe har fått hård kritik för att hon tar emot ekonomiskt stöd från en anonym donator. Trots återkommande kritik vägrar KD-politikern Alice Teodorescu Måwe att berätta vem som finansierar hennes personliga säkerhet.

– Jag kommer inte kunna berätta någonting om det här. Det riskerar min säkerhet, säger hon i 30 minuter.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trots-kritiken-alice-teodorescu-mawe-kd-vagrar-avsloja-hemliga-donatorn

Enligt mig är det helt uppenbart att säkerhetspersonal från Israel skyddar henne, och de ekonomiska stöden, eller finansiering för att tala klarspråk, kommer förstås också därifrån.

Vad tror ni?
Senast redigerad av Volotea 2026-04-16 kl. 22:44.
Citera
2026-04-16, 22:04
Medlem
supremanics avatar
Med tanke på att hon tydligt tagit Israels sida de senaste åren så är det säkerligen Israel/Judar som köpt henne.
Att kalla det finansiering av säkerhet är antagligen ett smidigt sätt att slussa shekels ner i hennes fickor.
Citera
2026-04-16, 22:08
Medlem
BallaKlavas avatar
Varenda inlägg man läser på X från Alice handlar om Israel. Så det är väl uppenbart för alla vem hon är anställd av..suck, hur svårt ska det vara att förstå.
Citera
2026-04-16, 22:16
Medlem
Noll verklighetsförankring, som många i Bryssel.
Casha in och pladdra.
Citera
2026-04-16, 22:25
Medlem
'Krig är den sista utvägen' enligt Teodorescu

Hur tänker hon då? Kanske missförstår, men känns i så fall som en krigshetsare.
Citera
2026-04-16, 22:33
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Med tanke på att hon tydligt tagit Israels sida de senaste åren så är det säkerligen Israel/Judar som köpt henne.
Att kalla det finansiering av säkerhet är antagligen ett smidigt sätt att slussa shekels ner i hennes fickor.
Så är det. Det är Israels röst man hör när rumänskan talar. Det har varit tydligt länge.

Kanske läge att kolla ifall partikamraten Näbba Usch också fått in märkliga donationer till partiet eller till den privata vandeln? KD verkar vara helt infiltrerat av israeliska narrativ.
Citera
2026-04-16, 22:46
Medlem
Om samma sak gällt en annan politiker från motståndarsidan så hade hon gått i taket och sagt att Hamas eller Iran är donatorn.

100% att donatorn är någon med koppling till Israel.
Och det vill hon inte säga.

Jag är förvisso själv israel-vän, men jag har väldigt svårt för Alice.
Så korkat när hon säger att USA och Israel attackerade Iran för att hjälpa iranska folket.
Inte ens de själva hävdar det. Utan det handlar om deras egen säkerhet, och olja.

Både Alice, USA och Israel skiter i det iranska folket.
Citera
2026-04-16, 22:47
Medlem
BombaySaphires avatar
Hon är en nyttig idiot, helt i klorna på kroknäsorna. Beskäftig är hon också dessutom. Usch.
Citera
2026-04-16, 23:04
Medlem
Graavargs avatar
Måwe är den äckligaste svenska politiker jag vet.

Det är däremot inte helt logiskt att israelerna skulle betala henne pengar så att hon kan betala dem tillbaka.

Så om slantarna kommer från nån israelisk bulvan så är det nog fråga om ett "ekonomiskt bidrag", medan "säkerhetsdetaljen" kommer på köpet men funkar förstås samtidigt slugt som ett sätt att undvika att åka dit för mutor. Och Måwe kan skapa litet mer låtsas-dramatik på köpet.

Oberoende så borde hon förstås sparkas omedelbart, men partiet hon representerar är ju inte precis känt för nån rakryggad moral. Inte partiets ordförande heller, för den delen.
Citera
2026-04-16, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hon är en nyttig idiot, helt i klorna på kroknäsorna. Beskäftig är hon också dessutom. Usch.

Vem bryr sig, hon är själv en kroknäsa som bryr sig om att göra något som inte ens har ett nyhetsvärde. Hon är inte helt svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Måwe är den äckligaste svenska politiker jag vet.

Precis, för hon är från bulgarien.
Citera
2026-04-16, 23:17
Medlem
Voloteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaspern
Vem bryr sig, hon är själv en kroknäsa som bryr sig om att göra något som inte ens har ett nyhetsvärde. Hon är inte helt svensk.

Precis, för hon är från bulgarien.
Hon är från Rumänien, men hennes ursprung kvittar. Frågan är varför utländska stater tillåts finansiera beslutsfattande svenska politiker.
Senast redigerad av Volotea 2026-04-16 kl. 23:25.
Citera
2026-04-16, 23:22
Medlem
Man kan inte beskylla henne för att inte ha östeuropeisk smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in