2026-04-17, 00:47
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Vilket är det enda land ATM tycker invandrare ska "erkänna"?

Vad fan yrar du om? Tala ur skägget istället för att tramsa runt. Jag gissar på Kenya?
Citera
2026-04-17, 00:48
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrik-sjoberg
Det är väldigt troligt med tanke på omständigheterna. Skulle du vara bekväm med att en extremt ryssvänlig politiker skulle få stora summor från en anonym donator och vägra berätta var pengarna kom ifrån?

Hon har fått pengar för sin personliga säkerhet. Det är vad vi vet.
Citera
2026-04-17, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Besatt av Israel mer andra länder? Det vi vet är pengar som går till personliga säkerhet. Inget annat.
En hypotetisk fråga: låt säga att det faktiskt är Israel som betalar ATM. Hade du tyckt att det skulle vara problematiskt? Och tycker du att hon har en skyldighet att berätta om det?
Citera
2026-04-17, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
I detta fiktiva scenario skulle jag frågat efter något trovärdigt som backar upp dessa påståenden som görs. Precis som jag gör angående personen tråden handlar om.

Svårt att veta om du är vänsterbliven eller nazist? Men det är det typiska judehatet allt detta bygger på som ni i vanlig ordning aldrig har något trovärdigt att komma med som backar upp påståendena. Idag så kopplar islam ihop vänstersnusket och nazisterna mer och mer. Båda visar stöd för muslimernas mål att utrota judarna.

Sen kan du inte jämföra Ryzzland och Israel då Ryzzland bedriver ett anfallskrig medans Israel försvarar sig mot de som bedriver ett anfallskrig mot dem. Du är inte mycket med märker jag.
>I detta fiktiva scenario skulle jag frågat efter något trovärdigt som backar upp dessa påståenden som görs. Precis som jag gör angående personen tråden handlar om.
Tack, jag tror det räcker så. Du saknar alltså all form av grundläggande logik och slutledningsförmåga. Det har varit kul upplevelse att försöka debattera med någon svagbegåvad fas 3:are, men jag tror tyvärr inte att vi kommer längre än såhär. Lycka till med morgondagens dagliga verksamhet!
Citera
2026-04-17, 00:51
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Besatt av Israel mer andra länder? Det vi vet är pengar som går till personliga säkerhet. Inget annat.
Du har alltså inte läst henne eller lyssnat på hennes tirader senaste åren? Vad är det för typ av säkerhet som hon måste ha som inte täcks upp av normala SÄPO? Politiker med hennes kandidatskap för europeiska politiska uppdrag brukar inte lämnas obevakade vind för våg. Varför anser hon att hon behöver extra säkerhetspersonal i vardagen, personal som hennes chef Ebba exempelvis inte har?
Citera
2026-04-17, 00:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
En hypotetisk fråga: låt säga att det faktiskt är Israel som betalar ATM. Hade du tyckt att det skulle vara problematiskt? Och tycker du att hon har en skyldighet att berätta om det?

Det är hypotetiskt så att bygga på tyckanden är meningslöst utifrån det då TS säger sig ha bevis.
Citera
2026-04-17, 00:54
Medlem
Citat:
Det är hypotetiskt så att bygga på tyckanden är meningslöst utifrån det då TS säger sig ha bevis.
Det är inte svar på min fråga. Ta det som ett tankeexperiment bara. Låt säga att det faktiskt är så, mot förmodan.
Hade du tyckt det var problematiskt, och tycker du att hon skulle ha en skyldighet att informera om det?
Citera
2026-04-17, 00:54
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Du har alltså inte läst henne eller lyssnat på hennes tirader senaste åren? Vad är det för typ av säkerhet som hon måste ha som inte täcks upp av normala SÄPO? Politiker med hennes kandidatskap för europeiska politiska uppdrag brukar inte lämnas obevakade vind för våg. Varför anser hon att hon behöver extra säkerhetspersonal i vardagen, personal som hennes chef Ebba exempelvis inte har?

Vad tycker du jag ska tycka gällande om hur TS bygger sina bevis?
Citera
2026-04-17, 00:56
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Det är inte svar på min fråga. Ta det som ett tankeexperiment bara. Låt säga att det faktiskt är så, mot förmodan.
Hade du tyckt det var problematiskt, och tycker du att hon skulle ha en skyldighet att informera om det?

Jag bygger inte mina resonemang efter tankexperiment.
Citera
2026-04-17, 00:57
Medlem
Citat:
Jag bygger inte mina resonemang efter tankexperiment.
Jag har inte bett dig att förklara ett resonemang, jag undrar genuint bara ifall du tycker det skulle vara problematiskt IFALL så var fallet.

Men du vägrar svara, tycker det är ganska talande.
Citera
2026-04-17, 00:59
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Borde va offentligt vem som betalar.

Är inte SÄPO intresserad av detta?Att främmande makt betalar politikers löner är ju ett enormt säkerhetshot
Citera
2026-04-17, 01:00
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Vad tycker du jag ska tycka gällande om hur TS bygger sina bevis?
Jag tycker att du tramsar och är farligt nära 0.03.

Vi har olika åsikter om den här frågan, som om så många andra frågor. Tråden handlar emellertid om varför Alice har så svårt att förklara sina hemliga finansiärer som enligt uppgift förser henne med privata tjänster. Vi är många som tycker att detta är både märkligt och illavarslande med tanke på att hon kan komma att få framträdande positioner i en Tidö 2.0 eller i europaparlamentet. Då är det intressant att veta vems ärende hon springer? Folkets som röstade på henne eller någon annans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in