2026-04-17, 13:30
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Jag håller med om att det låter mycket mer troligt att det är en svensk eller europeisk sionistorganisation som ELNET snarare än en direktlänk till Israel. Det är också väldigt osannolikt att hon skulle ha “israeliska säkerhetsvakter” som skyddar henne i Sverige vilket i sig är närmast en fabulös historia.
Hon fick pengarna från anonyma donationer som vill att hon ska driva just deras agenda och inget annat. Det är ju mer som att hon har blivit hyrd för en viss linje än att hon är ett frihandlande politiskt subjekt. Att hon sedan skyller på “skydd” är trams eftersom hon redan är en skyddsobjekt och har Säpo‑skydd. Det gör hennes hela argument med privat säkerhet till en mycket tunn ursäkt för att ha ett dubbla upplägg finansierat av okända aktörer.

Frågan är då om hon är anställd för att driva dessa agendor?
Eller blir detta en bi-syssla? Och isåfall, är den ansökt och godkänd?
Är det i enlighet med hennes politiska uppdrag eller…ligger det UTANFÖR hennes roll?

Luktar det inte lite död hund här?
Citera
2026-04-17, 13:34
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag gillar henne skarpt och jag kan absolut förstå att hon har skyddsbehov och behöver finansiering för det.

PS. Är chockad över antisemitismen här på flashback. Ni som står till höger och lägger ut sådana antisemitiska inlägg, känns det bra att stå på vänsterns sida av historien?

Bra. Då kan du kanske förklara?
Varför är tex inte hennes befintliga skydd tillräckligt? Vem bedömer den skyddsklassen åt politiker?
Vad är det hon gör ”extra” menar du, som gör att hon har detta behov av mer skydd?
Citera
2026-04-17, 13:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Korruption är aldrig ok, framför allt inte bland eliten.

Det är direkt samhällsförstörande.

Vilken korruption?
-Den som är hopdiktad av SVT eller av TS?

Vad jag vet och minns rätt, är Alice jurist. SVT (och TS?) försöker att koka ihop en soppa av en spik som inte existerar.
Citera
2026-04-17, 13:39
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vilken korruption?

Vad jag vet och minns rätt, är Alice jurist. SVT (och TS?) försöker att koka ihop en soppa av en spik som inte existerar.

Att inte vilja dela med sig av var pengar kommer ifrån är väl typ definitionen av korruption?
Citera
2026-04-17, 13:44
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trots-kritiken-alice-teodorescu-mawe-kd-vagrar-avsloja-hemliga-donatorn

Enligt mig är det helt uppenbart att säkerhetspersonal från Israel skyddar henne, och de ekonomiska stöden, eller finansiering för att tala klarspråk, kommer förstås också därifrån.

Vad tror ni?
Helt självklart att hon inte vill avslöja det.

Precis som partiers bidrag. Som nyliga blivit tvungna att avslöja sina bidrag.

Vilket jag tycker är en äcklig tanke.

Så om hon vill hålla hennes bidragsgivare anonyma stödjer jag henne 100%.
Citera
2026-04-17, 13:58
Medlem
Voloteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Jag tror att man skall få lov att vara hemlig donator
Om nu en politiker sätter sitt land först, varför ska då denne behöva finansieras av andra länder?
Citera
2026-04-17, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Äää det är ingen muta utan säpo klarar inte av sitt jobb och då får andra kliva in rätt enklet och riktigt

Det är beroendeställning till "någon", orimligt. Svenska EUledamöter ska driva svenska intressen. Det är meningen.
Citera
2026-04-17, 14:09
Medlem
Är tanken här att hon är finansierad av George Soros eller något liknande?
Citera
2026-04-17, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vilken korruption?

Det som tråden handlar om, det vill säga att hon får privata donationer som kan vara uppåt i miljonklassen för säkerhet som hon redan får av Säpo. Det är ett solklart fall av misstänkt muta och bör undersökas närmare.
Citera
2026-04-17, 14:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Helt självklart att hon inte vill avslöja det.

Precis som partiers bidrag. Som nyliga blivit tvungna att avslöja sina bidrag.

Vilket jag tycker är en äcklig tanke.

Så om hon vill hålla hennes bidragsgivare anonyma stödjer jag henne 100%.

Hade du sagt samma sak om en vänsterpartist hade varit sponsrad av Hamas?
Citera
2026-04-17, 14:24
Medlem
okok1s avatar
Gnäll inte på Alice. Gnäll på KD som inte sparkade åsnan direkt. Men detta kanske är normalt? Eliten köper politiker och våldtar barn? Helt normalt i väst kanske?
Citera
2026-04-17, 14:31
Medlem
Grontarskonts avatar
Mutade politiker gillar vi inte! Borde kastas ut med huvudet före!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in