Citat:
Ursprungligen postat av
Readyfreddie
Nu tror jag ju att JJ höll i yxan. Han fick kanske också hjälp att etablera kontakten.
Mobba på du. Att farsan hjälper sin son med någon form av tvist är inte konstigt enligt mig.
Att föräldrar hjälper sina barn är fullt naturligt. I synnerhet handfallna sådana. Däremot att en polis skulle bistå i ett brutalt dubbelmord med yxa och sen hjälpa till med en cover-up känns för mig väldigt långsökt.
Om nu inte fadern besökte Härnösand regelbundet borde det rimligtvis vara väldigt lätt att kontrollera var han befann sig den 31/5 2005. Både familj och arbetskamrater inom polisen bör komma ihåg om han åkt upp till Härnösand just vid den tidpunkten.
Sen kan vi till det lägga att om inte fadern åkte upp för ett planerat mord (långsökt) bör han inte haft några betänkligheter över att berätta både för fru och arbetskamrater att han åkte upp för att hjälpa sonen med en besvärligt tvist med en äldre man.
Med det sagt är det naturligtvis fritt fram på Flashback att föra fram sina teorier. Visar det sig att fadern var inblandad lovar jag högtidligen att lyfta fram dina inlägg samt påpeka hur fel jag haft. Hur låter det?