2026-04-15, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
1. du tror på allt du läser. Tror du att de personerna det berör blir Einsteins för att du sätter dem i ett slott? Vad är hönan och ägget här. Det är värt att tänka på.

2. Varför ska normala människor betala för kvinnor som vägrar ha sex och skaffa barn med män på deras egna nivå? Jag er inte emot det i princip, men de får betala för det själva.

3. Vi säger så. Generellt gäller principen att asiatiska kvinnor söker vita män av de skälen jag gav dig. Om du vill tro att det är en slump så tycker jag bara synd om dig.

1. Det säger sig självt att det blir problem för en familj på 4 personer att bo i en 2:a. Tänk till lite. Och det kanske är just bara en 2:a ett par mellan 20-30 har råd med. Och därmed väljer de att avvakta med barn 2 tills de har råd. Men det beslutet är med fertiliteten som insats. Hade de fått rabatterad hyra på tex. en 3:a hade de blivit 2 barnsföräldrar per omgående.

2. För att samhället tjänar på att det föds fler barn.

3. Tja, de polare jag har, där har det inte gått till så. Ett par träffades på resa. Ett annat par träffades via internet och de velade om de skulle bo här eller i hennes hemland, bo ihop ville de av kärlek. Ett tredje par, ja, där bodde redan kvinnan i Sverige sedan lång tid tillbaka.

Men visst finns det "postorder-fruar". Men blir de glada av det, båda i paret alltså. Och höjer upp barnafödandet. Så är det väl inte fel?
Senast redigerad av TomatKungen 2026-04-15 kl. 16:25.
Citera
2026-04-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men visst finns det "postorder-fruar". Men blir de glada av det, båda i paret alltså. Och höjer upp barnafödandet. Så är det väl inte fel?

Sverige har en brist på kvinnor så det är väl bara bra om det invandrar kvinnor till landet.
Citera
2026-04-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Sverige har en brist på kvinnor så det är väl bara bra om det invandrar kvinnor till landet.

Brist och brist… men fler kvinnfolk är alltid välkommet! Frågan är hur dessa ska försörjas om de alla ska ha 4-8 barn var och inte jobba, var ska barnen bo, i en bod?
Citera
2026-04-15, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kort sammanfattning: västerländska kvinnor kan dra åt helvete - i synnerhet svenskor! Den stora majoriteten av dem är inte lämpliga som makar och mödrar, så det är nog bra att de åldras och dör ensamma.

Svenska kvinnor är 1000 ggr bättre partners än män som du som köper och knullar horor helt öppet inför ögonen på sin familj
Citera
2026-04-15, 17:51
Medlem
Citat:
1. Det säger sig självt att det blir problem för en familj på 4 personer att bo i en 2:a. Tänk till lite. Och det kanske är just bara en 2:a ett par mellan 20-30 har råd med. Och därmed väljer de att avvakta med barn 2 tills de har råd. Men det beslutet är med fertiliteten som insats. Hade de fått rabatterad hyra på tex. en 3:a hade de blivit 2 barnsföräldrar per omgående.

2. För att samhället tjänar på att det föds fler barn.

3. Tja, de polare jag har, där har det inte gått till så. Ett par träffades på resa. Ett annat par träffades via internet och de velade om de skulle bo här eller i hennes hemland, bo ihop ville de av kärlek. Ett tredje par, ja, där bodde redan kvinnan i Sverige sedan lång tid tillbaka.

1. Men de flesta barnfamiljer bor inte ens i en tvåa. Det är inte så att man skaffar fler barn för att man har råd med en större bostad det är en befängd ide.

2. Vi kan importera människor eller så kan vi bara ge upp och emigrera till andra länder. Jag tänker inte betala för att nån vägrar ha sex.

3. Nej det är ju ingen skillnad i praktiken mot andra par.
Citera
2026-04-15, 18:30
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Män behöver veta om sin fertilitet också, då denna i lika stor utsträckning leder till ofrivillig barnlöshet hos par.

1. Att efter 35 minskar fertiliteten även hos män.
2. Och att efter 45 är det högre risk för mutationer på spermierna, vilket kan leda till autism, ADHD, bipolaritet hos avkomman.
3. När mannen är över 40, ökar risken för missfall hos kvinnan, oavsett kvinnans ålder.
4. Livsstilsfaktorer och miljögifter kan påverka spermakvaliteten negativt, vilket kan leda till sämre fertilitet/infertilitet hos mannen.
5. Äldre pappor kan orsaka risk för autism hos sina barnbarn.

Det du inte begriper är att dessa effekter är små och försumbara hos män jämfört med kvinnor i de åldersspann som är relevanta för de flesta som skaffar barn överhuvudtaget. Män kan i princip fortplanta sig livet ut, och kvinnor har kraftigt ökade svårigheter efter 35 år, och efter menopausen/klimakteriet är det totalt kört.
Citera
2026-04-15, 18:42
Medlem
Sorken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Självklart är det en stor faktor, framför allt när gäller valet att skaffa barn 3+. Lösningen var att inte skapa en bostadsmarknad inriktad på att låta 40-60-talister använda den som bankomat - men det är 20 år försent.
Svårt att veta om det är en större tröskel för barn 3+ än för första. Jag har anekdotiskt bevis för att det handlar om både och, med övervikt mot att fler par väntar med första barnet innan boendet är fixat. Men det är ju en högst begränsad datamängd jag sitter på.

Sedan tror jag även att ett stort hinder är just att många känner att de måste köpa hus. För 40-50 år sedan funkade en hyresrätt i ett miljonprogram, och det fanns lediga sådana. Det är just bland lågutbildade och de med lägre inkomst barnafödandet minskat mest.

Det finns nog flera anledningar, ingen i sig helt avgörande, men var för sig bidragande.
Citat:
Ursprungligen postat av slemkuk
Det sjukaste med de här beräkningarna är ju att de har noll och ingenting med verkligheten att göra. Vi bor på ett ställe i landet där det fortfarande blir långt billigare per månad att äga ett hus - även om räntorna tredubblas - än det är att hyra en lägenhet. Vi fixar hyran i lägenheten galant. Kan leva, spara osv. Bryr sig banken? Nope. För barn är dyra. Jättedyra. Oklart hur.
KALP är en one-size-doesn't-really-fit-anyone. Påminner lite om när en tidning skulle hitta medelaustraliensaren, de tog det vanligaste könet, yrket, namnet, storlek på bostadsort, boende, yrke etc., etc., bara för att konstatera att de inte lyckades hitta en person som faktiskt var "medel" på exakt alla punkter.

Utan strikta beräkningar med KALP hade det nog bara lett till att priserna steg ännu mer, för att folk lånade ännu mer, tills att ingen hade några marginaler kvar att leva på. Det är bra mycket lättare att se problemen än lösningarna. Men att KALP ofta slår fel är det ju bara att konstatera.
Citera
2026-04-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Vissa 20 åringar har svårt att få barn. Vissa inte. Själv är jag 35+ och är just nu gravid med min tredje på första försöket (precis som första, andra) och vissa andra i min ålder har det svårare. Männens spermier spelar också roll i det hela. Ibland vet man inte alls varför vissa inte kan få barn då allting ser bra ut på pappret.

Att hänvisa allting till kvinnans ålder är absurt, samt att de flesta kvinnor också vet att fertiliteten sjunker efter 30. Däremot är samma kunskap hos män inte lika känd, dvs att deras spermier också sjunker i kvalitet.

Det jag retar mig på är att man skapar ett "problem" som inte ens är ett problem: dvs "åhnej, det föds för få barn för att hålla vår totalt uppfuckade ekonomi flytande som är HELT baserad på att befolkningen ska växa och växa och växa tills planeten sprängs!". För saken är den att det är NOLL hållbart att det fortsätter öka i befolkningen som det gjort, och någon gång måste den bubblan spricka. Kanske är det nu - när det krävs otroligt mycket av människor för att skaffa sig själv själva och sin familj en god levnadsstandard som inte ens är på vidare hög nivå i Sverige-mått mätt.

Att det sen kommer rapporter, nyhetsinslag och debattartiklar där folk målar upp kvinnor som den egoistiska (eller i detta fallet: outbildade) skurken är bara så jäääääävla tröttsamt när man VET hur förlossningsvården ser ut. Man VET hur kvinnor är de största förlorarna i föräldraledigheten. Man VET hur kvinnors karriärer pausar i år och hur hon får sämre pension. Man VET att det är ett litet helvete att vara gravid. Man VET hur kvinnor får ta större delen av hemarbete OCH DESSUTOM bidra till stor del ekonomiskt. Man VET hur många män vägrar jobba med sig själva, inte tar upp pappaledighet i samma omsträckning och i många fall är otillräckliga partners och ibland pappor. Ändå ska ansvaret på någon ekonomisk tillväxt hamna i kvinnors knän, för att män ska ga det enkelt och peka finger och skrika "DET ÄR HENNES FEL, HON FÖDER INGA BARN" när det egentligen är helt jävla rimligt att det inte sker?

Jag kommer fan ALDRIG förstå mäns jävla vilja att vägra LYSSNA när kvinnor berättar VARFÖR de tar de besluten de tar?! Ni äckliga flashback-män är för fan vidrigare är min skit jag spolade ner i toaletten i morse: ni är så jävla självgoda och äckliga och tar inget jävla ansvar för något utan skyller fan allt på alla andra.

Jag hoppas att kvinnor fortsätter göra precis som de vill, dvs föder färre barn av alla de anledningar som finns, och att ingen jävel finns där och torkar er i röven när ni är gamla och ligger på hemmet. Jag har snart tre pojkar och TACK OCH LOV har de mer sympati i sina lillfingrar än vad ni idioter har i hela kroppen - de är framtiden och när bubblan väl spricker kommer de göra ett toppenjobb att bygga upp världen igen med EMPATI, NYFIKENHET kring andras situation och FÖRSTÅELSE! Något ni jävla as inte besitter för fem öre.

Ni kan fan dra åt helvete allihopa.
Haha ja, där fick du med en hel del tankar som kan dyka upp efter lite för mycket skummande i trådar som denna där ett litet antal arma karlstackare gärna hänger dygnet runt
De trissar upp varandra i sin vanmakt de stackarna.

Citat:
Ursprungligen postat av pimpinellaw
Så himla bra skrivet och helt rätt!

Har blivt gravid tre gånger på första försöket, senast var jag 39 år.

Mina barn har blivit uppfostrade likadant och hade aldrig tillåtet att någon sa något nedlåtande om det andra könet.

Men dessa "riktiga män" som hänger här på fb kommer troligtvis aldrig i närheten av en kvinna än mindre får de möjligheten att skaffa barn.

Det är iaf en klen tröst...
Det är ju mer än en klen sådan! Moder natur är betydligt mer vis än mänskligheten.

Citat:
Nej, kvinnornas orimligt höga och orealistiska krav på män är en mycket viktigare orsak. Du har väl hört talas om 666-regeln?

- At least 6 feet tall; having a 6-pack; at least 6 figure salary

Hur många män uppfyller kraven? Någon enstaka procent. Det är givitvis totalt orimligt och orealistiskt för medelmåttiga kvinnor att ställa sådana krav. Särskilt när det enda de själva har att komma med är en taskig attityd och en överviktig kropp. Dejtingapparna har gjort att kvinnor ligger runt med badboys som inte vill committa. Sedan är de för gamla och för trasiga för att kunna parbilda och skaffa barn på ett normalt sätt.
Äsch då, du är bara marinerad i alldeles för mycket algoritm-styrd skärmtid och lite putt över att ingen kvinna är ett dugg intresserad av dina erbarmrliga söner till avkomma.
Du har det inte lätt, förstår.

Finns väl ingen kvinna - oavsett begåvning - som inte är medveten om att fertilitetsfasen är ändlig. Herregud så dumt påstående.
Citera
2026-04-15, 19:11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Finns väl ingen kvinna - oavsett begåvning - som inte är medveten om att fertilitetsfasen är ändlig. Herregud så dumt påstående.

Du är ett praktexempel på svenskt, värdelöst feministskräp. Givetvis är Sverige fullt av indoktrinerade idiot-kvinnor som på grund av feminismen inte begriper sig på både sina biologiska och intellektuella begränsningar. Kommer du ihåg vad barnmorskan och andra experter sagt?
Citat:
Dålig koll på fertilitet kan enligt experter vara en faktor bakom Sveriges låga barnafödande.
– Jag tror att många väntar för att de tror att de kan få barn längre tid än vad som faktiskt är möjligt, säger barnmorskan Emma Karling Widsell.

Hälsa katterna!
Citera
2026-04-15, 19:20
Medlem
Citat:
Det du inte begriper är att dessa effekter är små och försumbara hos män jämfört med kvinnor i de åldersspann som är relevanta för de flesta som skaffar barn överhuvudtaget. Män kan i princip fortplanta sig livet ut, och kvinnor har kraftigt ökade svårigheter efter 35 år, och efter menopausen/klimakteriet är det totalt kört.

Såhär: bland ofrivilligt barnlösa par beror barnlösheten till 1/3 på faktorer hos mannen. Och till 1/3 beror faktorer på kvinnan. Övrig 1/3 har olika orsaker.

"Det här kan vara orsaker till att graviditet inte uppstår:
- Ungefär en tredjedel beror på spermierna.
- Cirka en tredjedel beror på livmodern eller äggen.
- För ungefär en tredjedel handlar det om flera olika orsaker tillsammans.
- Ibland går det inte att hitta någon tydlig förklaring.(Källa: 1177)."

https://www.1177.se/barn--gravid/barnloshet/ofrivillig-barnloshet/

Så när det kommer till ofrivillig barnlöshet hos par, så spelar faktorer hos mannen lika stor roll som hos kvinnan. Och detta behöver givetvis män känna till.

Hos ensamstående barnlängtande kvinnor, så är det ju åldern dessa kvinnor behöver hålla koll på. Att skaffa barn med någon eller på egen hand, i god tid. Helst mellan 20-30.

------

Vad män också behöver känna till är att spermakvaliteten försämras med stigande ålder. Risken för mutationer av spermierna ökar. Vilket kan leda till autism, ADHD, bipolaritet hos avkomman. Oavsett kvinnans ålder.

Ökad ålder hos mannen ger också ökad risk för missfall. Oavsett ålder hos kvinnan.

En ohälsosam livsstil försämrar också kvaliten på spermierna.

Detta är viktiga saker för män att hålla koll på.

Vet mannen om att han också har en biologisk klocka som tickar, inte bara hans flickvän. Så kanske även han är mer mån om att skaffa barn med henne när de är mellan 20-30 och inte skjuta på det.
Citera
2026-04-15, 19:24
Medlem
Citat:
Du är ett praktexempel på svenskt.värdelöst feministskräp. Givetvis är Sverige fullt av indoktrinerade idiot-kvinnor som på grund av feminismen inte begriper sig på både sin biologiska och intellektuella begränsningar. Kommer du ihåg vad barnmorskan och andra experter sagt?

Hälsa katterna!
What I said

Du är så otroligt fast i dina tankar pga påverkansfaktorer du inte ens fattar att du själv matar dig själv med. Som en icke-tänkande organism. Typiskt offer för din samtids fällor och du begriper det inte ens det minsta.

Du är för gammal men samtidigt för oerfaren för att hantera din verklighet. Lite livsoduglig om jag får uttrycka mig krasst. Och du själv är den som lider mest.
Ditt hat mot svenska kvinnor göds bara av det du låter nätet mata dig med konstant med. Rekommenderar dig att stänga ner uppkopplingen därhemma.

Katter har jag haft, men bara de långa perioder jag varit sambo. Tror inte de hade önskat en hälsning från dig om de så ens varit i livet.
Citera
2026-04-15, 19:24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Såhär: bland ofrivilligt barnlösa par beror barnlösheten till 1/3 på faktorer hos mannen. Och till 1/3 beror faktorer på kvinnan. Övrig 1/3 har olika orsaker.

"Det här kan vara orsaker till att graviditet inte uppstår:
- Ungefär en tredjedel beror på spermierna.
- Cirka en tredjedel beror på livmodern eller äggen.
- För ungefär en tredjedel handlar det om flera olika orsaker tillsammans.
- Ibland går det inte att hitta någon tydlig förklaring.(Källa: 1177)."

https://www.1177.se/barn--gravid/barnloshet/ofrivillig-barnloshet/

Så när det kommer till ofrivillig barnlöshet hos par, så spelar faktorer hos mannen lika stor roll som hos kvinnan. Och detta behöver givetvis män känna till.

Hos ensamstående barnlängtande kvinnor, så är det ju åldern dessa kvinnor behöver hålla koll på. Att skaffa barn med någon eller på egen hand, i god tid. Helst mellan 20-30.

------

Vad män också behöver känna till är att spermakvaliteten försämras med stigande ålder. Risken för mutationer av spermierna ökar. Vilket kan leda till autism, ADHD, bipolaritet hos avkomman. Oavsett kvinnans ålder.

Ökad ålder hos mannen ger också ökad risk för missfall. Oavsett ålder hos kvinnan.

En ohälsosam livsstil försämrar också kvaliten på spermierna.

Detta är viktiga saker för män att hålla koll på.

Vet mannen om att han också har en biologisk klocka som tickar, inte bara hans flickvän. Så kanske även han är mer mån om att skaffa barn med henne när de är mellan 20-30 och inte skjuta på det.
Nu var det inte barnlöshet vi talade om, utan födslodefekter. Så nu blandar du äpplen och päron friskt. Nej, män har inte samma typ av biologiska klocka som kvinnor, och det finns dessutom hormonbehandlingar och antioxidanter som kan förbättra kvaliteten på riktigt gamla mäns sperma. Ny sperma produceras kontinuerligt, och det gäller som bekant inte för kvinnors ägg.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-04-15 kl. 19:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in