2026-04-12, 14:00
Medlem
I vart fall har det nog ingenting med svenska kvinnor att göra. Minskat barnafödande är ett globalt fenomen. Asien har väldigt låga födelsetal. 0.6 barn per kvinna i Sydkorea. Thailand där någon säger allt är så annorlunda: 1.2 barn per kvinna år 2025. I Sverige 1.4 barn per kvinna 2024.

Förklara det då…
Senast redigerad av R4D4 2026-04-12 kl. 14:02.
Citera
2026-04-12, 14:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Ett barn är ingens egendom efter födseln. Däremot så har ni män som bekant livmodersavund för att ni inte kan skapa liv dvs göra det mest fundamentala som krävs för att mänskligheten ska överleva. Ni män som inte stöttar kvinnor och möjligheten till att föda vidare mänskligheten är överflödiga - ni behövs inte. Syns tydligt nu när det är manlig ensamhets"epedemi" - survival of the fittest på högsta nivå.

Det är kvinnor som lider av penisavund. Män har skapat hela vår civilisation, och du tror jag saknar blod i byxan varje månad tills du är fertilitetsmässigt förbrukad och ointressant? Det är kvinnor som tjänat ut som lider av ensamhetsproblematik. Då får inte föra sina gener vidare och fastnar med katter och bag-in-box. Darwin Awards. Män vill bara ha den ungdomliga kroppen och fertiliteten, och när den tjänat ut efter 35 år är många av er värdelösa. Män däremot kan bygga vidare och höja sitt värde livet ut genom utbildning, självförverkligande och tillgångar etc. Män bryr sig inte om kvinnors tillgångar och status, men kvinnor bryr sig om mäns tillgångar och status.
Citera
2026-04-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Nej jag kan se hur andras liv ser ut och tillsammans med mina erfarenheter inse att det suger.

Nej jag har det ganska avspänt. Ingen karriär eller så. Jag kan bara föreställa mig hur de är för de flesta, rent av horribelt.
Tvärtom, det är därför alfamän med hög social status har fler barn än betamän. När man har råd att försörja sin familj och råd att outsourca tråkiga saker blir det roligare.

Hur lyckades en kvinna lura dig att bli förälder? Klart det känns jobbigt att bli intvingad i något.
Citera
2026-04-12, 14:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Så synd om män, det svagare könet. Så fort kvinnor får en röst och hamnar på er nivå så blir ni tryckta ner i skorna med era svagare argument. Ni får helt enkelt jobba på ert självförtroende och skaffa bättre kunskap så att ni hamnar på samma nivå! Annars kanske det är ni som borde tas ifrån rösträtten? Uppenbarligen har ni gjort ett jävligt dåligt jobb med ledarskap hittills, och nu när kvinnor kan välja så väljer de också bort er. Kämpa och utvecklas, jag tror på er män - ni kan bättre!!

Män har givit kvinnor er frihet och ert välstånd. Allt detta är till låns. Män kan över en natt bestämma att ta tillbaka det, och ni kan inte göra ett skit åt saken. Ert enda egentliga värde är att föda och ta hand om barm, och även där har ni misslyckats totalt.
Citera
2026-04-12, 14:15
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Egendom är ett starkt ord. Men för en kull med vargvalpar så är valparna i början närmre vargmamman, medan vargpappan anpassar sig runt det. Så fungerar det för människor med. Så varför tycker du inte det är rätt att mamman i första hand ska ha vårdnad om hennes bebis?

Du pratar om att kvinnor "snyltar" på mäns skattepengar. Detta påhitt kanske egentligen handlar om att du projicerar att du tycker att män ska snylta på kvinnokroppen och skaffa sig barn helt gratis utan att nånsin själva ge något. Kvinnor betalar ett högt pris för att få fram ett barn till världen. Tar du detta för givet?

Det är en gåva från en kvinna att ge en man ett barn och göra honom till pappa. Du borde börja visa respekt för naturen och så som den skapat oss. Kvinnor är en del av naturen lika mycket som män är. Det är förfärligt att läsa om sättet du ofta pratar om kvinnor. Som om vi vore skadedjur eller en sjukdom ungefär. Normala män och särskilt straighta män älskar kvinnor. Och du är gift med en kvinna om jag förstått det rätt, så vad är felet med dig egentligen?

Kalva fram en ungar klarar kvinnor i U-länder som saknar skolutbildning. Ingen märkvärdig prestation överhuvudtaget. Ni är skapade för just detta syfte, men förnekar det.

(FB) Kvinnor får i genomsnitt 4 MKR under sin livstid från män
Citera
2026-04-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
I vart fall har det nog ingenting med svenska kvinnor att göra. Minskat barnafödande är ett globalt fenomen. Asien har väldigt låga födelsetal. 0.6 barn per kvinna i Sydkorea. Thailand där någon säger allt är så annorlunda: 1.2 barn per kvinna år 2025. I Sverige 1.4 barn per kvinna 2024.

Förklara det då…
Olika länder har olika problem. Jämför Sverige idag med Sverige förr i tiden.

Seoul har 10 miljoner invånare, 25 miljoner i Stor-Seoul. Det är extremt överbefolkat, och så lever man inom räckhåll för Nordkoreas artilleri och kärnvapen.
Citera
2026-04-12, 14:19
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kalva fram en ungar klarar kvinnor i U-länder som saknar skolutbildning. Ingen märkvärdig prestation överhuvudtaget. Ni är skapade för just detta syfte, men förnekar det.

(FB) Kvinnor får i genomsnitt 4 MKR under sin livstid från män

Ja kvinnor är skapade i syfte att producera barn och du som man är skapad i syfte att försörja. Det tror jag knappast att du gör, eller?

Jag tycker det är en rätt stor prestation att bära på och föda barn. Man riskerar sitt liv tillexempel.

Jag har sett din tråd som du länkar. Du måste varit inne i nåt slags psykotiskt skov när du skrev den för det som står i den finns inte i verkligheten.
Citera
2026-04-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Olika länder har olika problem. Jämför Sverige idag med Sverige förr i tiden.

Seoul har 10 miljoner invånare, 25 miljoner i Stor-Seoul. Det är extremt överbefolkat, och så lever man inom räckhåll för Nordkoreas artilleri och kärnvapen.

Sydkorea har en feministisk rörelse som förmodligen skulle göra svenska feminister gröna av avund.
Citera
2026-04-12, 14:32
Medlem
HarrySvenssons avatar
Hur många somalier och annat skräp tror du det bor i Sydkorea eller Thailand? Det är inte så att det är de etniska svenska kvinnorna som håller uppe Sveriges högre födslotal

Citat:
Ursprungligen postat av R4D4

Förklara det då…
Citera
2026-04-12, 14:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Ja kvinnor är skapade i syfte att producera barn och du som man är skapad i syfte att försörja. Det tror jag knappast att du gör, eller?

Jag tycker det är en rätt stor prestation att bära på och föda barn. Man riskerar sitt liv tillexempel.

Jag har sett din tråd som du länkar. Du måste varit inne i nåt slags psykotiskt skov när du skrev den för det som står i den finns inte i verkligheten.

Den länkade tråden har före detta regeringens rapport som källa. Det står klart och tydligt i rapporten. Att det bara skulle handla om 4 Mkr som män ger till kvinnor är dock århundradets underdrift. Det handlar inte bara om direkta skatter och transfereringar - män finansierar även de flesta av kvinnors arbetsplatser och löner, kvinnors många sjukskrivningar, då de inte producerar något ekonomiskt av värde, utan är en nettokostnad för samhället. Ni kvinnor orkar inte med ett vanligt produktivt värdeskapande och konkurrensutsatt förvärvsarbete. Att leka att ni jobbar, fika och skvallra, det gör ni jävligt bra däremot. Varför tror du man skapat poster som HR, värdegrundsstrateg, miljöstrateg? Vilket kön är det som besätter dessa positioner som bara tynger ner företagen och myndigheterna med byråkratisering och ökade kostnader? Alternativanvändningsvärdet för dessa kostnader är enormt. Visste män hur lurade de är så skulle det bli revolution. Dessa pengar, om män behöll dem själva, skulle kunna finansiera hemmafruar och flera barn i lyckliga och stabila kärnfamiljer.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-04-12 kl. 14:41.
Citera
2026-04-12, 14:37
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Den länkade tråden har före detta regeringens rapport som källa. Det står klart och tydligt i rapporten. Att det bara skulle handla om 4 Mkr är dock århundradets underdrift. Det handlar inte bara om direkta skatter och transfereringar - män finansierar även de flesta av kvinnors arbetsplatser och löner, kvinnors många sjukskrivningar, då de inte producerar något ekonomiskt av värde, utan är en nettokostnad för samhället. Ni kvinnor orkar inte med ett vanligt produktivt värdeskapande och konkurrensutsatt förvärvsarbete. Att leka att ni jobbar, fika och skvallra, det gör ni jävligt bra däremot. Varför tror du man skapat poster som HR, värdegrundsstrateg, miljöstrateg? Vilket kön är det som besätter dessa positioner som bara tynger ner företagen och myndigheterna med byråkratisering och ökade kostnader? Alternativanvändningsvärdet för dessa kostnader är enormt. Visste män hur lurade de är så skulle det bli revolution.

Återigen: Män är skapade i syfte att försörja. Det tror jag knappast att du gör, eller?

Sen undrar jag hur du har tänkt att kvinnor ska hinna jobba lika mycket som män när dom samtidigt ska producera barn? I och med att du klagar på att män jobbar mer (betalar mer skatt). Barnproducerandet är ett arbete. Tycker du att du ska få dina barn helt gratis medan din kvinna ska betala?

Och svara nu för en gångs skull på det som står i detta inlägg och inte massa annan rörig osammanhängande ickerelevant sörja.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-04-12 kl. 14:41.
Citera
2026-04-12, 14:38
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Grejen är jag bryr mig inte ett skit om vad de gör men att vi alla får sota för deras jävla framtåg ja då måste jag säga som det är, låt oss vara ärliga här vilken media ens vågar belysa detta?

Så som jag ser det kommer man implementera idiot satsningar som inte leder någonstans vilket kastar ännu mer pengar i sjön

Mark my words!

Jag tycker att du skulle må bra av att byta liv med en undersköterska i hemtjänsten under en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in