Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Ja kvinnor är skapade i syfte att producera barn och du som man är skapad i syfte att försörja. Det tror jag knappast att du gör, eller?
Jag tycker det är en rätt stor prestation att bära på och föda barn. Man riskerar sitt liv tillexempel.
Jag har sett din tråd som du länkar. Du måste varit inne i nåt slags psykotiskt skov när du skrev den för det som står i den finns inte i verkligheten.
Den länkade tråden har före detta regeringens rapport som källa. Det står klart och tydligt i rapporten. Att det bara skulle handla om 4 Mkr som män ger till kvinnor är dock århundradets underdrift. Det handlar inte bara om direkta skatter och transfereringar - män finansierar även de flesta av kvinnors arbetsplatser och löner, kvinnors många sjukskrivningar, då de inte producerar något ekonomiskt av värde, utan är en nettokostnad för samhället. Ni kvinnor orkar inte med ett vanligt produktivt värdeskapande och konkurrensutsatt förvärvsarbete. Att leka att ni jobbar, fika och skvallra, det gör ni jävligt bra däremot. Varför tror du man skapat poster som HR, värdegrundsstrateg, miljöstrateg? Vilket kön är det som besätter dessa positioner som bara tynger ner företagen och myndigheterna med byråkratisering och ökade kostnader? Alternativanvändningsvärdet för dessa kostnader är enormt. Visste män hur lurade de är så skulle det bli revolution. Dessa pengar, om män behöll dem själva, skulle kunna finansiera hemmafruar och flera barn i lyckliga och stabila kärnfamiljer.