2026-04-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Är mer förtjust i gamla Elsas stil, tyckte t ex lägenheten på Hallandsgatan var jättefin med den gröna soffan, det orange kylskåpet och färgglad konst från deras föräldrar. Minns ni Disneyspegeln? Var superavundsjuk på den.

Men nu läser jag mest för att Elsa med tiden blivit som en i bekantskapskretsen, har ju läst hennes blogg sedan starten 2008 och tror vi är många som får en parasocial relation efter så lång tid. Så även om mkt hon gör stör mig, så tycker jag ändå att hon verkar snäll och jag har fina minnen av när hon inspirerat mig 😊

Åh ja minns den tiden. Hade slutat läsa bloggen ganska mycket redan då och läser definitivt inte den mycket nu, hänger mest här. Men det var mycket roligare inredning då och blev definitivt inspirerad. Var så himla avundsjuk på dne spegeln jag med och det stora fina skåpet gon hade kläder i som sedan försvann. Båda superfina! Sånt skulle jag aldrig gjort mig av med utan isf sparat ifall jag bytte stil igen sen.

Läste bloggen flitigt runt 2009-2014 typ och önskade såååå att jag kunde haft lika många och fina klänningar som hon hade. Hon var min inspiration till att aldrig ha byxor och herregud vad jag höll på. Många gånger flera underkjolar och flertalet rosetter i håret. Kul tid. Blir verkligen inte inspirerad idag.
Citera
2026-04-12, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Jag skulle absolut lagt pengarna på en riktigt bekväm stol och valt ett billigare bord ist.Det stolen ser rent plågsamt oskön ut!
Vi får komma ihåg att hon sannolikt har rabatt hos Artilleriet med tanke på hur ofta hon nämner dem i bloggen. Jag tänkte mest på att lampan tog upp så stor del av skrivbordet så det blir inte mycket kvar av arbetsytan. Och metallstolen lär skrapa golvet rejält. Känns inte genomtänkt inrett, mer som ihopplock som hon redan hade och gärna vill flasha på bloggen.
Citera
2026-04-12, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Vi får komma ihåg att hon sannolikt har rabatt hos Artilleriet med tanke på hur ofta hon nämner dem i bloggen. Jag tänkte mest på att lampan tog upp så stor del av skrivbordet så det blir inte mycket kvar av arbetsytan. Och metallstolen lär skrapa golvet rejält. Känns inte genomtänkt inrett, mer som ihopplock som hon redan hade och gärna vill flasha på bloggen.
Ja, tror hon hade ruskigt bråttom med att måla och inreda rummet för att få ut det snabbt i bloggen! Många val hon gjort verkar osmarta.
Citera
2026-04-12, 21:43
Medlem
Att Bloggbevakning väljer att skriva om ”Lynns” rum var ju lite intressant.
Citera
2026-04-12, 21:54
Medlem
Citat:
Ja, tror hon hade ruskigt bråttom med att måla och inreda rummet för att få ut det snabbt i bloggen! Många val hon gjort verkar osmarta.

Det är väl det att aldrig något är genomtänkt eftersom hon bara har så bråttom att få det exakt som hon sett det hos någon annan. Sen stressar hon vidare till nästa grej att kopiera. Alldeles oavsett om det passar praktiskt eller ens estetiskt.
Citera
2026-04-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Att Bloggbevakning väljer att skriva om ”Lynns” rum var ju lite intressant.
Ja fler som reagerar uppenbarligen. Det är väl generellt mot influenserstilen tänker jag inte speciellt mot Elsa, men hennes barnrum får statuera exempel. Både SvD och DN (idag) har nyligen haft artiklar om att renovägra, dvs en motrörelse till att positionera sig genom att skapa perfekta hem. Kommer nog inte ske över en natt att vi i Sverige slutar topprenovera våra hem, men kanske anar vi början till slutet för influencers som Elsa m fl som lever på att visa upp "rätt" möbler o saker i sitt hem.
Senast redigerad av Fridafogel99 2026-04-13 kl. 13:06.
Citera
2026-04-14, 10:25
Medlem
hon verkar trivas i hängselbyxor. tycker hon borde ha mer sån stil än massa skira klänningar. men men
Citera
2026-04-14, 10:30
Avslutad
”Vi grillade korv” = selfie på Elsa
”Vi målade rummet” = selfie på Elsa

Att vara i hennes ålder och fortfarande så förälskad i sitt eget utseende är rätt beklämmande. En modern Narcissus.
Citera
2026-04-14, 10:43
Medlem
DenUnderbareMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan

Att vara i hennes ålder och fortfarande så förälskad i sitt eget utseende är rätt beklämmande. En modern Narcissus.

Men du såg väl de små korvarna i hörnet av selfien?
Citera
2026-04-14, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan

På alla selfiebilderna ser hon verkligen förälskad i sig själv ut! Och så många selfies på flickr!
Senast redigerad av petroliumxx 2026-04-14 kl. 10:53.
Citera
2026-04-14, 12:10
Medlem
Citat:
På alla selfiebilderna ser hon verkligen förälskad i sig själv ut! Och så många selfies på flickr!
Håller helt med! Tröttsamt med alla selfies. Men jag tänker också att Pontus och Lynn kanske inte vill vara med på bild så mycket. Men visst hon kan vända kameran ut mot landskapet ibland.
Citera
2026-04-15, 14:01
Medlem
Noll nytt på bloggen idag, hon har verkligen mjölkat ur de där dagarna på Gotland. Tror hon skulle vara intressantare om hon bloggade en gg i veckan och jobbade med andra projekt resten av veckan. Men det gäller ju att hitta något jobb eller projekt som betalar sig motsvarande all reklam hon gör på bloggen. Eller så nöja sig med mindre. Hon kanske skulle bli ännu lyckligare om hon kunde leva av annat än att publicera x antal selfies med plutmun och blinkande öga. Ofattbart att hon påstår att hon är lyckligare nu än i yngre dagar då hon jobbade på Beyond Retro och på tv. Hur fasen kan man va lycklig av leva av selfies? Kanske hon tjänar så mkt på reklamen att det är värt det 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in