Citat:
Ursprungligen postat av
SomersetMum
Dagens inlägg förresten, vad menar hon med att fylla sin trädgård med pollinerande blommor? Hennes sätt att slänga in helt random adjektiv som ska låta kunnigt retar gallfeber på mig. Liksom kokar. Och det är fan inte normalt. Borde bara sluta läsa men går ändå in. Kan man få gå i terapi och bryta ett destruktivt beteende och sen skicka räkningen till Elle?
Gissar att hon menar blommor som attraherar bin och därmed bidrar till pollinering 😅 Själv stör jag mig mer på hur poserande trädgårdsintresset känns, både hos henne och Sofia Wood.
https://elsa.elle.se/elsa-billgren/just-nu-mitt-nya-beroende/
Citat:
Jag längtar efter så många saker just nu. Högst upp på listan står trädgård. Börja bygga den där ängslika oasen med pollinerande blommor, vajande solrosor, en plats att äta middag och en plats att ligga och läsa, titta upp i trädkronorna. Röja bland sly och gräva i jord. Jag vill leva i tights och fleecetröja, leriga stövlar och sen en enkel sommarklänning när vi äter middag med vänner i byn.
För man vet ju att det nya trädgårdslivet öppnar upp för att konsumera mera i form av rätt fleece (om hon inte kör en work wear chic overall ā la Sofia), vackra trädgårdsverktyg som kan göra sig bra på bild osv osv.