2026-08-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Man tänker ju att de ändå borde hålla bra koll på de 10 största bloggarna i Sverige,när det handlar om mångmiljonbelopp i inkomst !?
Först fick jag en chock att hennes blogg låg bra till, vilket säger en hel del att man kan tjäna på kejsarens nya kläder. Skrämmande! Sedan så nämde jag ej hennes namn för säkerhet skull! Trodde aldrig aldrig att hennes blogg gick bra😱
Citera
2026-08-31, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Även om Elsa verkar ha nästintill obegränsat med pengar fattar jag inte att ingen säger till. Hon är ju en total shopaholic. Hur kan man försvara att handla kläder för tiotusentals kronor varje månad, ibland vecka ?

Ja, konstigt att ingen säger till. Jag tror hon shoppar mer och mer för att det blir svårare och svårare att leva med den restriktiva dieten. Verkar som hon desperat behöver dopaminkicken det ger och tröstshoppar helt enkelt.
Citera
2026-09-01, 08:49
Medlem
Force-Walkers avatar
Men ni ser väl för fan att hon tar ut lön på 3,5 miljoner?, där i ligger ju förmåner också.

Det är inte olagligt att ta privata saker på företaget så länge man redovisar moms.

https://lawline.se/answers/far-foretag-inforskaffa-produkter-for-privatbruk-om-man-inte-drar-av-moms-uppstar-en-forman-som-ska- beskattas-om-man-gor-sig-av-med-sadana-produkter

Hon betalar alltså ut lön och skatt på 3,5 miljoner kronor, det är ju extremt mycket och det är jävligt mycket skatt på dessa som hon betalar.

Som sagt, jag tror inte hon tar 3,5/12=291 tusen i månaden i lön. Högst troligt ligger där en massa förmåner.

Resor bokförs under övr. externa kostnader.

Till skillnad från vissa andra influencers som enbart tar lön upp till brytpunkten 55 033kr och därefter utdelning. Så betalar Elsa jävligt mycket mer skatt än dessa.
Citera
2026-09-01, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Även om Elsa verkar ha nästintill obegränsat med pengar fattar jag inte att ingen säger till. Hon är ju en total shopaholic. Hur kan man försvara att handla kläder för tiotusentals kronor varje månad, ibland vecka ?
Tror hon möjligtvis fått ett förskott på kokboken,som hon nu shoppar upp för glatta livet!
Citera
2026-09-01, 12:37
Medlem
Citat:
Tror hon möjligtvis fått ett förskott på kokboken,som hon nu shoppar upp för glatta livet!

Tjänar man så bra? Vad har hon att tillföra i den boken? Granola bowls? Bananpannkaka?
Citera
2026-09-01, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Tjänar man så bra? Vad har hon att tillföra i den boken? Granola bowls? Bananpannkaka?
Granola på 137 olika sätt?
Citera
2026-09-01, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Min pappa jobbar på Neurologen som Läkare & han pratar ogärna om pengar, men någonstans mellan 80-90. & jag behöver inte förklara hur länge han studerat på högsta nivå. Räddar liv, forskar periodvis. Därför hatar & föraktar jag bombade obildade bloggare! Samhället är åt helvete när det finns en stor okritisk hejarklack till Elsa mfl….
Citera
2026-09-01, 16:17
Medlem
Är förvånad över att folk inte vet vilka stora summor influencers drar in på sina samarbeten. Minns att Hanapee skrev för flera år sen att ett vanligt samarbete kan ligga på 40-50 000. Och detta var som sagt för flera år sen, och hon är knappast en toppinfluencer. Därmed blir det inte särskilt svårt att föreställa sig vilka summor Beijer, Billgren och de andra drar in.

Men är också nyfiken på posten ”handelsvaror” - undrar verkligen vad dom gömmer sig där.
Citera
2026-09-01, 20:10
Medlem
Citat:
Granola på 137 olika sätt?

Haha ja, det verkar inte bättre, från stories nu:

https://postimg.cc/y31VcnZR
Citera
2026-09-02, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Agejev
Är förvånad över att folk inte vet vilka stora summor influencers drar in på sina samarbeten. Minns att Hanapee skrev för flera år sen att ett vanligt samarbete kan ligga på 40-50 000. Och detta var som sagt för flera år sen, och hon är knappast en toppinfluencer. Därmed blir det inte särskilt svårt att föreställa sig vilka summor Beijer, Billgren och de andra drar in.

Men är också nyfiken på posten ”handelsvaror” - undrar verkligen vad dom gömmer sig där.
Man förstår ju att det rör sig om ganska stora summor eftersom det ofta är ganska förnedrande reklaminlägg de sänker sig till att göra, det måste vara värt att förlora värdigheten för.
Citera
2026-09-02, 08:14
Medlem
Otur med förkylningen just när trädgården skulle göras... tur att hon piggnade till just lagom tills em...
Citera
2026-09-02, 09:04
Medlem
Jag har blivit blockad från Elsas blogg och allt jag sa eller ifrågasatt var att en blus som kostade 2500kr knappast var ett kap (som är sjukt gammalt dessutom, inte ens vintage)
Senast redigerad av Trash-Panda84 2026-09-02 kl. 09:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in