2026-04-14, 15:40
Avslutad
Så Smoketowers stickor är lika gamla som butikernas labbrapporter?
Marknaden blir ju bara bättre och bättre.

Vem ska jag tro på, tro på, tro på när, tro på när allt är så här?

Tänk vad mycket pengar staten hade tjänat vid reglering och legalisering av Cannabis, istället för att kriminella skall plocka vinsterna och brukare inte veta vad dom får i sig.
När är det nog?
Citera
2026-04-14, 15:58
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Nej. Hur kommer du fram till den slutsatsen?

Dom har sålt utdaterade test-kit som antagligen förvarats på felaktigt sätt.
Varför i herrans namn säljer de "utdaterade" testkit och hur vet vi att de passerat bäst före-datum?
Varför skall vi anta att de antagligen förvarat dem fel, och även om så är fallet, varför skulle de helt plötsligt sluta fungera så fort utgångsdatum är passerat?

Nej, ett företag som har den inställningen till en sådan produkt skulle åtminstone jag absolut inte köpa något av som är avsett att konsumeras i berusningssyfte.
Jag har screening-stickor hemma som jag har förvarat alldeles fel i flera år efter utgångsdatum, och de fungerar trots det alldeles utmärkt fortfarande.

Hela den här historien luktar ganska mycket bajs tycker jag.
Citera
2026-04-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Varför i herrans namn säljer de "utdaterade" testkit och hur vet vi att de passerat bäst före-datum?
Varför skall vi anta att de antagligen förvarat dem fel, och även om så är fallet, varför skulle de helt plötsligt sluta fungera så fort utgångsdatum är passerat?

Nej, ett företag som har den inställningen till en sådan produkt skulle åtminstone jag absolut inte köpa något av som är avsett att konsumeras i berusningssyfte.
Jag har screening-stickor hemma som jag har förvarat alldeles fel i flera år efter utgångsdatum, och de fungerar trots det alldeles utmärkt fortfarande.

Hela den här historien luktar ganska mycket bajs tycker jag.

Varför vet jag inte men smoketower erkände själva att deras thc-test var utgånget och skulle kreditera mig kostanden för dessa, när jag började ställa frågor om hur gamla dom var osv.

Varför det inte fungerar? Jag kan inte svara på det men jag ställde samma fråga till AI som svarar såhär:

Citat:
Reagenstester förvaras bäst i kylskåp (mörkt och kallt) för att maximera hållbarheten.

Om de förvaras i rumstemperatur eller utsätts för värme och ljus påskyndas den kemiska nedbrytningen avsevärt. Syrorna och reagenskemikalierna i ampullerna blir snabbt instabila.

Detta resulterar i att testet förlorar sin reaktivitet i förtid. Ampullen kan mörkna av sig själv, vilket döljer alla resultat, eller helt tappa förmågan att reagera med målsubstansen
Citera
2026-04-14, 16:09
Avslutad
Citat:
Varför vet jag inte men smoketower erkände själva att deras thc-test var utgånget och skulle kreditera mig kostanden för dessa, när jag började ställa frågor om hur gamla dom var osv.

Varför det inte fungerar? Jag kan inte svara på det men jag ställde samma fråga till AI som svarar såhär:

Lite oklart nu. Skrev du inte att stickorna för Spice inte var utgångna?
För om det stämmer och det bara är stickorna för THC som gått ut så kan det väl eventuellt förklara varför inte gav utslag för THC, även fast enligt din text så borde det ju ändå visa på något.
Citera
2026-04-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savecannabis
Lite oklart nu. Skrev du inte att stickorna för Spice inte var utgångna?

Jo. Dom är inköpta 2025-01-28. Ej angivet när dessa är tillverkade.

THC-testen inköpta Augusti 2024. Ej angivet när dessa är tillverkade.

Ingen av dessa har förvarats i kylskåp, vilket är rekommenderat av tillverkaren.
Citera
2026-04-14, 16:23
Avslutad
Någon som har erfarenhet av exempelvis detta test? : https://dinatester.se/drogtest/cannabis-test-thc/spice-drogtest-k2

Står ju dock " Teststickan upptäcker spår av ämnen som: JWH-073 JWH-018, och AM-2201" och det är väl ingen utav dom som misstänkts i tråden?
Citera
2026-04-14, 16:27
Medlem
Citat:
Någon som har erfarenhet av exempelvis detta test? : https://dinatester.se/drogtest/cannabis-test-thc/spice-drogtest-k2

Står ju dock " Teststickan upptäcker spår av ämnen som: JWH-073 JWH-018, och AM-2201" och det är väl ingen utav dom som misstänkts i tråden?
Har beställt en före du skrev detta, i morse faktiskt.
Citera
2026-04-14, 16:30
Avslutad
Citat:
Har beställt en före du skrev detta, i morse faktiskt.

Grymt. Går det se någonstans om det enbart gäller dom tre Spice-varianter dom skrev eller om det även gäller nyare?

Såg dom även hade olika tester för THC, dessutom billigare än smoketowers stickor
Citera
2026-04-14, 16:34
Medlem
Citat:
Grymt. Går det se någonstans om det enbart gäller dom tre Spice-varianter dom skrev eller om det även gäller nyare?

Såg dom även hade olika tester för THC, dessutom billigare än smoketowers stickor

Det är nog bara dom som står tyvärr. Det var det bästa jag kunde hitta. Det kanske inte motbevisar AM-694 men det ger ju iaf svar på det som står.
Citera
2026-04-14, 16:49
Moderator
Mr.Woodss avatar
Kan ingen bara köpa ett färskt THC-test och försöka följa instruktionerna ordentligt? Man måste inte vara laborant för att klara av det.
Får man inget utslag på påstådda THCA-produkter, så vet vi iaf att folk blivit blåsta, och det hade åtminstonde räckt för mig att omedelbart avsluta relationerna med aktuella företag om jag varit kund hos dem.
Citera
2026-04-14, 17:16
Medlem
Citat:
Kan ingen bara köpa ett färskt THC-test och försöka följa instruktionerna ordentligt? Man måste inte vara laborant för att klara av det.
Får man inget utslag på påstådda THCA-produkter, så vet vi iaf att folk blivit blåsta, och det hade åtminstonde räckt för mig att omedelbart avsluta relationerna med aktuella företag om jag varit kund hos dem.

Jag ska göra piss-test på torsdag om det kommer fram då. Kommer inte att köpa några fler test innan dess.
Citera
2026-04-14, 17:54
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Inte jag, men min heterosexuella livspartner är on the case.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in