Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Grejen är väl att THC-A är "lagligt" snarare än lagligt. Det kommer ju att ligga och dekarboxylera av sig själv med tiden, om det inte förvaras i en minutiöst kontrollerad miljö, vilket förmodligen är lite för mycket att begära av shoppar som inte ens klarar av att hålla ordning på utgångsdatum för produkterna de säljer.
Nja, det tar flera år innan det blir någon signifikant(eller snarare inte är insignifikanta mängder) konvertering. Förmodligen inte ens tillräckligt att det blir mer än 0,3% konverterat thc på några par år.
Dessutom så är cbdhampa helt lagligt och reglerat, det innehåller också små mängder thca och är inte någon "gråzon" utan vi har en reglering inom EU där vissa specifika sorter hampa är helt tillåtet (du får tillbaka det om det blir beslagtaget).
Thca är lagligt i dess naturliga form, även för att konsumera det. Det blir bara en gråzon när man värmer/dekarbar det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Du tycker det är bögigt att vilja veta vad man konsumerar?
Skall erkänna att jag själv först lutade åt att anklagelserna om fusk kunde vara någon form av koordinerad smutskastningskampanj mot shopparna, men fan vet om det inte är något skumt med detta ändå...
För egen del skiter jag i vilket, eftersom jag inte nyttjar dessa produkter. Tycker inte de
känns som riktig, fin cannabis skall göra, men tror att det är väldigt många som är intresserade av att få veta vad det här faktiskt handlar om. Det verkar ju vara enormt mycket folk som brukar THCA-produkter.
Det ena utesluter inte det andra. En koordinerat smutskastning kampanj av oärliga människor som sprider desinformation och ljuger om andra och smutskastar shopparna är ju helt uppenbart på nätet och är ett naturligt resultat av att den lagliga branschen snott väldigt många kunder från langarna. Varför tror du att folk som inte använder dessa produkter skulle sitta och spamma sönder om det? Tror du på riktigt att dessa människor bryr sig om andras hälsa när man rekommenderar narkotiska gatupreparat som kan innehålla vadsomhelst egentligen? Eller ens rekommendera thc överhuvudtaget när det har sina negativa effekter och skaderisker?
Så naiv/blåögd är jag inte.
Sanningen ligger nog mitt emellan, det säkert finns sämre shoppar som sålt något annat (medvetet eller omedvetet, det är frågan) och det finns säkert shoppar som testat sina produkter och därav vet att det är thca. Men vi vet inte egentligen, tills utförliga analyser är gjorda är allt spekulationer och gissningar.
Ser dock inte varför shoppar skulle vilja kränga något spice när THCa är svinbilligt att tillverka och köpa in just nu. Men en shop kan ju bli blåst av leverantören t.ex., precis som en langare kan bli det och få spicebesprutat utan att ens veta det. Därav ska man inte lita blint på när man köper droger vare sig lagligt eller ej. Det är trots allt en vinstdrivande bransch. Man kan inte ens lita på läkemedelsbranschen och dess produkter, hur ska man lita blint på drogförsäljning?
Citat:
Ursprungligen postat av
trmg
Har fått alla mina ez-tester krediterade av smoketower pga. att det inte går att veta när dom är tillverkade och för att dom förvarats felaktigt. Summerat så är testerna helt värdelösa.
Snabbtester ska aldrig tas som någon dokumentation, det är ingen analys och kan visa fel. Därför man inte ens tar positivt urinprov som positivt tills det blir analyserat.