Fan vad trist att THCA är olagligt nu.
OBS: Mitt knark är enbart för personligt bruk, och har medicinska syften. Mary Jane är min första kärlek och hon har hjälpt mig genom mycket. Jag umgås inte med kriminella och lever lagligt till den graden att jag tänker avstå från Cannabis helt tills det blir lagligt i Sverige, vilket kan vara långt in i framtiden. Undantag blir väl om man åker till Amsterdam eller något land där det är helt lagligt. Men utöver det så kommer jag ej köpa på Darknet, eller på gatan. Kommer bruka min THCA-stash tills den tar slut och that's it. Känns lite sorgligt att säga farväl till MJ på detta viset...
För mer info,
klicka denna länk.
Öppnade min sista order från Swizzle idag. 25g Purple Skittlez. Påsen har legat helt oöppnad fram tills nu. På sistone lägger de dem i svarta återförslutningsbara påsar, men de är ju lufttäta så länge påsen är helt oöppnad. Weedshop packade också ner på liknande sätt nu när jag la min sista order hos dem, Bruce Banner grönt.
Köpte en behållare från Smoketower, en s.k. 'Time Capsule'. Det är en plastburk som är inspirerad av NASA-teknologi eller nåt sånt. Den är helt luft- och vattentät och skyddad mot UV. La även i en Integra Boost 62% pack i den tillsammans med det gröna. Den är ganska diskret. Den står framme här i rummet men ingen kommer fatta att det är brass i den.
Det jag fick från Swizzle känns väldigt färskt, både när man tittar på det, känner på det och luktar på det. Anledningen till att jag öppnade påsen idag är för att det återställer toleransen något om man byter strains då och då. Har suttit och rökt Jack Herer (grönt) från Weedshop i några veckor. Det var väl sådär. Har mer av det men sparar det till senare. Hade tidigare en dunder-strain från Weedshop som heter Tsunami. Det var riktigt bra drag i den.
Trodde det skulle bli lite bättre nu när jag bytte strain, men det blev ganska rejält mycket bättre. Har rökt varje dag i flera veckor men toleransen känns näst intill nollad när jag röker av detta. Helvete vad det kickade. Det får mig att undra om det sista som skickades ut nu innan den 14:e Juli verkligen var THCA, eller någon av de (halv)syntetiska cannabinoiderna som också florerar. Hade varit logiskt av dem att göra så i alla fall med de allra färskaste batch:arna. Bara spreja på något annat. Kanske THCNM, och sen sälj det som THCA. Inga returer på de sista ordrarna osv. Och om något av det blir beslagtaget så kommer labb-analys visa att det är en laglig substans, så inga legala konsekvenser för någon.
Eller så är det verkligen THCA och det helt enkelt är den unika samansättningen av cannabinoider och terpener som utgör denna strain som gjorde att det blev precis rätt denna gången. Det handlar ju om rökaren med, vilket tillstånd man själv är i rent kroppsligt och mentalt.
(Jag har som sagt även två stycken THCNM vapes (märke: Boom). Men jag klickade på labb-analysen och kunde inte se något THCNM i dem. Såg dock en annan halvsyntetisk cannabinoid. Men sen är jag inte bäst på att läsa såna dokument och jag vet inte vad det kemiska namnet för THCNM är. Men om det visar sig vara bra grejer så kan jag tänka mig att köra på något sånt sen när min stash tar slut. Kanske THCNM eller THCX eller nåt sånt. I såna fall kommer jag verkligen hålla mig till vapes. Om man ska inhalera en massa kemikalier som man inte vet vad det är, så kan man lika gärna göra det med fruktsmak.)