2026-04-14, 12:18
  #73
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willywonka33555
Hej!

Vad gör man och hur hanterar man autistiska barn som gör intrång och stör ens hemfrid?

Jag har grannar vems barn har jättesvår autism: talar inte och är aggressiv, han är ungefär 6-8 år gammal.

På senaste 3 veckor fick jag 2 intrång. Den ena skedde när jag jobbade hemifrån, då började det plinga mycket i dörrklockan. När jag öppnade dörren stormade han in. Då var hans mamma med och hjälpte att få tag på honom, bad om ursäkt och berättade vad de bor. Ok, då tyckte jag att det var gulligt att en liten pojke tycker om just vår hus.

För några dagar sedan var jag i duschen och min partner på baksidan av vår trägård när det plingade i dörren. När jag gick ut ur badrummet var han där. All over vårt hus: hoppande i vår säng, ute på vår balkong. Vi försökte att leda ut honom, men då började han skrika, slå sig själv, satt sig på rumpan och vägrade röra på sig. Efter 10 minuter fick vi ut honom och låste dörren, men då fortsatte han stå utanför och plinga, plinga, plinga. Mamman kom eventuellt och hämtade honom, bad om ursäkt. Och det var allt.

Vad fan gör man? Som sagt är pojken 6-8år, mamman verkar göra sitt bästa men det stör oss och man känner sig inte längre trygg i sitt eget hem.

Märklig trolltråd..

Vem fasen kastar ut en förståndshandikappad-unge utan att meddela föräldrarna?
Citera
2026-04-14, 12:30
  #74
Medlem
Blaskas avatar
Som någon sade tidigare. Skräm honom. Då kommer han inte vilja komma dit igen.
Citera
2026-04-14, 12:42
  #75
Medlem
skvallertackas avatar
Ser till så att han försvinner. Du gör både digsjälv och mamman en tjänst.
Citera
2026-04-14, 12:45
  #76
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Märklig trolltråd..

Vem fasen kastar ut en förståndshandikappad-unge utan att meddela föräldrarna?

Så du hade hållt kvar en förståndshandikappad unge i ditt hem?
Citera
2026-04-14, 14:10
  #77
Medlem
Firewaias avatar
Hoppas inte ni har barn själva.
Citera
2026-04-14, 14:12
  #78
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Så du hade hållt kvar en förståndshandikappad unge i ditt hem?

Det finns 10 scenarion emellan det du tror jag tycker och det jag skrev. Varför i helvete skulle jag tycka de var bra att hålla kvar honom?

Vad sägs om att ta ut honom och hämta föräldrarna? Eller att hämta föräldrarna så får de ta ut honom?
Citera
2026-04-16, 00:27
  #79
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
Han kanske älskar att dammsuga och stryka?

"NEJ du får absolut inte röra dammsugaren!"

Sinnessjukt smart, lite elakt, men ack så smart!!
Citera
2026-04-16, 16:31
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Hoppas inte ni har barn själva.
Ingen risk att dom har barn. Tro mig ingen av dom har sett en naken kvinna på riktigt.
Citera
2026-04-17, 14:24
  #81
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Det är föräldrarnas ansvar att låsa in ungen om han inte kan uppföra sig. Hårt men enda alternativet.

Naivt, tror du det går att låsa in eller övervaka någon 24/7 i ett vanligt hem där föräldrar måste klara av övrigt ansvar.
Citera
2026-04-17, 21:12
  #82
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Naivt, tror du det går att låsa in eller övervaka någon 24/7 i ett vanligt hem där föräldrar måste klara av övrigt ansvar.

Ungen sägs vara 6-8 år gammal, inte 16-18.
Citera
2026-04-17, 22:38
  #83
Avstängd
Grov misshandel borde fungera.
Citera
2026-04-27, 15:38
  #84
Medlem
Kontakta en ortodox präst. Det här barnet kan vara besatt av en demon...
Citat:
Ursprungligen postat av willywonka33555
Hej!

Vad gör man och hur hanterar man autistiska barn som gör intrång och stör ens hemfrid?

Jag har grannar vems barn har jättesvår autism: talar inte och är aggressiv, han är ungefär 6-8 år gammal.

På senaste 3 veckor fick jag 2 intrång. Den ena skedde när jag jobbade hemifrån, då började det plinga mycket i dörrklockan. När jag öppnade dörren stormade han in. Då var hans mamma med och hjälpte att få tag på honom, bad om ursäkt och berättade vad de bor. Ok, då tyckte jag att det var gulligt att en liten pojke tycker om just vår hus.

För några dagar sedan var jag i duschen och min partner på baksidan av vår trägård när det plingade i dörren. När jag gick ut ur badrummet var han där. All over vårt hus: hoppande i vår säng, ute på vår balkong. Vi försökte att leda ut honom, men då började han skrika, slå sig själv, satt sig på rumpan och vägrade röra på sig. Efter 10 minuter fick vi ut honom och låste dörren, men då fortsatte han stå utanför och plinga, plinga, plinga. Mamman kom eventuellt och hämtade honom, bad om ursäkt. Och det var allt.

Vad fan gör man? Som sagt är pojken 6-8år, mamman verkar göra sitt bästa men det stör oss och man känner sig inte längre trygg i sitt eget hem.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in