2026-04-13, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Lite märkligt att det tar sån enormt lång tid för ett så enkelt ärende och mindre förseelse.

Det måste vara så att körningen plockats in i utredningen och åklagaren bestämt att hon ska förhöras om den också innan åtal.
Citera
2026-04-13, 15:09
Medlem
Nu krävs det väl inte så mycket till bevis för att Transportstyrelsen skall kunna dra någons körkort, vilket inte minst historien med PEth-testerna visar. De "tycker" att någon är opålitlig och sedan gäller det beslutet tills motsatsen bevisats.

I Nyberges fall kan de ju alltid dra det för grov olovlig körning oavsett om de hittade något knark eller inte.
Citera
2026-04-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unicorn2.0
Har två saker jag skulle vilja lyfta.

Nr 1 - Katja kandiderar nu för Ambition Sverige. (Elsa Widdings parti).

Nr 2 - Katja befinner sig just nu i USA. Får man komma in i landet om det pågår en rättsprocess mot en? (Frågar av ren nyfikenhet då jag själv har noll koll).

Strikt rättsligt pågår det inte en rättsprocess "mot Katja" så länge hon inte är delgiven misstanke om brott.

Om hon befinner sig i USA nu är det sannolikt så som jag misstänkt sedan länge, att hon inte ens är delgiven misstanke. Det säger i så fall en hel del om hur svaga, om ens några, bevis som åklagaren faktiskt har gentemot Katja. Det har snart gått 4 månader i ett ärendet som enligt lag ska handläggas med särskild skyndsamhet, och åklagaren har inte ens delgivit Katja misstanke om brott.

Det börjar lukta tjänstefel och lagbrott från åklagarens sida, må jag då säga.
Citera
2026-04-13, 19:47
Medlem
Märkligt kvinna det där. Jobbar som polis och tar droger, alkohol innan hon kör och kör med indraget körkort. Sedan skyller på drev och media. Herrejösses, det här landet är kört
Citera
2026-04-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Märkligt kvinna det där. Jobbar som polis och tar droger, alkohol innan hon kör och kör med indraget körkort. Sedan skyller på drev och media. Herrejösses, det här landet är kört

Hur menar du att det skilja särskilja henne från någon annan maktperson i det här landet?
Citera
2026-04-14, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Hur menar du att det skilja särskilja henne från någon annan maktperson i det här landet?

Tror knappast Ulf Kristersson tar kokain på helgerna.
Citera
2026-04-14, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Tror knappast Ulf Kristersson tar kokain på helgerna.

och med det vill du försöka påskina att Katja är den enda och att Ulf är ren som ett nyfött barn, eller vad är ditt argument med att du inte tror något om Kristersson?
Citera
2026-04-14, 14:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
och med det vill du försöka påskina att Katja är den enda och att Ulf är ren som ett nyfött barn, eller vad är ditt argument med att du inte tror något om Kristersson?

Tänker han menar att Kristersson särskiljer sig från Nyberg i den aspekten. Det var väl det din fråga handlade om? Jag sträcker mig så långt att påstå att det är ovanligt att riksdagsledamöter tar ladd.
Citera
2026-04-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tänker han menar att Kristersson särskiljer sig från Nyberg i den aspekten. Det var väl det din fråga handlade om? Jag sträcker mig så långt att påstå att det är ovanligt att riksdagsledamöter tar ladd.

sen när handlar den här tråden om kristersson?
är ni på fullt allvar så korkade att ni inte förstår vare sig den ena eller den andra av mina frågor?

Hur vet du att det är ovanligt att riksdagsledamöter tar ladd? Vad har du för belägg för att de skulle särskilja sig från gemene man på den punkten?

Som läget är just nu vet vi inte ens om Katja tagit ladd. Av allt att döma har åklagaren stora problem att få ihop ett åtal emot henne och såvitt vi vet är hon inte ens delgiven misstanke om brott. Och själv förnekar hon det hela.

För snart en månad sedan sa åklagaren så här:
Citat:
Nu har han fått beskedet och räknar med att kunna meddela nästa vecka hur han tänker ta vidare utredningen.

– Antingen lägger jag ner förundersökningen eller så går jag vidare med åtal, jag vill inte i dag säga vilket, säger han till Aftonbladet.

Något åtal blev det inte, så av allt att döma lägger han ner utredningen, om han inte redan gjort det.
Citera
2026-04-14, 23:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
sen när handlar den här tråden om kristersson?
är ni på fullt allvar så korkade att ni inte förstår vare sig den ena eller den andra av mina frågor?

Hur vet du att det är ovanligt att riksdagsledamöter tar ladd? Vad har du för belägg för att de skulle särskilja sig från gemene man på den punkten?

Som läget är just nu vet vi inte ens om Katja tagit ladd. Av allt att döma har åklagaren stora problem att få ihop ett åtal emot henne och såvitt vi vet är hon inte ens delgiven misstanke om brott. Och själv förnekar hon det hela.

För snart en månad sedan sa åklagaren så här:

Något åtal blev det inte, så av allt att döma lägger han ner utredningen, om han inte redan gjort det.

Chilla Pernilla. Det var du som nämnde Kristersson i inlägget jag citerade.

Jag skrev att jag påstår att det är ovanligt att riksdagsledamöter tar ladd, det innebär inte att jag vet det, det fattar du väl? Jag tänker att det överhuvudtaget är ovanligt att folk tar ladd i Sverige, och min övertygelse är att riksdagsledamöter är underrepresenterade i den statistiken. Jag kan han fel, men då vill jag se något riktigt övrtygande för att köpa det.

Så om nu - vilket det verkar - Nyberg tagit kokain så särskiljer hon sig från ditt exempel Kristersson. Detta enligt min övertygelse, som jag anser är helt rimlig
Citera
2026-04-14, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Chilla Pernilla. Det var du som nämnde Kristersson i inlägget jag citerade.

Jag skrev att jag påstår att det är ovanligt att riksdagsledamöter tar ladd, det innebär inte att jag vet det, det fattar du väl? Jag tänker att det överhuvudtaget är ovanligt att folk tar ladd i Sverige, och min övertygelse är att riksdagsledamöter är underrepresenterade i den statistiken. Jag kan han fel, men då vill jag se något riktigt övrtygande för att köpa det.

Så om nu - vilket det verkar - Nyberg tagit kokain så särskiljer hon sig från ditt exempel Kristersson. Detta enligt min övertygelse, som jag anser är helt rimlig

Så nu fattar du inte ens att Kristersson inte var mitt "exempel", tja det var väl kanske det svaret jag sökte om hur korkad du är. Åsså påstår du något du inte vet, jaja, det blev väl en bra bekräftelse på det förra då, antar jag

Det vi inte vet är om Katja tagit ladd. Men avsaknaden av såväl en formell misstanke som ett åtal emot henne snart fyra månader senare talar ett allt tydligare språk om att hon inte gjort det. Nu är det ju snart en månad sedan åklagaren sa att han skulle väck åtal inom en vecka eller lägga ner ärendet, och något åtal har vi inte sett röken av.
Citera
2026-04-15, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Lite märkligt att det tar sån enormt lång tid för ett så enkelt ärende och mindre förseelse.

samröre med gängkriminella när man sitter i justitieutskottet kräver kanske lite utredning.

I synnerhet när ledamoten fortsätter med brottslighet under utredningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in