2026-04-11, 22:35
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bechstein.1996
Har folk redan glömt att Transportstyrelsen har tagit del av Katjas provresultat och drog in körkortet baserat på detta? Det kommer inte bli tal om att det blir ogiltigförklarat oavsett hur åtalet går.

Nja TS skrev narkotika i blodet, det var metaboliter inte narkotika.
Metaboliter vi inte ens vet vilken sort, kan vara lagliga läkarföreskrivna.
Vi vet inte ens om det var Bensoylekgonin eller en snarlik metabolit.
TS skrev även, i väntan på slutgiltigt beslut skulle KK tillfälligt omhändertas.
Det nämndes endast sannolikt i TS beslut, inget var säkert eller hugget i Sten.
Citera
2026-04-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Nja TS skrev narkotika i blodet, det var metaboliter inte narkotika.
Metaboliter vi inte ens vet vilken sort, kan vara lagliga läkarföreskrivna.
Vi vet inte ens om det var Bensoylekgonin eller en snarlik metabolit.
TS skrev även, i väntan på slutgiltigt beslut skulle KK tillfälligt omhändertas.
Det nämndes endast sannolikt i TS beslut, inget var säkert eller hugget i Sten.

Nej. Transportstyrelsen har tagit sitt beslut redan och är klara med ärendet. Hennes körkort är återkallat i 12 månader. Vad provresultaten sa i detalj vet vi ingenting om, bara att det uppfyller kraven för att återkalla körkortet. Lär dig skilja på fakta och trådspekulationer.
Citera
2026-04-12, 17:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bechstein.1996
Har folk redan glömt att Transportstyrelsen har tagit del av Katjas provresultat och drog in körkortet baserat på detta? Det kommer inte bli tal om att det blir ogiltigförklarat oavsett hur åtalet går.

Nja.. som jag förstod det, så drogs körkortet in utifrån antagandet, att Katja Nyberg skulle bli dömd för ringa narkotikabrott.

OM det inte blir ngt åtal, så skulle hon väl ha fått tillbaka körkortet?

Men även om det inte blir ngt åtal, så har Nyberg nu enl. Expressen dessutom kört olovligt.
Citera
2026-04-12, 18:36
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nja.. som jag förstod det, så drogs körkortet in utifrån antagandet, att Katja Nyberg skulle bli dömd för ringa narkotikabrott.

Men även om det inte blir ngt åtal, så har Nyberg nu enl. Expressen dessutom kört olovligt.

Sen… återstår väl att klargöra vad som fanns i ”påsen med pulver” som hittades på Katja. Kokain? Tjack…?
Citera
2026-04-12, 18:49
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Sen… återstår väl att klargöra vad som fanns i ”påsen med pulver” som hittades på Katja. Kokain? Tjack…?

Om det var kokain i ”påsen med pulver”, så är mycket märkligt, att åklagaren inte har lyckats samla sig till ett beslut om åtal.
Citera
2026-04-12, 18:56
Medlem
Citat:

Ja, det stämmer, men det har aldrig tidigare sket i Svensk historia att ett indraget körkort återfås och åtal uteblir
Citera
2026-04-12, 19:12
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Ja, det stämmer, men det har aldrig tidigare sket i Svensk historia att ett indraget körkort återfås och åtal uteblir

Jo det har skett flertal gånger. Transportstyrelsen har återkallat körkortet för de tror på fällande dom. Spärrtiden är också flytande beroende på utfallet i domstolen. Frias hon i domstol så återfår Pulversnoken antagligen körkortet. Mycket tveksamt dock att hon frias från drograttfylla för transportstyrelsen har antagligen blivit delgivna provresultatet.

Det är inte åtalet i första hand som det handlar om här, det är utfallet i åtalet.
Citera
2026-04-12, 19:57
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

Att det så har och är själv ett levande bevis på att TS ”tillfälligt återkallat” & återlämnats.
Det tillfälliga återkallandet upphävdes dessutom, återkallandet hade med det aldrig inträffat.
Om jag påträffats körande bil hade det inte blivit olovlig körning, även det hade aldrig inträffat.
Citera
2026-04-12, 21:10
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Om det var kokain i ”påsen med pulver”, så är mycket märkligt, att åklagaren inte har lyckats samla sig till ett beslut om åtal.

Håller med dig. Mycket märkligt att ingenting hörts om innehållet i den där påsen. Katja själv sade ju i något sammanhang ”det har inte hittats någon påse på mig…” Allt verkar väldigt mysko…
Citera
2026-04-12, 21:54
Medlem
Citat:

Då har du förstått fel.
Citera
2026-04-13, 11:15
Medlem
Har två saker jag skulle vilja lyfta.

Nr 1 - Katja kandiderar nu för Ambition Sverige. (Elsa Widdings parti).

Nr 2 - Katja befinner sig just nu i USA. Får man komma in i landet om det pågår en rättsprocess mot en? (Frågar av ren nyfikenhet då jag själv har noll koll).
Citera
2026-04-13, 12:12
Avslutad
Lite märkligt att det tar sån enormt lång tid för ett så enkelt ärende och mindre förseelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in