Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Tänker han menar att Kristersson särskiljer sig från Nyberg i den aspekten. Det var väl det din fråga handlade om? Jag sträcker mig så långt att påstå att det är ovanligt att riksdagsledamöter tar ladd.
sen när handlar den här tråden om kristersson?
är ni på fullt allvar så korkade att ni inte förstår vare sig den ena eller den andra av mina frågor?
Hur vet du att det är ovanligt att riksdagsledamöter tar ladd? Vad har du för belägg för att de skulle särskilja sig från gemene man på den punkten?
Som läget är just nu vet vi inte ens om Katja tagit ladd. Av allt att döma har åklagaren stora problem att få ihop ett åtal emot henne och såvitt vi vet är hon inte ens delgiven misstanke om brott. Och själv förnekar hon det hela.
För snart en månad sedan sa åklagaren så här:
Citat:
Nu har han fått beskedet och räknar med att kunna meddela nästa vecka hur han tänker ta vidare utredningen.
– Antingen lägger jag ner förundersökningen eller så går jag vidare med åtal, jag vill inte i dag säga vilket, säger han till Aftonbladet.
Något åtal blev det inte, så av allt att döma lägger han ner utredningen, om han inte redan gjort det.