2026-04-13, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Kvinnor verkar ju ljuga om allt möjligt hela tiden.

Vad har din fantasi om att kvinnor "verkar ljuga om allt möjligt hela tiden" med trådens topic att göra? Och vad har det med det jag diskuterar att göra?
Citera
2026-04-13, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det var kvinnorna som blev skambelagda om de hade sex utanför äktenskapet. Inte männen. Bra att kvinnor nu slipper bli skambelagda, vid ömsesidigt sex utanför äktenskapet.

Och det är kvinnor som riskerar kropp, liv och hälsa vid graviditet. Så p-medel är minst lika mycket för kvinnors skull. Du och din fru vill väl kunna ha sex med varandra även när hon blir 45+ , utan att riskera att hon blir gravid och får missfall. Tex.

Vad bra, då skambelägger vi både kvinnor och män. Oavsett vad så finns det en lösning på problemet, och ni står i vägen för lösningen som vanligt.
Citera
2026-04-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Folk kan låta sig bli upplysta om att Ungern under Orban är ett av få länder som lyckades vända det låga barnafödandet.

Passar bra att lära sig en dag som denna då den välfungerande demokratin i Ungern idag valde bort Orban.

Så när feminismen och vänsterliberalismen trycktes bort, så började barnafödandet att gå upp.

Feminismen, identitetspolitiken och liberalismen har varit en cancer i Sverige och väst i nära nog varje aspekt. När det kommer till barnafödandet driver dessa krafter ett folkutbyte, där man slår split mellan män och kvinnor, bedriver krig mot kärnfamiljen, krig mot äkta maskulinitet och femininitet, krig mot normala normer, försöker feminisera män, byta kön på barn och givetvis massimportera tärande invandrare från världens u-länder.

Att kvinnor ska luras till att bygga en idientitet på bekräftelsen av en icke-förtjänt inkvoterad hittapå-"karriär" och bli lojala mot arbetsgivare istället för sin man och barn är vidrigt.

Fast det där med Ungern och Orban är ju inte riktigt sant, om man läser på lite. Resultaten var mer blandade och det var inte riktigt lyckat.

Dessutom är en majoritet av kvinnor åt vänster här. Har sett många av dina inlägg här. Och du har en totalt vedervärdig kvinnosyn. Både nedvärderande emot kvinnor som kön. Har svårt tänka mig att en kvinna genuint vill leva med en sådan man. Förmodligen är du stor i käften online.

Det är inga friska kvinnor som tänder till på hård kontroll och tvång. Det som däremot händer är att allt fler kvinnor tar avstånd. Och allt mindre vill ha barn. Du jobbar således emot dig själv. Om du nu inte planerar att kidnappa och våldta kvinnor för att göra dom gravida. Då män med din kvinnosyn och resonemang, oftast inte har alla hästar hemma.
Citera
2026-04-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Kan du inte läsa kvinna? Om du anser att det är okej att ha sex utanför äktenskapet så ska du inte gråta för konsekvenserna det medför, din korkade jävel.

Du verkar helförvirrad ju.

Jag diskuterar ju när män håller sina flickvänner på halster i barnfrågan. Flickvännen vill ha barn, pojkvännen säger att han "inte är redo ännu, men vill, bara inte nu". Fast han egentligen inte vill.
En äkta make kan ljuga på samma sätt i ett äktenskap, det fattar du väl ändå?

Så jag förstår inte riktigt varför du drar in utomäktenskapligt sex i debatten? Förstår du det ens själv? Vad har det med det jag skriver om att göra?
Citera
2026-04-13, 00:08
Medlem
Citat:
Vad bra, då skambelägger vi både kvinnor och män. Oavsett vad så finns det en lösning på problemet, och ni står i vägen för lösningen som vanligt.

Varför då? Helt idiotiskt att skambelägga två personer som har samtyckande sex med varandra.
Citera
2026-04-13, 00:08
Avslutad
Citat:
Du verkar helförvirrad ju.

Jag diskuterar ju när män håller sina flickvänner på halster i barnfrågan. Flickvännen vill ha barn, pojkvännen säger att han "inte är redo ännu, men vill, bara inte nu". Fast han egentligen inte vill.
En äkta make kan ljuga på samma sätt i ett äktenskap, det fattar du väl ändå?

Så jag förstår inte riktigt varför du drar in utomäktenskapligt sex i debatten? Förstår du det ens själv? Vad har det med det jag skriver om att göra?

För att mannen får det han vill i detta förhållande som du beskriver. Han får sex. Om kvinnan istället undanhåller sexet och säger att hon bara har sex med en man hon gifter sig med så kommer du att lösa stora delar av detta problemet. Exakt vad av detta är svårt för din 87 IQ hjärna att förstå?
Citera
2026-04-13, 00:11
Medlem
Citat:
För att mannen får det han vill i detta förhållande som du beskriver. Han får sex. Om kvinnan istället undanhåller sexet och säger att hon bara har sex med en man hon gifter sig med så kommer du att lösa stora delar av detta problemet. Exakt vad av detta är svårt för din 87 IQ hjärna att förstå?

Han ljuger om att han vill ha barn längre fram, ja. Det kan han lika gärna ljuga om i ett äktenskap. Äktenskapet är inte ett vaccin mot sådana lögner.
Citera
2026-04-13, 00:12
Avslutad
Citat:
Han ljuger om att han vill ha barn längre fram, ja. Det kan han lika gärna ljuga om i ett äktenskap. Äktenskapet är inte ett vaccin mot sådana lögner.

Du är ett lost case. Tack och hej.
Citera
2026-04-13, 00:17
Medlem
Citat:
Du är ett lost case. Tack och hej.

Verkar mer som att det är du som har svårt med läsförståelsen.

En man som inte vill ha barn, men som vill ha kvinnan. Och som ljuger för kvinnan att han "vill ha barn längre fram" (fast han inte vill det). Dvs. Ljuger vad gäller barnfrågan, för att hålla henne kvar. Kommer ju ljuga för henne oavsett om de är gifta eller inte. Slösa på hennes fina fertila år, för att han är en egoistisk feg lögnare.
Citera
2026-04-13, 00:47
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Förutom att det finns en länk som motbevisar dig i trådstarten så är det allmänt känd fakta att fertiliteten är extremt låg vid 40 år. Du kan lika gärna hävda att jorden är platt...

Vaddå extremt låg? Nej alla kvinnor kan inte få barn vid 40. Men min syrra fick barn då, min kusins fru, min farmor, min faster. Utan någon extra hjälp. Blev normala barn också. Det är verkligen inte omöjligt. Sådant säger man för att provocera.

De fick barn sent i livet förr, eftersom det inte fanns mycket till p-medel. De började få barn efter de gift sig och fortsatte upp i åldrarna en bit efter 40. Rena fakta.
Citera
2026-04-13, 03:50
Medlem
Många kvinnor tycker att naturen är antifeministisk på den här punkten och väljer att ignorera den för länge. De har biologin från högstadiet i bakhuvudet för det står att kvinnor är fertila från 15-49 och sen kör de på det. En uppsida på detta är att många kvinnor utan barn över 35 är väääääälllldigt intresserade av ett seriöööööööööst förhållande och att män som söker det har det väl förspänt.
Citera
2026-04-13, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vaddå extremt låg? Nej alla kvinnor kan inte få barn vid 40. Men min syrra fick barn då, min kusins fru, min farmor, min faster. Utan någon extra hjälp. Blev normala barn också. Det är verkligen inte omöjligt. Sådant säger man för att provocera.

De fick barn sent i livet förr, eftersom det inte fanns mycket till p-medel. De började få barn efter de gift sig och fortsatte upp i åldrarna en bit efter 40. Rena fakta.

Vi skaffade våra två första barn när min fru var 30-35. Sen var det omöjligt att få en sladdis. På andra IVF-insättningen funkade det och fyllda 42 nedkom min fru med barn nr 3. Vi har aldrig berättat för någon att vi kört med IVF och folk är så imponerade av min frus fertilitet. Just sayin’…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in