2026-04-12, 23:23
Medlem
AndersPersson99s avatar
Folk kan låta sig bli upplysta om att Ungern under Orban är ett av få länder som lyckades vända det låga barnafödandet.

Passar bra att lära sig en dag som denna då den välfungerande demokratin i Ungern idag valde bort Orban.

Så när feminismen och vänsterliberalismen trycktes bort, så började barnafödandet att gå upp.

Feminismen, identitetspolitiken och liberalismen har varit en cancer i Sverige och väst i nära nog varje aspekt. När det kommer till barnafödandet driver dessa krafter ett folkutbyte, där man slår split mellan män och kvinnor, bedriver krig mot kärnfamiljen, krig mot äkta maskulinitet och femininitet, krig mot normala normer, försöker feminisera män, byta kön på barn och givetvis massimportera tärande invandrare från världens u-länder.

Att kvinnor ska luras till att bygga en idientitet på bekräftelsen av en icke-förtjänt inkvoterad hittapå-"karriär" och bli lojala mot arbetsgivare istället för sin man och barn är vidrigt.
Citera
2026-04-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag och min fru, båda en bit över 30, fick vårt andra barn nyligen. Och vi båda ångrar att vi slösade våra 20-30 på annat än att skaffa barn då vår energinivå minskat något oerhört. Den absolut bästa tiden att få barn är runt 25. Man har hunnit skaffa jobb, spara pengar, barnen hinner växa upp och bli stora innan man blir gubbe/kärring, samt att man har större chans att ha barnbarn i rimlig ålder. Mina föräldrar var unga när de fick mig och nu får de njuta av två barnbarn innan de ens hunnit fylla 60.

Över 30 är på tok för gammalt egentligen.

Då tycker jag att ni ska tänka om. Ni älskar ju era barn, eller hur? Hade ni skaffat barn när ni var mellan 20-30, så hade ni aldrig träffat de två barn ni har nu. Det är ju liksom inte de två barnen ni hade fått. Utan några andra barn.

Men ni ska säga det till era barn istället " se till att bilda familj mellan 20-30! Man har mer energi då, och rent fysiskt är det bästa tiden för graviditet och förlossning är. Och fertiliteten är hög. Så kör på det! Vi stöttar upp också!".

Själv träffade jag rätt person att skaffa barn med när jag var 30+. Min fina partner/livskamrat och jag har två fantastiska barn ihop!
Citera
2026-04-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Det här är det enda jag håller med dig om.
En riktig man talar om sina intentioner i ett tidigt stadium så att kvinnan är ok med att han bara vill ha kravlöst sex och inget seriöst förhållande.
Då kan kvinnan dejta runt samtidigt som hon vill träffa honom.
Till alla unga män där ute : lura inte era kvinnor till att ni söker något seriöst, när ni i själva verket bara vill ligga. Och till er som kontrar med :jag måste ljuga för annars hittar jag inte en kvinna som vill ses för enbart sex.
Nej,
Var ärliga redan i början, så ska ni se att ni hittar en kvinna som söker samma sak som ni

Exakt! En riktig man är ärlig. Han ljuger inte. Han slösar inte bort en kvinnas fina fertila år med lögner.
Citera
2026-04-12, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Då tycker jag att ni ska tänka om. Ni älskar ju era barn, eller hur? Hade ni skaffat barn när ni var mellan 20-30, så hade ni aldrig träffat de två barn ni har nu. Det är ju liksom inte de två barnen ni hade fått. Utan några andra barn.

Men ni ska säga det till era barn istället " se till att bilda familj mellan 20-30! Man har mer energi då, och rent fysiskt är det bästa tiden för graviditet och förlossning är. Och fertiliteten är hög. Så kör på det! Vi stöttar upp också!".

Själv träffade jag rätt person att skaffa barn med när jag var 30+. Min fina partner/livskamrat och jag har två fantastiska barn ihop!

Ja, det ska jag göra. Viktigt att berätta att över 30 är för gammalt och ingenting att sträva efter.
Citera
2026-04-12, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Folk kan låta sig bli upplysta om att Ungern under Orban är ett av få länder som lyckades vända det låga barnafödandet.

Passar bra att lära sig en dag som denna då den välfungerande demokratin i Ungern idag valde bort Orban.

Så när feminismen och vänsterliberalismen trycktes bort, så började barnafödandet att gå upp.

Feminismen, identitetspolitiken och liberalismen har varit en cancer i Sverige och väst i nära nog varje aspekt. När det kommer till barnafödandet driver dessa krafter ett folkutbyte, där man slår split mellan män och kvinnor, bedriver krig mot kärnfamiljen, krig mot äkta maskulinitet och femininitet, krig mot normala normer, försöker feminisera män, byta kön på barn och givetvis massimportera tärande invandrare från världens u-länder.

Att kvinnor ska luras till att bygga en idientitet på bekräftelsen av en icke-förtjänt inkvoterad hittapå-"karriär" och bli lojala mot arbetsgivare istället för sin man och barn är vidrigt.

Vad märklig verklighetsuppfattning du har.

Flertalet arbetsföra kvinnor arbetar inom: sjukvård, skola, barnomsorg, äldreomsorg, lokalvård, handel (matbutiker etc). På vilket vis menar du att det är "hittepå jobb" och att kvinnorna är "inkvoterade"?

I övrigt har flertalet av dessa kvinnor barn. Och ofta också en man.

Så vad är det du syftar på egentligen?
Citera
2026-04-12, 23:30
Medlem
Citat:
Exakt! En riktig man är ärlig. Han ljuger inte. Han slösar inte bort en kvinnas fina fertila år med lögner.

Varför är det ok att kvinnor ljuger hela tiden?
Citera
2026-04-12, 23:31
Medlem
Citat:
Det är problemet löstes för längesedan. Det kallades äktenskap och inget sex innan äktenskap. Men som vanligt så förstör svaga män och kvinnor allt som är bra.

Folk hade ändå sex före äktenskapet och det blev svårt för kvinnan. Bättre nu när kvinnor inte skambeläggs för sådant Folk pysslat med i alla tider.
Citera
2026-04-12, 23:32
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Bär kvinnor något ansvar då? Eller är det bara männens fel?
Citera
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
80% av alla skilsmässor och separationer initieras av kvinnorna. Det är inte män som lämnar sitt ansvar i förhållandet.

Har hört det ofta. Är det sant eller en manosfärsanning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
En 30 årig kvinna är knappast ”högfertil” vid 30 och om hon vill ha fler än ett barn passar 20 bättre.

Du läste inte vad jag skrev.
Jag skrev att kvinnor är högfertila mellan 20-25, med en peak vid 22. Men att fertiliteten fortsatt är hög även vid 26-30.
Citera
2026-04-12, 23:35
Avslutad
Citat:
Folk hade ändå sex före äktenskapet och det blev svårt för kvinnan. Bättre nu när kvinnor inte skambeläggs för sådant Folk pysslat med i alla tider.

Ljug inte. Det skedde i mycket mindre utsträckning. Nu stoppar kvinnor i sig farliga kemikalier och spiraler som gör sex konsekvenslöst för mannen. Notera inte för kvinnan, för henne är konsekvenserna stora. Istället för att bara medge att det är fel och säga att det är dags att skambelägga beteendet så försvarar du det. Den här utvecklingen är kvinnofientlig rakt igenom, och ni dårar försvarar det.
Citera
2026-04-12, 23:36
Avslutad
Citat:
Du läste inte vad jag skrev.
Jag skrev att kvinnor är högfertila mellan 20-25, med en peak vid 22. Men att fertiliteten fortsatt är hög även vid 26-30.

Fertilitet är inte samma sak som lämplighet. Kvinnor är fertila över 30, och vissa även över 40. Det betyder inte att det är lämpligt att skaffa barn då. Inte heller är det alltid lämpligt att skaffa barn vid 20.

25 är en sweet spot. Strax över 30 är på gränsen, risken är stor att det inte blir mer än 1-2 barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in