2026-04-11, 16:53
Medlem
Hej

Är kyld öl lagligt i butikerna?

Om så varför förvarar butikerna inte ölen i kylar???

3,5 osv.
Citera
2026-04-11, 17:08
Medlem
Negreritvs avatar
För att hålla elpriset nere.
Citera
2026-04-11, 17:09
Medlem
One2Manys avatar
Ja det är lagligt, 7Eleven har 3,5or i kylar
Citera
2026-04-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Hej

Är kyld öl lagligt i butikerna?

Om så varför förvarar butikerna inte ölen i kylar???

3,5 osv.
Bolaget brukar ha rätt kallt i sina lager, så förstår inte ens frågan.
Citera
2026-04-11, 17:11
Medlem
Bolaget får tyvärr inte ha det men ibland är dom det ändå från transport. Som att det skulle hindra konsumtion. Bara att köpa en påse is.
Citera
2026-04-11, 17:20
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Bolaget får tyvärr inte ha det men ibland är dom det ändå från transport. Som att det skulle hindra konsumtion. Bara att köpa en påse is.

Helt galet att Bolaget inte säljer kall öl, som du säger går det ju att kyla själv. Det är ju bara dålig service. Kanske motverkar det även syftet, är ölen pissljummen en varm sommardag måste man ju dricka massor innan man kylt ned sig!
Citera
2026-04-11, 17:35
Medlem
tomatlarss avatar
Man får göra det ja. Men många butiker väljer att avstå för att inte uppmuntra spontandrickande. Och öl brukar inte ingå i planogrammet för kylar.
Citera
2026-04-11, 17:56
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Kanske motverkar det även syftet, är ölen pissljummen en varm sommardag måste man ju dricka massor innan man kylt ned sig!
Riktigt så är det ju inte, men i teorin hade det kunnat vara så. Bravo.
Citera
2026-04-11, 18:13
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Riktigt så är det ju inte, men i teorin hade det kunnat vara så. Bravo.

Fast är det inte så, om ölen är riktigt kall så gör det ju ont i pannan att dricka den för snabbt. Så medan du lätt klippt två burkar så kämpar jag fortfarande med min första iskalla pilsner.

Jag skule vilja ta det ett steg längre så att vi får ett nationellt förbud mot att sälja icke-iskall öl.
Citera
2026-04-11, 18:18
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Fast är det inte så, om ölen är riktigt kall så gör det ju ont i pannan att dricka den för snabbt. Så medan du lätt klippt två burkar så kämpar jag fortfarande med min första iskalla pilsner.

Jag skule vilja ta det ett steg längre så att vi får ett nationellt förbud mot att sälja icke-iskall öl.
Oj, jag visste inte att du hade både vetenskapen och politiken bakom dig. Jag tänkte mer att det uppmuntrar till att gå in och handla en öl om den är sådär kall och god, snarare än att man sitter och klämmer en fisljummen.
Citera
2026-04-11, 18:21
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Oj, jag visste inte att du hade både vetenskapen och politiken bakom dig. Jag tänkte mer att det uppmuntrar till att gå in och handla en öl om den är sådär kall och god, snarare än att man sitter och klämmer en fisljummen.

Det är antagligen för kontroversiellt, det blir ju alltid tokiga utspel så fort alkohol diskuteras. Annars tror jag bestämt att det finns en majoritet i parlamentet emot försäljning av ljummen pilsner.
Citera
2026-04-11, 18:23
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Det är antagligen för kontroversiellt, det blir ju alltid tokiga utspel så fort alkohol diskuteras. Annars tror jag bestämt att det finns en majoritet i parlamentet emot försäljning av ljummen pilsner.
Alltså det finns ju regelverk om det, så vi behöver inte sitta och gissa och fabulera. Det är olagligt att sälja kyld öl på systemet men inte olagligt att sälja kylda folkisar. Jag är själv stammis tio minuter före stängning på enda stället i närheten som säljer kylda folköl, det är inte direkt den unkna mjölken och de härskna grönsakerna som lockar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in