2026-04-11, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fast jag sa ju att deras enda sätt att få sex är att köpa det. De kan alltså inte bara "skaffa sig" en kvinna.

Och han hade väl ett argument för varför han ville förbjuda preventivmedel? Du får väl helt enkelt vänta till klimakteriet eller ägna dig åt andra typer av sexuella aktiviteter tills dess. Jag förstår inte varför vi ska riskera civilisationens framtid bara för att du och din partner har bristande självkontroll.

Då behöver ju även de prostituerade p-medel. Annars kommer prostituerade få barn med sina kunder. Och det är väl inte meningen, ändå. Barn ska väl ändå helst födas i en familj med en närvarande far.

Argumentet han har för att ta bort p-medel är att det ska födas fler barn. Men det är liksom inte vi som är 45+ som ska öka befolkningsmängden! Det ska givetvis helst unga män och kvinnor mellan 20-30 stå för! I andra hand så ska män och kvinnor mellan 31-44 stå för det! Vi män och kvinnor på 45+ ska snarare jobba, ta hand om de barn vi har fått när vi var mellan 20-44, stötta den yngre generationen till parbildade och barnalstrande etc. Och få njuta av sex med vår fasta partner utan att behöva riskera högriskgraviditet!
Citera
2026-04-11, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Jag fattar att det är något som jag inte förstår så med risk för raljering: om män åstadkommer en massa saker, och då och då behöver sätta på kvinnor för att kunna göra det - vad åstadkommer då kvinnor i det scenariot? Dvs inte i en roll som objekt, utan som agent.

Tror du att kvinnor ser sig själva som objekt? Det är högst sannolikt att det är män som ser kvinnor som objekt.

Konstigt att fråga en kvinna om hon tror sig vara mer än ett objekt.

Vidare, vad menar du med "åstadkommer en massa saker"? Att män stiger upp och går till jobbet? Och sen till gymmet eller hem och kollar film?
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-11 kl. 14:07.
Citera
2026-04-11, 14:03
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Jag har endast röstat SD alla val jag varit röstberättigad. Svenska kvinnor är extremt PK och var drivande i "refugees welcome" och samhällsklimatet. Svenska män vek sig för sina fruar kanske då, det kan jag hålla med om. Men kvinnor är en destruktiv politisk kraft i längden för alla samhällen tyvärr.

Håll dig til ämnet .
Citera
2026-04-11, 14:04
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Sverige behöver inte fler WT-familjer som ständigt skriker efter mer bidrag.

Snart har vi inte det heller, bara babbe-familjer
Citera
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Jag fattar att det är något som jag inte förstår så med risk för raljering: om män åstadkommer en massa saker, och då och då behöver sätta på kvinnor för att kunna göra det - vad åstadkommer då kvinnor i det scenariot? Dvs inte i en roll som objekt, utan som agent.

Jag svarade ju på exakt det. Jag tolkar frågan på samma sätt som innan. Du får nog ge exempel på vad det skulle kunna vara som kvinnor åstadkommer, för att jag ska förstå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag säger att det är en viktig skillnad mellan våra länder. Jag tror att samhällets mfl syn på män spelar in över tid. Alldeles för många generationer pojkar har fått itutat sig att de inte duger till något och resonerar som så att de då skiter i vad kvinnor och staten vill. Det är naturligtvis inte hela förklaringen men en stor del, en stor bieffekt av modern feministisk politik.
Det har nog inget med ålder att göra heller. Personligen knullar jag gärna kvinnor och kan leva med dem också, om de är vettiga men skaffa barn med dem, aldrig i helvete.

Om du inte kan tänka dig att skaffa barn, så är du en del av det problem jag pekar på: att unga män/män inte vill ha barn Och därav blir det lägre barnfödande i landet.
Citera
2026-04-11, 14:05
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Håll dig til ämnet .

Det är relevant för en av anledningarna som nämndes i tråden var att kvinnor inte vill ha barn pga hur samhället ser ut. Som de själva var drivande i att skapa.
Citera
2026-04-11, 14:06
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Bästa åldern för graviditet och förlossning är mellan 20-30. Detta vet du att jag har skrivit mängder med gånger. Så vad håller du ens på med?

Kvinnor mellan 20-30 vill dock ha jämnåriga män. Och det är långt ifrån alla jämnåriga män som är sugna på att skaffa fast fru och barn. Så ser det ut. Uppmuntra unga män mellan 20-30 att satsa på den första unga kvinna som vill ligga med dem och som de själva vill ligga med. Satsa seriöst på henne, så ska du se att barnafödandet kommer öka.

Men om unga män mellan 20-30 bara vill "knulla lite" eller vara i halvseriösa relationer. Då blir det inga barn gjorda!

Och jo: 17 åringar är barn. Både juridiskt och biologiskt. En 17-årig tjej är varken färdigutvecklad i sina repruduktiva organ eller i sin hjärna.

Det normala är att heterosexuella män vill sätta på vackra vuxna kvinnor. Dvs. Från cirka 20 och uppåt.

Det är inte normal manlig sexualitet att vilja sätta på barn i sin pubertetsutveckling. Det är en parafil störning: hebifili.

Du ljuger som vanligt. Den biologiska definitionen av barn är fram tills pubertetens inträffande.

Att skaffa barn vid samma ålder som människor historiskt avlidit och kalla naturlig heterosexualitet för en störning demonstrerar väl den skeva feministiska normen som skapats.
Citera
2026-04-11, 14:07
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jo det är där skon klämmer: idealet i samhället och föreställningen om vad som är ett gott liv.

Ett gott liv innebär inte att för en kvinna bli livegen.
Citera
2026-04-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om du inte kan tänka dig att skaffa barn, så är du en del av det problem jag pekar på: att unga män/män inte vill ha barn Och därav blir det lägre barnfödande i landet.

Kvinnor kan ju skaffa barn på egen hand det kan inte män.
Citera
2026-04-11, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Du ljuger som vanligt. Den biologiska definitionen av barn är fram tills pubertetens inträffande.

Att skaffa barn vid samma ålder som människor historiskt avlidit och kalla naturlig heterosexualitet för en störning demonstrerar väl den skeva feministiska normen som skapats.

Det finns flickor som får sin mens i 9-10 års åldern. Det finns flickor som får sin mens i 10-11 års åldern. Det vanligaste är mellan 12-14 år. Flickor börjar få bröst mellan 9-14. Osv.

Det är för jävla äckligt att vuxna män pratar om barn som sexobjekt. Speciellt i modern tid.

Dessutom är flickors kroppar inte skapta för att föda barn som barn eller unga tonåringar.
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-11 kl. 14:18.
Citera
2026-04-11, 14:10
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Tidö slår till med sin härliga kvinnosyn igen.
Typisk staten propaganda, barnmorskan är köpt likt TV4 av staten för att pressa kvinnor ännu mer. Har aldrig sett en kanal sända så mycket om barn som nu.

Med tanke på hur samhället utvecklas, får dom nog hoppas på något helt evolutionärt/spektakulärt.

Män och kvinnor står ännu längre ifrån varandra idag, och mycket har med politiska åsikter och värderingar att göra. En majoritet av kvinnor är åt vänster, och män åt höger.

Det är KD i spetsen igen, med sina konservativa och kristna värderingar. Först undersöker man om man kan dra in tillgången på preventivmedel, alternativt förbjuda abort helt. Nu vill man dessutom skuldbelägga kvinnor för att vara efterblivna, för dumma för att förstå att dom måste skynda på.med barn. Fräscht 2026.

Dom borde nog läsa lite mer forskningsmaterial. Allt färre kvinnor vill ha barn. Vi talar 24-25% , och 8% hos män. Å andra sidan är det ju.varken män som föder eller tar största ansvaret. Kvinnor har nog börjat inse att det blir ohållbart, med arbete och annat. KD måste hänga med i årtalet vi lever i.

Kvinnor vill inte ha barn med konservativa män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in