2026-04-11, 13:46
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast fattigare män i andra delar av världen får ju fler barn.
Med fattiga menar jag snarare människor med höga ambitioner , ofta uppvuxna i medelklasshem som söker finansiell trygghet men hamnar i ekonomisk osäkerhet. Det är annat med white trash eller fattiga i Indien, Pakistan eller Nigera. De tar liksom dagen som den kommer....

Det här klippet förklarar rätt väl
https://www.youtube.com/watch?v=WUSCpw_tcBg
Citera
2026-04-11, 13:46
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Jag tror inte att en 35-årig kvinna räknar sig som "gamling".
Om Du jämför hur kvinnor i den åldern ser ut idag med kvinnor i den åldern för 50 år sedan framgår att nutida kvinnor uppfattar sig som yngre (än den biologiska klockan anger).

De har inte fler ägg idag
Citera
2026-04-11, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
De kanske lägger mycket pengar på glädjeflickor?

Det tror jag inte. Svenska män är i regel alldeles för feminiserade och nedtryckta i skorna för att våga sig på nåt sånt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du tror mycket du.

Kvinnor vet att fertiliteten sjunker och att riskerna ökar för både henne och fostret, om hon är över 35.

Jag vet en hel del.

Ok. Bevisa att kvinnnor vet det.
Citera
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag beskriver vad fest och sex är utifrån kvinnornas perspektiv. De går på fest/uteställe med en förhoppning om att träffa en man. Blir de tillräckligt intresserade av en man, så kommer de vilja ligga med honom. Och givetvis finns där en förhoppning om en fortsättning och kanske rentav en seriös relation. Hade män fattat detta, så hade fler par bildats och fler kvinnor Hade fått barn i bra ålder.

Det är som både du och jag skriver: ytliga män, som driver på en "slit och släng" kultur. Inte kvinnorna!

Precis som det fungerade före dejtingapparnas tid.

Personen glömmer ofta bort att det krävs en del för att känslor ska uppstå så att människor ska vilja inleda en relation.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej alla som jobbar oavsett kön betalar skatt i Sverige. Kvinnor som aldrig gjort nåt brottsligt i hela sitt liv betalar alltså av sina intjänade pengar till tex fängelsekostnader och brottslighet som kostar svenska samhället hundratals miljarder kronor varje år. Osv.

Unga män och kvinnor tjänar ungefär lika mycket och betalar således ungefär lika mycket skatt. Det är sen när barnen kommer in i bilden som kvinnor halkar efter rejält och börjar bli en kostnad för samhället + barnen då. Barn kostar väldigt mycket också. Sen bränner kvinnorna ut sig för att de tvingas jobba heltid samtidigt som de ska ta huvudansvaret för barnen och hemmet, se till så att alla har vad de behöver osv. Vilket leder till långa sjukskrivningar osv.

Nej. Män jobbar i lönsamma yrken, sedan används deras skattepengar för att finansiera icke lönsamma yrken. Folk som t.ex. jobbar som elingenjörer i Sverige har samma inkomst efter skatt som en svensklärare, sedan flyttar de utomlands och får 4-5 gånger mer i lön efter skatt.
Citera
2026-04-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja det måste ni ju göra när ni är singlar.

Nejdå, det är billigare att vara singel.
Citera
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Helt självförvållat är det inte. Många som vill ha barn väljer bort det pga hur samhället ser ut.

Som svenska kvinnor har röstat för i decennier men kunde inte förstå vad det skulle leda till.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nehe då har jag inte förstått din fråga? Kan du förklara?

Jag fattar att det är något som jag inte förstår så med risk för raljering: om män åstadkommer en massa saker, och då och då behöver sätta på kvinnor för att kunna göra det - vad åstadkommer då kvinnor i det scenariot? Dvs inte i en roll som objekt, utan som agent.
Citera
2026-04-11, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/utredning-kopplar-okunskap-till-laga-fodelsetal-behover-tanka-tidigare

Jag trodde alla visste att gamlingar inte kan få barn? Vad beror denna okunskap på?
Nu står det att "experten" tror att det "kan" låter inte så förtroendeingivande. Sen kan det bero på, utifrån hur många skribenter uttrycker sig på flashback, bero på att många män är efterblivna och inte vet hur man behandlar en kvinna
Citera
2026-04-11, 13:50
Medlem
Snubchurps avatar
Det behöver födas färre barn helt klart. Ska vi få färre problem och konflikter måste vi minska i antal.
Citera
2026-04-11, 13:52
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Som svenska kvinnor har röstat för i decennier men kunde inte förstå vad det skulle leda till.

Då är vi män medansvariga. Inser du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in