2026-04-11, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/utredning-kopplar-okunskap-till-laga-fodelsetal-behover-tanka-tidigare

Jag trodde alla visste att gamlingar inte kan få barn? Vad beror denna okunskap på?

Jag får nog hålla med experterna . Det är dålig koll på fertilitet i Sverige.
Citera
2026-04-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Precis som det fungerade före dejtingapparnas tid.

Personen glömmer ofta bort att det krävs en del för att känslor ska uppstå så att människor ska vilja inleda en relation.

Exakt.

Så är det.
Citera
2026-04-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så du menar att unga svenska män mellan 20-30, inte känner sig redo för barn pga. den "feministiska anarkotyranniska politiken" I Sverige? Och att om det var ett annat politiskt klimat så skulle flertalet unga män mellan 20-30 vara redo för att gifta sig och få flera barn? Var du själv det i den åldern?

Jag säger att det är en viktig skillnad mellan våra länder. Jag tror att samhällets mfl syn på män spelar in över tid. Alldeles för många generationer pojkar har fått itutat sig att de inte duger till något och resonerar som så att de då skiter i vad kvinnor och staten vill. Det är naturligtvis inte hela förklaringen men en stor del, en stor bieffekt av modern feministisk politik.
Det har nog inget med ålder att göra heller. Personligen knullar jag gärna kvinnor och kan leva med dem också, om de är vettiga men skaffa barn med dem, aldrig i helvete.
Citera
2026-04-11, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja det måste ni ju göra när ni är singlar.

Bara män är singlar? Inte kvinnor? Hur är det med logiken?
Citera
2026-04-11, 13:56
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
De har inte fler ägg idag
Nej.
Var i mitt inlägg påstod jag det?
Citera
2026-04-11, 13:57
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Då är vi män medansvariga. Inser du det?

Jag har endast röstat SD alla val jag varit röstberättigad. Svenska kvinnor är extremt PK och var drivande i "refugees welcome" och samhällsklimatet. Svenska män vek sig för sina fruar kanske då, det kan jag hålla med om. Men kvinnor är en destruktiv politisk kraft i längden för alla samhällen tyvärr.
Citera
2026-04-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Bara män är singlar? Inte kvinnor? Hur är det med logiken?

80-90% av kvinnorna har ihop det med 10-20% av männen
Citera
2026-04-11, 13:58
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Nej.
Var i mitt inlägg påstod jag det?

Så kvinnor tycker de ser unga ut vid 35 och därför tror de att de har fler ägg? Då är de inte så smarta.
Citera
2026-04-11, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Jag tror de flesta män innebär vilket ansvar det är att bli far. Och vad som krävs för det.

Jag tror att många kvinnor tänker att om vissa kan få det över 40 så är det ingen brådska för mig.

Jaha innan hette det närmre 40, nu heter det över 40. Förstår att du var tvungen att flytta målstolpen för att det skulle passa ditt narrativ.

Nej väldigt få kvinnor tänker att de kan vänta till över 40 eftersom väldigt få kvinnor får barn (iallafall det första) över 40.
Citera
2026-04-11, 13:59
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Så kvinnor tycker de ser unga ut vid 35 och därför tror de att de har fler ägg? Då är de inte så smarta.

Precis så.
Citera
2026-04-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
80-90% av kvinnorna har ihop det med 10-20% av männen

Nja, de knullar. Parsamhet är inte bara samma som att knulla.
Citera
2026-04-11, 14:01
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Jag tror det beror på att vi lever i ett samhälle där kompromisser, "gott nog" och att låta barnen finna sin egen väg ses som ett misslyckande. Det är ju bara att läsa vad folk skriver, att de önskar ha allting på plats (utbildning, fint jobb och stort boende) innan barn ens kan komma på tal. Detta samtidigt som barn saknar behov av mer än grundläggande materiel trygghet och en kärleksfull familj.

Man behöver inte ha varit småbarnsförälder för att inse att orken försvinner med tiden. Och kanske inte bara orken utan även jakten på det sociala som är så viktigt för ett fungerande föräldraskap.

En del av hans poäng kan ju även vara att vissa yrken är absolut vitala i ett modernt samhälle, ett av dessa vitala yrken är bajsrensare. Många akademiska yrken har betydligt lägre värde, i vissa fall direkt negativt sådant.

Sverige behöver inte fler WT-familjer som ständigt skriker efter mer bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in