2026-04-09, 11:44
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jävligt otippat att hon åkte. Hon kändes som självklar finalist ihop med Christopher. Surt att ryka på en fucking kebabrulle.
Väldigt otippat ja. Hon är ju dock ett exempel på att personligheten spelar ganska så stor roll för vem Fyran släpper vidare (för ingen skall ju inbilla någon att Fyran inte har ett ganska stort finger med i spelet vem Tommy, Tom och Tina väljer att skicka hem). Hon hade en ganska alldaglig ingetsägande personlighet.

Fyran vill ha kvar sådana som de kan bygga en story kring som Rainman Christopher, Svinet Anna, ”Snygga” Influencer-Matilda, ”sköne italienaren” Marco, ”Goa gubben” från Göteborg o.s.v.
Citera
2026-04-09, 12:00
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Väldigt otippat ja. Hon är ju dock ett exempel på att personligheten spelar ganska så stor roll för vem Fyran släpper vidare (för ingen skall ju inbilla någon att Fyran inte har ett ganska stort finger med i spelet vem Tommy, Tom och Tina väljer att skicka hem). Hon hade en ganska alldaglig ingetsägande personlighet.

Fyran vill ha kvar sådana som de kan bygga en story kring som Rainman Christopher, Svinet Anna, ”Snygga” Influencer-Matilda, ”sköne italienaren” Marco, ”Goa gubben” från Göteborg o.s.v.

Man hade lätt kunnat bygga en story kring Amanda också. "Den överdrivet självkritiska som man till slut lyckas knäcka skalet på". Hon saknar inte personlighet, hon är bara rädd för att ta för sig av utrymmet. Bea och Matilda känns betydligt plattare, tycker jag, även om Flashbackpöbeln verkar vara kåta på dem.

Tills vidare håller jag på Goa gôbben. Men Amanda var klart sexigast (om det nu är en relevant faktor för något).
Citera
2026-04-09, 12:24
Medlem
Den som inte fattar att Christopher är överlägset bäst kan ju ingenting om mat. Frågan är bara hur produktionen kommer lyckas rigga spelen för att få ut honom eftersom han uppenbarligen inte är den tilltänkta vinnaren.

Tilltänkta vinnare är ju uppenbarligen Jacob eller Bea med tanke på att dom mirakulöst blev hittade av Tom vilket självklart bara var teater. Att Jacob byggs upp i Gävle för att han gjorde en löksås är ju bara trams. Produktionen vill framställa honom som bättre än vad han egentligen är.
Senast redigerad av queeniebeeenie 2026-04-09 kl. 12:49.
Citera
2026-04-09, 17:14
Avstängd
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queeniebeeenie
Den som inte fattar att Christopher är överlägset bäst kan ju ingenting om mat. Frågan är bara hur produktionen kommer lyckas rigga spelen för att få ut honom eftersom han uppenbarligen inte är den tilltänkta vinnaren.

Tilltänkta vinnare är ju uppenbarligen Jacob eller Bea med tanke på att dom mirakulöst blev hittade av Tom vilket självklart bara var teater. Att Jacob byggs upp i Gävle för att han gjorde en löksås är ju bara trams. Produktionen vill framställa honom som bättre än vad han egentligen är.

Har du smakat Christophers mat?
Jag kollar men om jag missar nåt program så är det inte hela världen.
Sen är jag värdelös på namn, så jag vet inte vem Christopher är.
Men eftersom jag inte smakat på någon av deltagarnas mat så håller jag på dem snyggaste brudarna!
Citera
2026-04-09, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Jättebra att vi har dig som löser alla eventuella problem med matlagningen på Stortorget.
Nu känner jag mig lugn och tackar för informationen.
Jag tog upp en metod som antagligen skulle fungera, även på Stortorget.

Om du verkligen oroar dig för hur deltagarna ska lösa sina tävlingsuppgifter så är det inte mig du ska luta dig emot. Jag är en vanlig tittare som diskuterar programmet i tråden.
Citera
2026-04-09, 19:14
Medlem
Citat:
Men fläskkarré i en kebab är ett jävla helgerån.
Jag brukar kalla den varianten för gyros, inte kebab, men mitt lokala hak gör det. Vem som har rätt vete tusan.

När jag har gjort gyros/kebab på fläskkarré, har jag alltid skurit den först, därefter kryddat och så stekt. Klart gott, men jag föredrar kebab på malet nötkött, något jag dock aldrig gjort själv.

Hittade en tråd, men har inte hunnit läsa mig till om de kom fram till något, (FB) Skillnad på kebab och gyros?
Citera
2026-04-09, 19:21
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag brukar kalla den varianten för gyros, inte kebab, men mitt lokala hak gör det. Vem som har rätt vete tusan.

När jag har gjort gyros/kebab på fläskkarré, har jag alltid skurit den först, därefter kryddat och så stekt. Klart gott, men jag föredrar kebab på malet nötkött, något jag dock aldrig gjort själv.

Hittade en tråd, men har inte hunnit läsa mig till om de kom fram till något, (FB) Skillnad på kebab och gyros?

Ordentlig kebab gör man på lamm, for fuck's sake. Allt annat är fusk.
Citera
2026-04-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ordentlig kebab gör man på lamm, for fuck's sake. Allt annat är fusk.
Så kanske det är, har dock aldrig sett någon sådan i Sverige. Hade jag gjort det så hade jag troligen valt den varianten.
Citera
2026-04-09, 19:25
Medlem
picapicans avatar
Tommy flörtar med alla kvinnliga deltagare.
Citera
2026-04-09, 20:49
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HJM1
Hugo får för mkt tv-tid. Säkert snubbar i produktionen som tycker han är skitrolig men jag tycker inte det.
Kan inte sluta titta på hans skumma ögonbryn. Han måste raka dem.
Citera
2026-04-09, 21:12
Medlem
Tommy får jag dåliga vibbar av.
Citera
2026-04-09, 22:11
Medlem
XtraXs avatar
Vad är det för skit, rullen han gjorde i programmet är inte ens med.

https://www.koket.se/tom-sjostedts-basta-kebabrecept
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in