2026-04-08, 21:31
Moderator
Dr Kings avatar
Det troliga är väl att det blir Rainman Christopher och Bea i finalen.
Citera
2026-04-08, 21:41
Medlem
Mat Tina kunde väl knäppt upp en knapp till i kvällens avsnitt...
Citera
2026-04-08, 21:46
Medlem
Helt sinnessjukt att den där Anna fortfarande håller sig kvar. Ingen har någonsin varit lika oskön i tv och blivit lika sågad gång på gång. Måste bero på att juryn ser henne som nån sorts B-kändis iom hennes kock-partner.
Citera
2026-04-08, 22:33
Medlem
peterZiipens avatar
Var nog bäst för alla inblandade att Tina fick ta hand om dejten med Influencer-Matilda. Inte säker på att Tommy hade kunnat behärska besten inom sig. Tinas "det är tur att det är jag som sitter här" var inte en slump.
Citera
2026-04-08, 23:12
Medlem
BombaySaphires avatar
Från nationskök till tv-rutan. Nu tävlar Uppsalabon Hampus Pehrsson Ternström i årets Sveriges mästerkock.

https://www.sverigesradio.se/artikel/hampus-pehrsson-ternstrom-vill-bli-sveriges-masterkock
Citera
2026-04-08, 23:55
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Var nog bäst för alla inblandade att Tina fick ta hand om dejten med Influencer-Matilda. Inte säker på att Tommy hade kunnat behärska besten inom sig. Tinas "det är tur att det är jag som sitter här" var inte en slump.
Så var det ja. När Bea hade dejten med Tommy var det hon som blev stum och svettig i pannan men med Influencer-Matilda hade det istället varit på Tommy som svettpärlorna hade runnit.
Citera
2026-04-09, 07:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Så var det ja. När Bea hade dejten med Tommy var det hon som blev stum och svettig i pannan men med Influencer-Matilda hade det istället varit på Tommy som svettpärlorna hade runnit.
Han såg rätt tagen ut av ðejten ändå. Bea är ju väldigt fin.
Citera
2026-04-09, 07:11
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamvardsilke
Helt sinnessjukt att den där Anna fortfarande håller sig kvar. Ingen har någonsin varit lika oskön i tv och blivit lika sågad gång på gång. Måste bero på att juryn ser henne som nån sorts B-kändis iom hennes kock-partner.
Synd att hon inte åkte.
Citera
2026-04-09, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Haha. Du är fortfarande rolig med dina fåniga inlägg.
Du kan ju fundera en stund på hur dom skulle tina dom på Stortorget.
Det är såklart inte optimalt med djupfryst strömming, men vi har ju Tina där.

Jag tror nog att man kan Tina ett paket strömming med hjälp av fesljummet vatten som får en manuell cirkulation, på kanske en halvtimme. Lite får man nog jobba för att få isär filéerna, kanske vicka lite på dem. Därefter kan man nog panera och steka firrarna.

I värsta fall kan man nog lägga fiskarna utan påsen i vatten, men möjligt att det påverkar smaken eller konsistensen.

Edit: Hittade strömming på Coop, och där är filéerna styckfrysta, så då kan vi nog komma snabbare undan.
Citera
2026-04-09, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det är såklart inte optimalt med djupfryst strömming, men vi har ju Tina där.

Jag tror nog att man kan Tina ett paket strömming med hjälp av fesljummet vatten som får en manuell cirkulation, på kanske en halvtimme. Lite får man nog jobba för att få isär filéerna, kanske vicka lite på dem. Därefter kan man nog panera och steka firrarna.

I värsta fall kan man nog lägga fiskarna utan påsen i vatten, men möjligt att det påverkar smaken eller konsistensen.

Edit: Hittade strömming på Coop, och där är filéerna styckfrysta, så då kan vi nog komma snabbare undan.

Jättebra att vi har dig som löser alla eventuella problem med matlagningen på Stortorget.
Nu känner jag mig lugn och tackar för informationen.
Citera
2026-04-09, 11:16
Medlem
Saltkatts avatar
Jävligt otippat att hon åkte. Hon kändes som självklar finalist ihop med Christopher. Surt att ryka på en fucking kebabrulle.
Senast redigerad av Saltkatt 2026-04-09 kl. 11:22.
Citera
2026-04-09, 11:41
Medlem
Saltkatts avatar
Men fläskkarré i en kebab är ett jävla helgerån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in