Citat:
Ursprungligen postat av
Sjögräs
En nyansskillnad som är värd att nämnas dock att om hon har sex med andra utan din vetskap & samtycke, så handlar sättet hon bedrar dig ju på främst OM HENNE (och sexpartnersarna), snarare än att ha något särskilt med just dig att göra.
Inte ens om man exempelvis skulle försöka skuldbelägga DIG i sammanhanget, t ex genom att "åÅåH men du har varit så svår att kommunicera med, eller du tittar på så mycket porr och ignorerar mig, eller du har varit sjuk och haft svårt att få upp den pga dina läkemedel..."
För hur i all sin dar "gör" en person något av ovanstående "så dåligt" att deras andre hälft utsätter dem för förnedrande/kränkande fotografier och publicerar detta för att andra ska kunna hoppa in och ansluta sig till förnedrandet/kränkandet?
Det är ju liksom bara bisarrt.
Lite i samma anda som ifall hon inte skulle skicka fina fotografier på sig själv till personen hon är otrogen med för att få dennes uppmärksamhet, utan vedervärdiga fotografier på dig för att de tillsammans ska kunna kommentera och skratta och mobba ha sig gemensamt.
Men varför får du det till att handla om förnedring?
Du får det att låta som att själva syftet är att bara trycka ned, kränka och förnedra sönder.
Jag tror inte dessa män alls är intresserade av det, snarare är nog syftet att man vill visa upp något "man har" att vara stolt över, lite som att vara tillsammans med den snygga tjejen när man gick i skolan liksom och vilja att alla ska veta.
Detta är fel ja, det behöver vi inte argumentera om, men jag tycker att dessa män framställs som aningen värre än de är.
Hade de bara frågat först så hade situationen varit helt annorlunda, det handlar alltså mer om samtycke än att själva syftet skulle vara förnedring.
Men det gör inte att det är likställt med våldtäkt för det.
Någon jämförde detta med någon fransman som drogat och låtit massa gubbar våldta sin fru och där blir det bara löjligt.
Allt är inte svart eller vitt, bra män kan göra jävligt dumma saker och dras med i det som händer på nätet för att det blir normaliserat, 35000 bevisligen.
Jag har svårt att tro att alla är svin, vissa dras med i det som sker och tänker inte före.
Där kommer det där jag nämnde innan med samvete och att man då måste ta ansvar och berätta för den berörde och stå för sitt misstag.
Jag tror inte alla dessa hatar sin fru och vill förnedra henne, man vill helt enkelt visa upp något och få bekräftelse från andra, sen att det sker utan att fråga först förändrar inte själva tanken eller impulsen bakom det.