2026-04-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Vad står där som inte också står i svenska medier?

Som sagt, när det kommer en screen print på ett hugg från den gruppen, kommer jag att ändra åsikt. Till dess tror jag att det möjligtvis legat en handfull helt nakna bilder där och det bara en kort period. Annars tar jag fasta på detta:

to post photos of their spouses sleeping, getting changed, and sunbathing. Often their underwear is exposed

Brudar som byter om, sover och solbadar. I underkläder och badkläder.

Uppenbarligen har det skett utan fruarnas samtycke eller vetskap. Gör en bikinitrosa det mer ok för dig?
Citera
2026-04-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Uppenbarligen har det skett utan fruarnas samtycke eller vetskap. Gör en bikinitrosa det mer ok för dig?
Är du full? Varför frågar du mig det?
Citera
2026-04-07, 14:20
Medlem
Citat:
Är du full? Varför frågar du mig det?

För att du verkar antyda att det spelar roll?
Citera
2026-04-07, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjögräs
Ja det ju mycket bättre när barn & vuxna smygfotas av sina närmsta anhöriga i tryggheten av sina hem.

??????

Du ser seriöst inte skillnaden i allvar i att smygfota barn(!!!!!) eller främmande kvinnor i offentliga omklädningsrum och smygfota en vuxen i underkläder som man faktiskt har en sexuell relation med?

Ja, det är respektlöst, men det är ta mig fan inte likställt med att fota barn eller hundratals kvinnor nakna i omklädningsrum.
Citera
2026-04-07, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn1233
Du ser seriöst inte skillnaden i allvar i att smygfota barn(!!!!!) eller främmande kvinnor i offentliga omklädningsrum och smygfota en vuxen i underkläder som man faktiskt har en sexuell relation med?

Ja, det är respektlöst, men det är ta mig fan inte likställt med att fota barn eller hundratals kvinnor nakna i omklädningsrum.

Vad går man då med på som kvinna när man väljer att ingå i ett äktenskap? Var går gränsen? Tycker du att man har rätt att sprida och diskutera foton med främlingar bara för att man har en sexuell relation med objektet ifråga?
Citera
2026-04-07, 14:30
Medlem
Sjögräss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Cry me a river...

Deras egna fel.

Sen så. . Kvinnor smygfotas konstant över världen. Polisen borde ha viktigare saker att prioritera.

Jo men precis, typ som hur män ju blir slumpmässigt nedslagna på gatan stup-i-kvarten över världen. Svårt att argumentera för att detta skulle behöva prioriteras när det är så vanligt förekommande. Finns väl viktigare saker än att förhindra att skallar slår i asfalt ändå. Vafan ditt eget fel att du gick förbi i närheten av platser som har alkoholtillstånd ju.

Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Sen är frågan i sig hyckleri då de flesta kvinnor gillar sexuell uppmärksamhet.

Hur får du sexuell uppmärksamhet om jag a) utan din vetskap på en avskild e-plats du saknar kännedom om publicerar bilder på dig, där du b) således inte ens överhuvudtaget skulle få för dig att kika?
Fascinerande förmåga du besitter!
Citera
2026-04-07, 14:31
Medlem
Sjögräss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn1233

Det var personen jag citerade (dig?) som drog upp barn och vuxna i badhus.

Jag vände på argumentet för att poängtera en brist jag såg i den (oavsett ålder på individerna; personligen anser jag dock att det alltid är "värre" [grövre form av kränkning, dvs] när de utsatta individerna ifråga dessutom är barn, oavsett var eller av vem).
Senast redigerad av Sjögräs 2026-04-07 kl. 14:38.
Citera
2026-04-07, 14:38
Medlem
Citat:
För att du verkar antyda att det spelar roll?
Du verkar antyda? OK, du är full.

Jag tyckte att det var jävligt märkligt att man i en grupp på Facebook satt och lade ut mängder av nakenbilder. Så kom det lite mer info och jag inser att det inte har varit så, bilderna har varit av annan karaktär en nakenbilder. Varför jag tyckte att det var relevant i tråden.

Att du får det till att jag skulle ha någon som helst åsikt alls vare sig den då nu verkar tro att jag har eller den motsatta, att skitiga trosor är värre än att vara naken, det är för mig rätt obegripligt.

Att jag sedan skrivit på andra ställen i tråden att det är troligt att det inte handlar om bilder som tagits med samtycke utan verkligen är som det står överallt, bilder tagna i hemlighet, kan ju ge en ledtråd till vad jag tycker. Jag är ingen supporter av smygfotande ovasett det hamnar på nätet eller bara används som runkmaterial. Jag tror också att jag skrev någonstans att bara för att man ställer upp på nakenbilder så ger man inte fotografen rätt att sprida bilderna. Vilket borde leda till att man kanske kan tro att jag antyder att det är fel att lägga ut även bikinibilder tagna med sin frus samtycke i en runkgrupp på Facebook.

Nyktra till och återkom.
Citera
2026-04-07, 14:43
Medlem
Citat:
Du verkar antyda? OK, du är full.

Jag tyckte att det var jävligt märkligt att man i en grupp på Facebook satt och lade ut mängder av nakenbilder. Så kom det lite mer info och jag inser att det inte har varit så, bilderna har varit av annan karaktär en nakenbilder. Varför jag tyckte att det var relevant i tråden.

Att du får det till att jag skulle ha någon som helst åsikt alls vare sig den då nu verkar tro att jag har eller den motsatta, att skitiga trosor är värre än att vara naken, det är för mig rätt obegripligt.

Att jag sedan skrivit på andra ställen i tråden att det är troligt att det inte handlar om bilder som tagits med samtycke utan verkligen är som det står överallt, bilder tagna i hemlighet, kan ju ge en ledtråd till vad jag tycker. Jag är ingen supporter av smygfotande ovasett det hamnar på nätet eller bara används som runkmaterial. Jag tror också att jag skrev någonstans att bara för att man ställer upp på nakenbilder så ger man inte fotografen rätt att sprida bilderna. Vilket borde leda till att man kanske kan tro att jag antyder att det är fel att lägga ut även bikinibilder tagna med sin frus samtycke i en runkgrupp på Facebook.

Nyktra till och återkom.

Och jag visade ett citat där det skrevs att det även var naket. Det väljer du att inte citera eller diskutera, jag är på min åttonde GT men till och med jag tycker att det vore fint om du läste annan media än SVT.
Citera
2026-04-07, 14:52
Medlem
Citat:
Och jag visade ett citat där det skrevs att det även var naket. Det väljer du att inte citera eller diskutera, jag är på min åttonde GT men till och med jag tycker att det vore fint om du läste annan media än SVT.
Jag har för mig att jag kommenterade? Att jag tyckte att den artikeln skrev exakt detsamma som det vi läst i svenska medier? För SVT skrev ju nämligen exakt det och det är ju därför tråden är döpt som den är?

Jag tror du tagit ett par öl också. :-)
Citera
2026-04-07, 14:56
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjögräs
Om jag vet med mig att du skulle gå med på att jag rakar ditt skägg & klipper ditt hår, är det då okej att jag bara gör det utan att först tillfråga dig? T ex när du sover eller håller på att klä på dig innan du drar iväg till jobbet.

Citat:
Jag rekommenderar förstås att du ber om hennes ok innan du skickar intima bilder på henne till vänner. Men det förstår du också…

Det gjorde hon när hon tyckte att vi skulle klippa och lägga upp knullfilmen på en av världens största porrsajter.
Jag har inte skickat något, bara visat mitt utprintade fotoalbum som jag har som coffe table book hemma, tjejerna som tittar går igång hårt på det.
Citera
2026-04-07, 14:59
Medlem
Sjögräss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Det gjorde hon när hon tyckte att vi skulle klippa och lägga upp knullfilmen på en av världens största porrsajter.
Jag har inte skickat något, bara visat mitt utprintade fotoalbum som jag har som coffe table book hemma, tjejerna som tittar går igång hårt på det.

Du hade väl ändå frågat om du skulle bli sugen på att publicera dem nu?

Du frågade väl nog om lov att få skapa boken + att få ha den liggandes framme i hemmet för nyfikna gästers beskådan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in