Citat:
Nej det tycker jag inte, jag påpekade att det givetvis är respektlöst men att det inte är samma grej om min fru tar vedervärdiga bilder på mig som att någon helt främmande gör det i omklädningsrummet på jobbet.
Men som sagt, vi äger inte rätten att döma här, alla kan bara tala för sin egen del i just sina egna förhållanden hur en sån här sak skulle kännas.
Vissa tar det med ro, vissa tar det mycket hårt.
Om min fru sedan 19 år gjort så mot mig och visat mig i någon tantgrupp på Facebook så hade jag blivit besviken såklart, men hade jag kontaktat myndigheter och känt mig våldtagen? Nej, absolut inte.
Hade hon trätt fram självmant pga dåligt samvete så hade även det förmildrat kontra att hon skulle behöva bli påkommen av mig.
Hela diskussionen är egentligen oväsentlig, vad vi tycker eller inte spelar ingen roll, tycker vissa av dessa kvinnor att det känns jättejobbigt och inte kan lösa detta med sina män på annat sätt än att anmäla så är det precis så situationen är för just dessa, medan resterande fruar till övriga 31000 medlemmar (där garanterat en stor del varit delaktiga) kanske inte alls ser det som en lika stor grej.
Därför kan inte detta jämföras med råa drogade våldtäkter som någon nämnde.
Jämföra med hämndporr går ju till viss del, men där är ju själva huvudsyftet att skada, helnakenbilder med ansikte osv, här är det annorlunda, man vill visa upp någon man är stolt över men gör det på helt fel sätt.
Intressant diskussion hur som helst, ett problem jag tror blir allt vanligare, men man blir förvånad att det rör sig om folk äldre än 20-årsåldern.