2026-04-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnosia
Någon som vet om Attentin ger samma utslag som Elvanse på drogtest? Tack på förhand.
Jupp.
Citera
2026-04-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleUnit
Jupp.

Hej! Tack för svar
Vill bara idiotsäkra. Så om jag har elvanse och tar attentin så går inte det att se?
Citera
2026-04-07, 17:00
Medlem
jonterls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnosia
Hej! Tack för svar
Vill bara idiotsäkra. Så om jag har elvanse och tar attentin så går inte det att se?

Elvanse omvandlas till dexamfetamin i din kropp, Attentin är dexamfetamin i rå form. Samma ämne.

Stolpskottöversättning - Det går inte att se
Citera
2026-05-05, 16:16
Medlem
KringExs avatar
Ett tips från coachen!;

Svenska läkare i all ära men ibland så glömmer dom att informera om läkemedel som inte integrerar med Dexamfetamin och det ena är värre än det andra.

Baklofen En potent GABA-B-receptoragonist som bland annat används mot smärtsamma muskelspasmer och off-label till människor som vill minska sin alkoholkonsumtion.
Baklofen är en hämmande substans som bland annat hämmar utsöndringen utav dopamin när man konsumerar alkohol, vilket är oerhört effektivt om man vill dricka mindre eftersom att alkoholen då inte ger något välmående.
Tyvärr så gäller även denna mekanism på amfetamin, vilket är förödande då det är själva tanken med amfetamin vid ADHD.
Jag har läst en massa trådar på redit där unga människor har haft både Baklofen och Dexamfetamin på recept men effekten av amfetaminet uteblir nästan totalt.
Citera
2026-05-09, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ett tips från coachen!;

Svenska läkare i all ära men ibland så glömmer dom att informera om läkemedel som inte integrerar med Dexamfetamin och det ena är värre än det andra.

Baklofen En potent GABA-B-receptoragonist som bland annat används mot smärtsamma muskelspasmer och off-label till människor som vill minska sin alkoholkonsumtion.
Baklofen är en hämmande substans som bland annat hämmar utsöndringen utav dopamin när man konsumerar alkohol, vilket är oerhört effektivt om man vill dricka mindre eftersom att alkoholen då inte ger något välmående.
Tyvärr så gäller även denna mekanism på amfetamin, vilket är förödande då det är själva tanken med amfetamin vid ADHD.
Jag har läst en massa trådar på redit där unga människor har haft både Baklofen och Dexamfetamin på recept men effekten av amfetaminet uteblir nästan totalt.

Gäller även antipsykotika, så som Quetiapin, vilket ibland ges mot sömnsvårigheter.
Värt att nämna är att andra ämnen, till exempel bikarbonat, förstärker effekten.
Senast redigerad av whyidentify 2026-05-09 kl. 04:22.
Citera
2026-05-09, 15:20
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyidentify
Gäller även antipsykotika, så som Quetiapin, vilket ibland ges mot sömnsvårigheter.
Värt att nämna är att andra ämnen, till exempel bikarbonat, förstärker effekten.

Ja, jag brukar använda mig av Risperidon (antipsykotika) när jag ska kliva av tjacket och det funkar skitbra när det gäller att "stänga av" ruset.
Så jag undviker att käka dom när jag går på elvansen.
Citera
2026-05-09, 16:25
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Absolut men det har nog alla läkare koll på då antipsykotiska läkemedel är rena dopaminantagonister. Baklofen fungerar på ett mycket mer komplicerat sett och jag blev förvånad när jag läste på FASS att det inte står någonting om kontraindikationer mellan t ex Elvanse/Attentin och Baklofen.
Jag har testat att blanda dessa läkemedel och Baklofen tar bort minst 50% av effekten från Elvanse och Attentin.
Den tar även bort en del effekt utav Metylfenidat men inte lika tydligt som hos amfetaminpreparat
Citera
2026-05-09, 17:40
Medlem
st33rs avatar
Citat:

Är detta något som är på ett rent teoretiskt plan, eller har du testat i praktiken?
Berätta gärna mer isåfall om intag, mängd osv
Citera
2026-05-11, 08:37
Medlem
Tar vitaminer varje dag, och läste någonstans att bakpulver var bra för kroppen. En liten tesked varje dag.

Så nu imorse tog jag min Elvanse 70mg, en magnesium (ny variant hydroxid), en multivitamin, samt en tesked bakpulver..

Är fan inte 100 på att det var en bra idé mtp Elvanse..

Snabb googling så finner jag ut att magnesium kan förstärka effekten, och samma med bakpulvret..

Kommer jag bli helt speedad nu?
Citera
2026-05-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attentatsmannen
Tar vitaminer varje dag, och läste någonstans att bakpulver var bra för kroppen. En liten tesked varje dag.

Så nu imorse tog jag min Elvanse 70mg, en magnesium (ny variant hydroxid), en multivitamin, samt en tesked bakpulver..

Är fan inte 100 på att det var en bra idé mtp Elvanse..

Snabb googling så finner jag ut att magnesium kan förstärka effekten, och samma med bakpulvret..

Kommer jag bli helt speedad nu?
Hur gick det?
Citera
2026-05-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleUnit
Hur gick det?

Fick en satans fart allting. Kändes som 200mg. Och det sitter fortfarande i. Brukar gå ur efter 8-9h för mig men är på timme 13 nu
Citera
2026-05-12, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attentatsmannen
Fick en satans fart allting. Kändes som 200mg. Och det sitter fortfarande i. Brukar gå ur efter 8-9h för mig men är på timme 13 nu
Det är min erfarenhet också. Om jag blandar med magnesium i samband med att lisdexet klyvs så får jag ångest och bikarbonat förlänger halveringstiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in