Citat:
Ursprungligen postat av
polsek
Det har aldrig varit något problem för mig (elvanse i 10-11 år på tre olika mottagningar i två regioner) att få två kapslar, dvs en på morgonen och en vid lunch. Jag säger inte att jag tror du kommer få 50-50 men t ex jag har 50morgon och 30 lunch för att inte dippa innan arbetsdagen är slut.
Det verkar olika hur glada olika läkare är för att skriva ut när man pratar om mer än 70mg/dag men i din situation har jag väl svårt att tro att nån bryr sig om du t ex ber om 20mg till lunch/e.m. - jag hade frågat iaf.
Kul att läsa att någon 1) har slutat med nålen och 2) verkar få sin medicin med den bakgrunden. Hoppas det går bra för dig!
Tack!
Det är ju väldigt tidigt i insättningen av elvanse för mig, har inte ens gått två veckor sedan jag började så blir ju fortfarande lite påverkad av det så att säga. Lite stissig, avskärmad, zonar ut. De höjde ju till 50 utan att tveka, efter jag påpekade det initiala med att jag dippade ganska tidigt.
Så får väl se inom någon vecka kanske, hur det stabiliserar sig. Kanske inte behöver så våldsamt mycket mer heller, vad vet jag. Men kommer absolut säga till.
En annan rätt otrevlig bieffekt är att jag haft ohyggliga värmevallningar och hjärtat verkar arbeta rätt hårt. Mest tydligt är det på kvällen när det börjar närma sig läggdags. Äter betablockerare sedan innan men dosen jag står på nu verkar inte räcka till.. Så det är något jag ska ta upp med. De hade ingen anmärkning när de kollade puls/blodtryck på mig.