Citat:
Ursprungligen postat av
K277
Jag har sedan många år en adhd diagnos, och har haft Attentin+elvanse utskrivet, men det var många år sedan. Insett att det är ju nästan omöjligt att få en tid hos psykiatrin märker jag.
Så jag funderar på att gå privat, även om jag inte ville det först (pga att det verkar dyrt). Någon som kan rekommendera något, eller avråda från någon? Gärna där det funkar digitalt då jag inte bor i någon av våra större städer.
Det finns privata ADHD-kliniker som har avtal med vissa regioner, och då är det i princip "gratis", alltså enbart typ patientavgifter.
- Alm Psykiatri
- Coperio
- Modigo
- ...
Men det är lite rörigt. Jag tror du vill ha en där du kan skicka in en egenremiss till och som har ett avtal med din region. Så det beror på vart du bor o.s.v.
Borde i alla fall vara enklare eftersom du redan har en diagnos och har varit medicinerad innan.
Om du inte hittar något som är gratis, så kolla 1177 och välj någon som har någon form av avtal med regionerna. Så om du t.ex. bor i Skåne så kan du söka här:
https://www.1177.se/Skane/hitta-vard/
Sök på "Vuxenpsykiatri", så ser du att du får några träffar på privata kliniker.