2026-03-27, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackeJocke
Cyklister i city ( stockholm ) som tror att bara för att de har rätt så är de odödliga.
När de sedan blir överkörda, skadade för livet säger "ja men bilisten fick böter hehehehe "
Säger de verkligen det? Kan du visa några artiklar på detta?
Citera
2026-03-30, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Säger de verkligen det? Kan du visa några artiklar på detta?
Några artiklar???
Näe men jag ser det varje gång jag kör bil i staden
Självmordspiloter allihop
Citera
2026-03-30, 08:28
Medlem
Citat:
Några artiklar???
Näe men jag ser det varje gång jag kör bil i staden
Självmordspiloter allihop

Ok, så du kan och hinner läsa på läpparna vad de säger när du åker förbi skadeplatsen….?
Citera
2026-03-30, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ok, så du kan och hinner läsa på läpparna vad de säger när du åker förbi skadeplatsen….?
Det var bildligt talat
Men japp, de kör som om de har döds-önskan.
De har rätt många gånger men kommer de i 30 kmh ( ish ) hinner man inte se dem
Jo jag7bilisten kanske åker dit, men cyklisten kommer nog att skada sej mer.
Tror inte någon vill skada en cyklist, men cyklisten även om den har rätt i vissa fall kanske tjänar på att lugna sej lite.
Men det är vad jag tror
Citera
2026-03-30, 10:22
Medlem
Citat:
Det var bildligt talat
Men japp, de kör som om de har döds-önskan.
De har rätt många gånger men kommer de i 30 kmh ( ish ) hinner man inte se dem
Jo jag7bilisten kanske åker dit, men cyklisten kommer nog att skada sej mer.
Tror inte någon vill skada en cyklist, men cyklisten även om den har rätt i vissa fall kanske tjänar på att lugna sej lite.
Men det är vad jag tror

Det jag har problem med är cyklister och elsparkcyklister. De hanterar båda övergångsställen som om det var fri fart och inget stopp krävs. Problemet är att de flesta bilister stannar för dom och då har de lärt sig med tiden att det är bara att swischa över så stannar bilisterna. Sedan kommer någon som jag som inte stannar för dom eftersom jag vet att de måster stanna för bilar, då blir det ibland farliga situationer.

Självklart tar jag det aldrig så långt att jag kör på någon utan stannar i sista sekund om jag måste, men jag visar tydligt att de bör stanna genom att jag behåller min fart och stannar inte. Det brukar sluta med att de bromsar kraftigt och inses sitt misstag, men det har också hänt flera gånger att jag fått panikbromsa och stannat nån dm framför dom.

Gäller det barn så hanterar jag det annorlunda och låter dom åka över eftersom de kanske inte fått rätt uppfostran och inte vet vad som gäller än.
Citera
2026-03-30, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Det jag har problem med är cyklister och elsparkcyklister. De hanterar båda övergångsställen som om det var fri fart och inget stopp krävs. Problemet är att de flesta bilister stannar för dom och då har de lärt sig med tiden att det är bara att swischa över så stannar bilisterna. Sedan kommer någon som jag som inte stannar för dom eftersom jag vet att de måster stanna för bilar, då blir det ibland farliga situationer.

Självklart tar jag det aldrig så långt att jag kör på någon utan stannar i sista sekund om jag måste, men jag visar tydligt att de bör stanna genom att jag behåller min fart och stannar inte. Det brukar sluta med att de bromsar kraftigt och inses sitt misstag, men det har också hänt flera gånger att jag fått panikbromsa och stannat nån dm framför dom.

Gäller det barn så hanterar jag det annorlunda och låter dom åka över eftersom de kanske inte fått rätt uppfostran och inte vet vad som gäller än.

Kolla hur det ser ut i stockholms innerstad med miljöpartiets jävla påhitt med cykelbanor som korsar bilvägen till höger och vänster.
Citera
2026-03-30, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Kolla hur det ser ut i stockholms innerstad med miljöpartiets jävla påhitt med cykelbanor som korsar bilvägen till höger och vänster.

Om du tänker på så kallade cykelöverfarter så har det tillkommit flera stycken sådana där jag bor också. Där måste bilar stanna för cyklister. Då är det bara att stanna och följa lagen, men på vanliga övergångsställen så stannar jag inte om jag inte måste för att undvika olycka.
Citera
2026-03-30, 10:50
Avslutad
Tjejer som sitter nära ratten med en cigg i handen och lur tittar på mobilen.
Citera
2026-03-30, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Om du tänker på så kallade cykelöverfarter så har det tillkommit flera stycken sådana där jag bor också. Där måste bilar stanna för cyklister. Då är det bara att stanna och följa lagen, men på vanliga övergångsställen så stannar jag inte om jag inte måste för att undvika olycka.
Självklart!!!
De har all rätt i världen
Men Bilister och främst lastbilschaufförer kan missa i doldvinkel osv.
Självbevarelsedriften borde vara att ha lite bromsberedskap vid ett överfart eller vid en lastbil.
Jag har upplevt det som att cyklisten ökar farten vid övergångarna och vill prejas med lastbilar, när de har rätt.

Summa jo de har många rättigheter men om en "blind" bilist och en idiot till bilist kör framför cyklisten, cyklisten vägrar stanna för att den har rätt kommer cyklisten göra sej illa..

Kör själv MC många gånger har bilister missat mej så jag fått tvärnita trots att jag har haft rätt.
jag har inte kört rätt in i bilen.
Citera
2026-03-30, 10:56
Medlem
Kan ofta störa mig på folk som är dåliga på placering inför korsningar. Händer relativt ofta att jag tvingas vänta på någon som ska svänga vänster, men hade de bara placerat sig en halvmeter längre till vänster så hade jag kunnat svänga höger utan att vänta.
Citera
2026-03-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totalen
Tjejer som sitter nära ratten med en cigg i handen och lur tittar på mobilen.

Imponerande att ha en cigg i handen och en mobil i handen också, kör dessa tjejer med knäna då eller?
För övrigt var det år och dar sen jag såg någon röka i bilen, då var det nån polackbil.
Citera
2026-03-30, 19:38
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Kan ofta störa mig på folk som är dåliga på placering inför korsningar. Händer relativt ofta att jag tvingas vänta på någon som ska svänga vänster, men hade de bara placerat sig en halvmeter längre till vänster så hade jag kunnat svänga höger utan att vänta.
Sånt händer troligen för att du på något sätt triggat honom till att blocka dig. Antar att du låg för nära och hetsat. Folk jävlas tillbaka så gott de kan. Behöver ju inte vara så, men rätt ofta är det så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in