2026-03-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Sånt händer troligen för att du på något sätt triggat honom till att blocka dig. Antar att du låg för nära och hetsat. Folk jävlas tillbaka så gott de kan. Behöver ju inte vara så, men rätt ofta är det så
Det är inte det det handlar om. Jag är bra på att hålla avstånd då rövslickare är en annan sak jag stör mig som fan på i trafiken. Oftast handlar det här om bilar som redan står still när jag kommer fram.

Men det är ganska talande att du direkt hoppar på teorin att det skulle bero på att de skulle "jävlas tillbaka" för något. Genom sig själv känner man andra.
Citera
2026-03-30, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Kan ofta störa mig på folk som är dåliga på placering inför korsningar. Händer relativt ofta att jag tvingas vänta på någon som ska svänga vänster, men hade de bara placerat sig en halvmeter längre till vänster så hade jag kunnat svänga höger utan att vänta.
Där kan vi bilda klubb. Ofta ska de svänga vänster ut på en väg med rejäl trafik från båda håll. Ofta tjänar man på att köra höger och runda ett kvarter men nog fan står de där och väntar.
Citera
2026-03-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Där kan vi bilda klubb. Ofta ska de svänga vänster ut på en väg med rejäl trafik från båda håll. Ofta tjänar man på att köra höger och runda ett kvarter men nog fan står de där och väntar.
Jo, den har vi också. Men jag tänker mest på där det faktiskt går att ligga två bredvid varandra om man bara placerar sig nära kanten.
Citera
2026-03-31, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunkkidcatholic
Imponerande att ha en cigg i handen och en mobil i handen också, kör dessa tjejer med knäna då eller?
För övrigt var det år och dar sen jag såg någon röka i bilen, då var det nån polackbil.
Inte kul det heller
Citera
2026-04-01, 16:36
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Om du tänker på så kallade cykelöverfarter så har det tillkommit flera stycken sådana där jag bor också. Där måste bilar stanna för cyklister. Då är det bara att stanna och följa lagen, men på vanliga övergångsställen så stannar jag inte om jag inte måste för att undvika olycka.

Ett helt vansinnigt påhitt då inte minst elsparkcyklarna dundrar fram i jättehög fart och samtidigt lätt blir dolda av stolpar i fordonen mm. Men det har tyvärr blivit mer o mer standard att göra olycksaliga företrädesövergångsställen istället för mycket säkrare övergångsställen med trafikljus.
Citera
2026-04-01, 17:48
Medlem
Jag stör mig jävligt mycket på idioter som håller onödigt långt avstånd inom tätbebyggt område vid rusningstrafik.

Flödet reduceras kraftigt när enbart ett fåtal bilar hinner passera korsningar. Borde bli böter att hålla 100 m lucka.
Citera
2026-04-01, 19:57
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag stör mig jävligt mycket på idioter som håller onödigt långt avstånd inom tätbebyggt område vid rusningstrafik.

Flödet reduceras kraftigt när enbart ett fåtal bilar hinner passera korsningar. Borde bli böter att hålla 100 m lucka.
Ja i Stockholm är det ffa ovana förare, kanske lantisar, som gör så, för de har inte lärt sig att andra bilar tränger sig in i dessa luckor.

Det är knepigt eftersom man samtidigt ska hålla ett säkerhetsavstånd, men såna minskar när hetsen ökar. Det tycks vara ofrånkomligt.
Citera
2026-04-02, 04:55
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn

Skulle bli mycket mindre köolyckor om alla, inkl. 08: or, hade vett att hålla avstånd även inom tätbebyggt område. Men en del verkar ha dille på att sniffa på andras avgasrör.
Citera
2026-04-02, 07:12
Medlem
ekerilars avatar
Det som stör mig mest är de som gör omkörningar precis före ett krön eller i kurvor med dålig sikt. Det är inte roligt att få möte på sådana ställen.
Citera
2026-04-02, 11:13
Medlem
Bilister som kör och parkerar på gång och cykelbanor, sedan sätter dom på varningsblinkers, när man säger till dom så är svaret jag skall bara, nä det borde vara dryga böter på sådant ofog.
Citera
2026-04-02, 13:20
Medlem
Det är inte mycket jag stör mig på, men det finns två saker gör mig vansinnig och båda handlar om rondellkörning:

1. Om man kör på tvåfilig väg och kommer till en rondell, och det ligger en bilist bredvid i vänsterfilen (vi vill båda in i rondellen), och bilen bredvid då rullar så långt fram att de skymmer sikten för oss i högerfilen. Varför??? De ser ju lika bra även om de står 1-2 meter längre bak! Men min sikt är nu helt skymd. Snälla gå bara och häng er.

2. När man väntar på att få komma in i en rondell och bilister som ändå ska svänga ut precis innan en inte blinkar och visar detta, utan de svänger bara så jag missar min chans.
Dessa tutar jag alltid på och jag råder alla andra att göra detsamma!
Senast redigerad av Kaustiksodan 2026-04-02 kl. 13:25.
Citera
2026-04-02, 17:19
Medlem
YouNailedIts avatar
1. Idioter som medvetet kör mot rött.
2. Idioter som kör om dig in på spärrområdet, för att sedan ta avfarten. Vidrigt och farligt beteende.
3. Idioter som ligger i häcken på dig i hög hastighet. Farligt, om du måste göra en tvär inbromsning.
4. Idioter som inte stannar för fotgängare vid övergångställen.

Listan kan göras mycket längre, utom inbördes ordning. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in