2026-03-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevarsMilderPeng
Hur kommer det sig egentligen att vi inte diskuterar Versace-tapeter just nu?

Ännu bättre skulle det vara om ingen läste Lasse-Majas blogg.

Som centerpartist (!?) falnade väl intresset utan fåren…
Citera
2026-03-26, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Är det inte Stockholm som är enda alternativet, han har ju redan en lägenhet där. Och hans stora dröm är ju att bli en del av "etablissemanget". Göteborg snackar han ju bara skit om, och en sån liten "håla" är väl inte tillräckligt fint för den uppburne kioskdeckarförfattaren.

Köpenhamn är en underbar stad, men han har knappst bekantskapskrets där. Så skulle bli ett himla flängande med bilen tillbaka till Sverige.

En joker är nog Kiev, Ukraina. Tänk vad han skulle kunna malla sig då. Och det blir säkert en och annan svensk artikel. Nog ganska givet att han köper en lägenhet där i alla fall.

Tycker nog att han pissar en hel del på Stockholm också.
Jag tror ändå att Sverige är för litet för herr wilderäng.
Citera
2026-03-26, 21:20
Medlem
Var det bara jag som missat det inredda loftet i ”maskinhallen”?
Citera
2026-03-27, 18:21
Medlem
loooser123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Var det bara jag som missat det inredda loftet i ”maskinhallen”?

Var hittar man information om att personen med bokstavsdiagnos ska sälja sitt hus?

Jag eftersöker också mer information.
Citera
2026-03-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loooser123
Var hittar man information om att personen med bokstavsdiagnos ska sälja sitt hus?

Jag eftersöker också mer information.

Det är bara att läsa bloggen. Någon dag tillbaka.
Citera
2026-03-27, 23:06
Medlem
loooser123s avatar
Ganska kul att man för fram etanolkamin som något fint. Läser på Biltema (en mindre del av vad de skriver):

"En etanolkamin kan också kallas för bordskamin eller dekorationsbrasa. Detta då en etanolkamin enkelt och fristående kan placeras på exempelvis ett bord. Även om du kan få viss värme av den används den främst för att få den mysiga känslan av en eld. Nedan går vi igenom fördelarna med en etanolkamin."
Citera
2026-03-27, 23:56
Medlem
B´stards avatar
Spontan känsla - ett riktigt bobubbelpris! För att vara den person som snackat mest om att Sverige befinner sig i en bobubbla så tar det här priset! 8.9 miljoner för ett rätt alldagligt hus utslängt i skogen med 4 hektar skog... ...skogen och övriga marken är kanske värd en miljon (och då är jag generös) huset - baserat på vad liknande hus kostar i trakten 4-5 miljoner, den isolerade ladan och gästhuset 1 miljon (och då är jag rätt generös) så KANSKE 6.5 miljoner OM någon har intresse av ladan.

Märkligt val av mäklare (Skeppsholmen/Sothebys) - som annars mest säljer i Stockholm och på lite "finare" ställen runtom i landet.

En granne rätt tätt inpå tar ju bort känslan av avskildhet som jag antar att annars skulle ha lockat en del.
Citera
2026-03-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Spontan känsla - ett riktigt bobubbelpris! För att vara den person som snackat mest om att Sverige befinner sig i en bobubbla så tar det här priset! 8.9 miljoner för ett rätt alldagligt hus utslängt i skogen med 4 hektar skog... ...skogen och övriga marken är kanske värd en miljon (och då är jag generös) huset - baserat på vad liknande hus kostar i trakten 4-5 miljoner, den isolerade ladan och gästhuset 1 miljon (och då är jag rätt generös) så KANSKE 6.5 miljoner OM någon har intresse av ladan.

Märkligt val av mäklare (Skeppsholmen/Sothebys) - som annars mest säljer i Stockholm och på lite "finare" ställen runtom i landet.

En granne rätt tätt inpå tar ju bort känslan av avskildhet som jag antar att annars skulle ha lockat en del.

Ingår inte grannen i fastigheten? Jag måste erkänna att jag gillar hans sjö/damm/träsk. Den kan nog locka vissa personer men 9 miljoner? Omöjligt.
Citera
2026-03-28, 05:45
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Ingår inte grannen i fastigheten? Jag måste erkänna att jag gillar hans sjö/damm/träsk. Den kan nog locka vissa personer men 9 miljoner? Omöjligt.
De har kanske lagt ut det med prutmån. Funkar ju man har gott om tid och inte väntar sig eller försöker skapa budgivning.

Gjorde en snabbsök på Hemnet. Ensliga hus utan marker och bara ett hus i Marks kommun verkar ligga närmare 6 miljoner. Så med marker, en liten sjö och extra hus kanske det inte är otänktbart 8-9 miljoner.

https://www.hemnet.se/salda/villa-8rum-satila-marks-kommun-harkila-skogsberg-3657669145832356544

https://www.hemnet.se/salda/villa-5rum-satila-marks-kommun-kvarndalsvagen-3-6249418747339575613

https://www.hemnet.se/salda/gard-5rum-satila-marks-kommun-ryda-torpes-1135377

https://www.hemnet.se/salda/villa-5rum-ramhulta-marks-kommun-malidsvagen-6-4702989614036760537
Citera
2026-03-28, 14:47
Medlem
Är det känt vilken ort som Wilderäng tänkt förära genom sin inflyttning? Jag förmodar att han informerat den aktuella kommunledningen om den tilltänkta flytten så att de kan förbereda ett välkomnande som anstår en excellens. Något mindre än en blåsorkester och konfettikastande skolbarn tror jag inte Wilderäng förväntar sig.
Citera
2026-03-28, 22:05
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortsprungnabengt
Är det känt vilken ort som Wilderäng tänkt förära genom sin inflyttning? Jag förmodar att han informerat den aktuella kommunledningen om den tilltänkta flytten så att de kan förbereda ett välkomnande som anstår en excellens. Något mindre än en blåsorkester och konfettikastande skolbarn tror jag inte Wilderäng förväntar sig.

Det bestäms inte förrän huset är sålt, sörrö!
Citera
2026-03-29, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevarsMilderPeng
Det bestäms inte förrän huset är sålt, sörrö!

Haha, ja det är ju ett lustigt uttalande.
Min spåkula säger mig Schweiz eller Frankrike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in