2026-03-22, 21:26
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajjels
Inget ont om rullatorer… men är nog extremt sällan någon ~30 åring skulle kunna tänka sig att visa sig ute på stan med en sån. Är väldigt förvånad över att A gör det. Och på vilket sätt hjälper en rullator ”onda fötter”? Ingenting, rullator är ju till för personer med dålig balans.
Kryckor vore bättre så hon kan avlasta den eventuellt onda foten när det behövs.
Också tänkt på det, finns ingen logik i att ha en rullator i hennes fall.
Undra om hon fick tjata ordentligt på vårdcentralen eller om de gav sig direkt eftersom de inte orkar ha henne gapande i väntrummet flera timmar per dag?
Citera
2026-03-22, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Också tänkt på det, finns ingen logik i att ha en rullator i hennes fall.
Undra om hon fick tjata ordentligt på vårdcentralen eller om de gav sig direkt eftersom de inte orkar ha henne gapande i väntrummet flera timmar per dag?
Tror inte det är så svårt att få låna en, att få en förskrivet (=en egen, anpassad efter en själv) är nog lite bökigare.
Citera
2026-03-22, 23:35
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Just nu en lång rant i stories om hur hon är trött på att folk tror hon har anorexi, när det är så uppenbart (mhmm?) att viktnedgången berott på hennes Lamotrigin. Hon hävdar att en överläkare i psykiatri har berättat för henne att man enbart skriver ut Lamotrigin i absolut värsta tänkbara fall då den är så stark och ger så många biverkningar. Alltså detta är ett stort problem för A - att hon är så ointelligent och en stor lögnare (eller missförstår hon folk så grovt?). Lamotrigin är som tidigare nämnt här en väldigt vanlig medicin som ofta är det man först provar vid t.ex. bipolär sjukdom. Det är en mycket mildare medicin än t.ex. Litium som läkare drar sig lite mer för att skriva ut. En snabb googling ger: "Lamotrigin anses generellt ha få och milda biverkningar för de flesta användare, och det orsakar ofta mindre viktuppgång jämfört med många andra stämningsstabiliserande läkemedel. Biverkningar är vanligast i början av behandlingen eller vid doshöjning." Man kan till och med stå på Lamotrigin som gravid - det säger rätt mycket!

Nejmen att hon ljuger så ogenerat? Alla med ögon och internettillgång kan ju läsa sig till att lamotrigin inte är nån monstermedicin? Att dessutom en överläkare skulle säga att den är så hemsk är ju en så uppenbar lögn som är lätt att genomskåda. Såna uttalanden stärker ju knappast hennes hypotes om alla andra potentiella sjukdomar.
Citera
2026-03-23, 08:27
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
Nejmen att hon ljuger så ogenerat? Alla med ögon och internettillgång kan ju läsa sig till att lamotrigin inte är nån monstermedicin? Att dessutom en överläkare skulle säga att den är så hemsk är ju en så uppenbar lögn som är lätt att genomskåda. Såna uttalanden stärker ju knappast hennes hypotes om alla andra potentiella sjukdomar.
Ja emellanåt blir jag fundersam och känner empati när hon storgråter och snyftar fram att hon är så ledsen att ingen tror på henne, men sedan när hon slänger ur sig såna uppenbara konstiga lögner så känner jag nää man kan ju inte tro på denna människa?! Det är så mycket konstigt som flugit ur hennes mun sedan jag börja följa henne för kanske 2-3 år sedan.

Hon nämnde även att många följare skrivit till henne angående vårdvistelsen och "varit med om samma sak, så det är rätt vanligt"... Antingen så ljuger hon (igen) eller så är det totala knäppisar som skrivit till henne och hittar på. Det är absolut inte vanligt att man söker vård för magbesvär och blir tvångsvårdad på sluten psykavdelning - Nej nej...!
Citera
2026-03-23, 09:13
Medlem
Citat:
Ja emellanåt blir jag fundersam och känner empati när hon storgråter och snyftar fram att hon är så ledsen att ingen tror på henne, men sedan när hon slänger ur sig såna uppenbara konstiga lögner så känner jag nää man kan ju inte tro på denna människa?! Det är så mycket konstigt som flugit ur hennes mun sedan jag börja följa henne för kanske 2-3 år sedan.

Hon nämnde även att många följare skrivit till henne angående vårdvistelsen och "varit med om samma sak, så det är rätt vanligt"... Antingen så ljuger hon (igen) eller så är det totala knäppisar som skrivit till henne och hittar på. Det är absolut inte vanligt att man söker vård för magbesvär och blir tvångsvårdad på sluten psykavdelning - Nej nej...!

Jag har också tänkt på det där hon upprepat flera ggr att jättemånga har hört av sig angående allt från att de fått kraftiga diarrer av Lamotrigin, till som du skrev varit med om samma sak”. Hon har ju inte ens så många följare. Jag tror inte alls på det. Dessutom tror jag att hon blivit så van att ljuga att hon inte ens reflekterar över det utan det sker slentrianmässigt.
Det är även problematiskt att hon sprider så mycket desinformation om Lamotrigin, då det kan vara en livsviktig medicin för många.
Om de lyssnar på Alice och hennes och tror på skiten kan de råka illa ut om de slutar tar receptbelagd medicin. Nu är hon inte en sån stor influencer så jag hoppas det inte når ut till så många men ändå. Att en överläkare inom psykiatri skulle sagt att det är en stark medicin är sån BS, finns betydligt starkare mediciner med kraftiga biverkningar speciellt inom psyk. Lamotrigin är inte en av dem
Citera
2026-03-23, 09:23
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Jag har också tänkt på det där hon upprepat flera ggr att jättemånga har hört av sig angående allt från att de fått kraftiga diarrer av Lamotrigin, till som du skrev varit med om samma sak”. Hon har ju inte ens så många följare. Jag tror inte alls på det. Dessutom tror jag att hon blivit så van att ljuga att hon inte ens reflekterar över det utan det sker slentrianmässigt.
Det är även problematiskt att hon sprider så mycket desinformation om Lamotrigin, då det kan vara en livsviktig medicin för många.
Om de lyssnar på Alice och hennes och tror på skiten kan de råka illa ut om de slutar tar receptbelagd medicin. Nu är hon inte en sån stor influencer så jag hoppas det inte når ut till så många men ändå. Att en överläkare inom psykiatri skulle sagt att det är en stark medicin är sån BS, finns betydligt starkare mediciner med kraftiga biverkningar speciellt inom psyk. Lamotrigin är inte en av dem
Ja men precis så, psykiatrin har god kunskap om "monstermediciner" och då snackar vi benso som är gravt beroendeframkallande och även viss antipsykosmedicin där biverkningarna är hemska men trots allt så är medicinen livsnödvändig för schizofrena bl.a... Tycker det är otroligt märkligt att hon kör något slags drev mot Lamotrigin just! Nästan skrattretande.
Citera
2026-03-23, 12:50
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badou

Precis som alla d och e-kändisar till influensers alltid "får så många frågor" var de köpt xyz, så de kan lägga upp en reklamlänk de tjänar pengar på. Yeah right.
Citera
2026-03-23, 15:47
Medlem
Nu bjuds det på lunch, kyckling-curry med ris och broccoli. Helt vanlig mat. Inga konstigheter. Men jag ser sällan (aldrig) Alice sitta med och äta vid köksbordet?! Hon filmar aldrig därifrån? Hon filmar aldrig när hon äter vanlig mat? Det är de övriga två som filmas och intervjuvas om hur gott allt är. (Utöver hennes eviga tjat om hennes besatthet av proteinbars..)
Hon säger aldrig ”JAG tyckte detta var supergott” ..men hon äter ju ”som en häst”..det är bara så märkligt allt..
Citera
2026-03-23, 16:36
Medlem
MuppEms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajjels
Vad mycket junkmat hon köper. Blev förvånad över dagens nyttiga laxrätt. Bra där, A!
Reagerade oxå hur fort hon körde med rullatorn 😅
Inget ont om rullatorer… men är nog extremt sällan någon ~30 åring skulle kunna tänka sig att visa sig ute på stan med en sån. Är väldigt förvånad över att A gör det. Och på vilket sätt hjälper en rullator ”onda fötter”? Ingenting, rullator är ju till för personer med dålig balans.
Kryckor vore bättre så hon kan avlasta den eventuellt onda foten när det behövs.

Neuropati påverkar balansen. Känseln försvinner i fötterna så du vet som inte riktigt var du har dom. Smärtorna är inuti, jättesvår smärta att förklara men vad jag förstått så är det inte så vanligt att man har ont under rörelse, utan i viloläge. Det känns som att föttrerna brinner inuti.
När jag var som sämst fick jag hjälp av 2 personal på sjukhuset att t ex ta mig till toa, låg inne i 2 veckor och när jag åkte hem gick jag med stöd av kryckor.

Var väl igår hon la upp på instagram när dom var till ica maxi? Då gick hon utan rullator, sen helt plötsligt är hon ute och ska handla godis och går med den.
Så snabbt svänger det inte.

Jag tvivlar starkt på att hon har neuropati!
Citera
2026-03-23, 16:57
Medlem
Jag blir så arg när jag hör hennes lögner hela tiden, det va väl igår hon la ut om när hon filmade balkongen att hon tyckte det är så skönt att kunna vara ute för när hon låg inne fick hon bara va ute 5 min dagen innan hon åkte hem. Mig veterligen va hon ute flera gånger i rullstol på sjukhuset och även va ute och handlade i kiosken. Idag va hon på neurologen och det måste gjort susen, för idag efter hon vart i Borås möttes hon på stan utan rollator och gick som vanligt. Den neurologen måste vara guld värd! 🤪
Citera
2026-03-23, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnutten79
Nu bjuds det på lunch, kyckling-curry med ris och broccoli. Helt vanlig mat. Inga konstigheter. Men jag ser sällan (aldrig) Alice sitta med och äta vid köksbordet?! Hon filmar aldrig därifrån? Hon filmar aldrig när hon äter vanlig mat? Det är de övriga två som filmas och intervjuvas om hur gott allt är. (Utöver hennes eviga tjat om hennes besatthet av proteinbars..)
Hon säger aldrig ”JAG tyckte detta var supergott” ..men hon äter ju ”som en häst”..det är bara så märkligt allt..

Har också tänkt på det. Även att hon lagar lite mat, istället för att laga så hon kan ha matlådor när hon är ensam hemma. Det hade väl de flesta gjort. Tror anledningen till att hon sällan följer med på aktiviter med familjen, t.ex. när de åt nyårsmiddag i GBG eller förra veckan när mamman och Leo skulle på standup i Gbg (och antagligen äta ute) är för att det är svårare att kontrollera kaloriintaget. Sen skyller hon på sin sjukdom. Men det lär väl knappast vara en större ansträngning för kroppen att åka GBG äta ute än vad det är att springa på stan, ICA som hon dessutom brukar bära hem massa kassar från.
Citera
2026-03-24, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MuppEm
Neuropati påverkar balansen. Känseln försvinner i fötterna så du vet som inte riktigt var du har dom. Smärtorna är inuti, jättesvår smärta att förklara men vad jag förstått så är det inte så vanligt att man har ont under rörelse, utan i viloläge. Det känns som att föttrerna brinner inuti.
När jag var som sämst fick jag hjälp av 2 personal på sjukhuset att t ex ta mig till toa, låg inne i 2 veckor och när jag åkte hem gick jag med stöd av kryckor.

Var väl igår hon la upp på instagram när dom var till ica maxi? Då gick hon utan rullator, sen helt plötsligt är hon ute och ska handla godis och går med den.
Så snabbt svänger det inte.

Jag tvivlar starkt på att hon har neuropati!

Jo jag vet att neuropati påverkar balansen.
Hon har pratat om smärtor uppepå fötterna. Tror inte heller hon har neuropati. Jag tror på trånga/fel skor 😝
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in