Citat:
Ursprungligen postat av
snajjels
Vad mycket junkmat hon köper. Blev förvånad över dagens nyttiga laxrätt. Bra där, A!
Reagerade oxå hur fort hon körde med rullatorn 😅
Inget ont om rullatorer… men är nog extremt sällan någon ~30 åring skulle kunna tänka sig att visa sig ute på stan med en sån. Är väldigt förvånad över att A gör det. Och på vilket sätt hjälper en rullator ”onda fötter”? Ingenting, rullator är ju till för personer med dålig balans.
Kryckor vore bättre så hon kan avlasta den eventuellt onda foten när det behövs.
Neuropati påverkar balansen. Känseln försvinner i fötterna så du vet som inte riktigt var du har dom. Smärtorna är inuti, jättesvår smärta att förklara men vad jag förstått så är det inte så vanligt att man har ont under rörelse, utan i viloläge. Det känns som att föttrerna brinner inuti.
När jag var som sämst fick jag hjälp av 2 personal på sjukhuset att t ex ta mig till toa, låg inne i 2 veckor och när jag åkte hem gick jag med stöd av kryckor.
Var väl igår hon la upp på instagram när dom var till ica maxi? Då gick hon utan rullator, sen helt plötsligt är hon ute och ska handla godis och går med den.
Så snabbt svänger det inte.
Jag tvivlar starkt på att hon har neuropati!