2026-03-22, 14:42
Bannlyst
Jag är då ingen våldtäktsman.

Sjuk tråd.
Citera
2026-03-23, 07:38
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja näh, vafan liksom, varför ifrågasätta och kritisera? Man får helt enkelt lita på att världsledarna (pedofilerna och miljardärerna) och deras knähundar politikerna vill vårt bästa. Näh, fan alltså, fortsätt du att ragga på 16 åriga tonårstjejer och ha de gött, vafan liksom, det är ju inte här de bombar. Varför bry sig sålänge det är grannen de hämtar? Shit happens liksom, man får vara glad att man har ett jobb att gå till så man kan sätta mat på bordet och betala räkningarna
Nu var vi här på forumet rörande överens om att dina åsikter inte har någon relevans eftersom du låter dig bestigas av icke vita, trodde detta var utagerat???
Citera
2026-03-23, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
Okej, det har du säkert, men jag orkar inte plöja hundratals inlägg.

Har du månne blivit illa behandlad av män genom livet eftersom du har byggt upp denna ruskiga misandri?

OK,

Denna tråd är ironisk, skapades i relation till en annan tråd med motsvarande omvända budskap.
Och nej jag hyser ingen misandri.
Citera
2026-03-23, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
Om det nu bara rörde sig om en eller annan argbigga på Flashback skulle jag inte bry mig. Men hela det svenska samhället bygger ju på Merapis feministiska anti-logik. Vi lever alla inuti Merapis huvud.

Bara det att feminism är inte anti- vare sig logik eller män.
Det samhälle som många av antifeminsiterna på detta forum önskar sig är däremot anti-kvinnor, och anti-barn i många fall.
Citera
2026-03-23, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Jo men min poäng var just att det vi tycker och anser utgår från vårt synsätt, hur vi lever våra liv och vad vi får tycka.
I Kina är det varken dåligt, olaglig eller äckligt att flå katter levande för pälsen blir bättre då eller att plocka dun från gäss flera gånger istället för att göra det en gång efter att dom dödats.

Vi kan inte säga att vårt synsätt på saker är allestädes rådande.
Jag vet vad du menar med sexuella handlingar mot någon som inte vill men om kvinnas vilja är en icke fråga på denna plats så är det inget som existerar där oaktat vi tycker.
Det är vi som gör det till vad vi vill att det skall vara.

Vi kan vilja att kvinnorna där ska ha det lika bra som här men det är en annan diskussion.

Lite som det här med att vara god eller ond.
Den som är god gör gott och den som är ond gör illa.

Ett exempel, SIDA plöjer ner miljoner på projekt i Afrika som tex bygga skolor och borra brunnar, det har dom gjort sen jag var barn på 70-talet.
Vad har det lett till??? Ja inte fan vet jag för idag användes deras pengar till att bygga skolor och borra brunnar på samma jävla ställe som för 50 år sedan.
Uppenbarligen kommer inget gott utav detta eftersom det inte sker någon utveckling där.
Varför ösa pengar i ett svart hål?? Samma sak med det sk Palestina.

Adolf var inte tvunget ond, han gjorde något han trodde på för att en bättre framtid.
Han gjorde enligt sig själv och många andra en god sak för mänskligheten och speciellt den tyska, sen kom vi i efterhand och sa att han var ond.

Det behöver inte ha funnits ont uppsåt i hans agerande, tvärtom.
Hur ska vi kunna döma det?

Hur kan det vara en dålig sak att försöka plocka bort något som man på fullaste allvar anser vara något som gör ont mot samhället och deras medborgare??

USA härjar vilt i mellan östern för frihet och demokrati, det däremot är ondska för det handlar bara om girighet=olja.

Anser du att det finns en saklighet, en sanning, en fakta....av att om någon drog skinnet av dig då du levde och var vid medvetande så skulle du uppleva en enorm smärta?

eller...den smärtan "existerar inte"....för "vi" / någon/ samhället har bestämt att den inte ska existera?

Och för din kunskap det har skett en utveckling i Afrika. Googla ämnet och läs in dig.
Citera
2026-03-23, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ord ska beskriva så korrekt som möjligt och ex. inte ha samma ord för totalt olika fenomen/ saker.
Och det är en fråga om makt över verkligheten då det kommer till språkbruk. att likställa våldtäkt med sex är att försaka blurra bort vad våldtäkt mellan två personer faktiskt handlar om, för nej! det är överhuvudtaget inte samma sak som sex mellan två personer.

För att jämför så har vi ord för klappa/ smeka någon på kinden...som i en ömsint gest och att drämma till någon som i en örfil, 2 helt skilda fenomen som skapar helt olika upplevelser...DET klarar vi ha olika ord för...
men sex...det slarvas det med rejält och jag hävdar alltså att det ligger helt i följdriktningen av att sexualiserat våld har en lång tradition av att ha nonchalerats. att våldta någon är....att ha sex...
att ha ömsesidigt samlag är också att ha sex..
Du ser verkligen inte problematiken med detta?

Problemet med din argumentation är att.du försöker bestämma verkligheten för andra.
En vanlig stragi bland pk och feminister.
Att genom att försöka styra språket också styra verkligheten.

Verkligheten är subjektiv.
Men sexualbrott är inte samma sak våldtäkt.
Fråga vilken krimonolog som helst.
Och huruvida något är en ömsint gest eller ringa misshandel bedöms i en domstol.
En har rätt till sin upplevelse.
Men en har inte rätt att bestämma verkligheten för andra.
Citera
2026-03-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Problemet med din argumentation är att.du försöker bestämma verkligheten för andra.
En vanlig stragi bland pk och feminister.
Att genom att försöka styra språket också styra verkligheten.

Verkligheten är subjektiv.
Men sexualbrott är inte samma sak våldtäkt.
Fråga vilken krimonolog som helst.
Och huruvida något är en ömsint gest eller ringa misshandel bedöms i en domstol.
En har rätt till sin upplevelse.
Men en har inte rätt att bestämma verkligheten för andra.

Vilket nonsens.
Så vilken "verklighet" ska samhället styras av? din eller någon annan av Sverige ca 10 miljoner individer?

Våldtäkter ingår under rubriken sexbrott.
Citera
2026-03-23, 10:39
Medlem
Citat:
Vilket nonsens.
Så vilken "verklighet" ska samhället styras av? din eller någon annan av Sverige ca 10 miljoner individer?

Våldtäkter ingår under rubriken sexbrott.

Inget nonsens. Väl dokumenterat både inom psykologin och i statistik vad gäller tex våldtäkt att människor är subjektiva varelser. Vad gäller våldtäkt så är ungefär 20-25 procent av anmälningarna uppenbart subjektiva.
Generellt så innebär starkare upplevelse större subjektivitet. Vilket I sin tur kan förklara vissa kvinnors och vissa incels bristande logik.
Dvs att de tror att det är produktivt att sprida hat.

Det är Forskning av David Buss.
Som är en av världens ledande forskare i psykologi. Ligger i topp 50 eller 100 beroende på vilken källa en har.

Det ingår. Sexualbrott är en kategori.
Du försöker alltså likställa en sorts brott med hela kategorin.
Citera
2026-03-23, 10:41
Medlem
Citat:
Inget nonsens. Väl dokumenterat både inom psykologin och i statistik vad gäller tex våldtäkt att människor är subjektiva varelser. Vad gäller våldtäkt så är ungefär 20-25 procent av anmälningarna uppenbart subjektiva.
Generellt så innebär starkare upplevelse större subjektivitet. Vilket I sin tur kan förklara vissa kvinnors och vissa incels bristande logik.
Dvs att de tror att det är produktivt att sprida hat.

Det är Forskning av David Buss.
Som är en av världens ledande forskare i psykologi. Ligger i topp 50 eller 100 beroende på vilken källa en har.

Det ingår. Sexualbrott är en kategori.
Du försöker alltså likställa en sorts brott med hela kategorin.

Nej jag använder mig av kategorin sexbrott, när jag ska länka data, för att det är DEN kategoriseringen som statistisk och forskning använder.
Citera
2026-03-23, 10:51
Medlem
Citat:
OK,

Denna tråd är ironisk, skapades i relation till en annan tråd med motsvarande omvända budskap.
Och nej jag hyser ingen misandri.

Det var skönt att höra att tråden är ironisk.
Citera
2026-03-23, 10:55
Medlem
Citat:
Nej jag använder mig av kategorin sexbrott, när jag ska länka data, för att det är DEN kategoriseringen som statistisk och forskning använder.

Det stämmer inte. Du väljer forskning som är skapad för att lyfta en generell problematik. Där en inkluderar många saker som kan vara brottsligt.
Den typen av forskning säger inte speciellt mycket om brottslighet.

Du skulle kunna lyfta specifik forskning. Som krimonologer ofta gör. Men den skulle argumentera mot dina ståndpunkter.
Tex att män i Sverige inte njuter av att våldta.
Då det är en minoritet som gör det
Citera
2026-03-23, 11:12
Medlem
Citat:
Det stämmer inte. Du väljer forskning som är skapad för att lyfta en generell problematik. Där en inkluderar många saker som kan vara brottsligt.
Den typen av forskning säger inte speciellt mycket om brottslighet.

Du skulle kunna lyfta specifik forskning. Som krimonologer ofta gör. Men den skulle argumentera mot dina ståndpunkter.
Tex att män i Sverige inte njuter av att våldta.
Då det är en minoritet som gör det

? jag valde att framföra statistisk i ämnet från BRÅ.
Men? vi kanske ska sluta att skapa statistisk gällande sexuellt våld...för "vissa" subjektivt inte tycker detta existerar?

Och nu har jag förklarat säkert 10 ggr i denna tråd att denna trådstart var ironisk, skapad som kommentar till en annan trådstart för X antal år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in