2026-03-21, 11:35
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sexuellt våld definieras att utföra sexuella handlingar mot någon som INTE VILL. Min förenkling här och nu.
Och den definitonen går applicera överallt. Det är inte lagarna vi går efter det är sakligheten i definitionen.

Hur hög siffran är för antalet kvinnor i Afghanistans som påtvingas för dem oönskat sex mot deras vilja kan vi inte veta, men JUST! för att lagarna ser ut som de nu gör i Afghanistan, går det ju anta att den är högre än vad den är i Sverige.
Jo men min poäng var just att det vi tycker och anser utgår från vårt synsätt, hur vi lever våra liv och vad vi får tycka.
I Kina är det varken dåligt, olaglig eller äckligt att flå katter levande för pälsen blir bättre då eller att plocka dun från gäss flera gånger istället för att göra det en gång efter att dom dödats.

Vi kan inte säga att vårt synsätt på saker är allestädes rådande.
Jag vet vad du menar med sexuella handlingar mot någon som inte vill men om kvinnas vilja är en icke fråga på denna plats så är det inget som existerar där oaktat vi tycker.
Det är vi som gör det till vad vi vill att det skall vara.

Vi kan vilja att kvinnorna där ska ha det lika bra som här men det är en annan diskussion.

Lite som det här med att vara god eller ond.
Den som är god gör gott och den som är ond gör illa.

Ett exempel, SIDA plöjer ner miljoner på projekt i Afrika som tex bygga skolor och borra brunnar, det har dom gjort sen jag var barn på 70-talet.
Vad har det lett till??? Ja inte fan vet jag för idag användes deras pengar till att bygga skolor och borra brunnar på samma jävla ställe som för 50 år sedan.
Uppenbarligen kommer inget gott utav detta eftersom det inte sker någon utveckling där.
Varför ösa pengar i ett svart hål?? Samma sak med det sk Palestina.

Adolf var inte tvunget ond, han gjorde något han trodde på för att en bättre framtid.
Han gjorde enligt sig själv och många andra en god sak för mänskligheten och speciellt den tyska, sen kom vi i efterhand och sa att han var ond.

Det behöver inte ha funnits ont uppsåt i hans agerande, tvärtom.
Hur ska vi kunna döma det?

Hur kan det vara en dålig sak att försöka plocka bort något som man på fullaste allvar anser vara något som gör ont mot samhället och deras medborgare??

USA härjar vilt i mellan östern för frihet och demokrati, det däremot är ondska för det handlar bara om girighet=olja.
Citera
2026-03-21, 13:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Jo men min poäng var just att det vi tycker och anser utgår från vårt synsätt, hur vi lever våra liv och vad vi får tycka.
I Kina är det varken dåligt, olaglig eller äckligt att flå katter levande för pälsen blir bättre då eller att plocka dun från gäss flera gånger istället för att göra det en gång efter att dom dödats.

Vi kan inte säga att vårt synsätt på saker är allestädes rådande.
Jag vet vad du menar med sexuella handlingar mot någon som inte vill men om kvinnas vilja är en icke fråga på denna plats så är det inget som existerar där oaktat vi tycker.
Det är vi som gör det till vad vi vill att det skall vara.

Vi kan vilja att kvinnorna där ska ha det lika bra som här men det är en annan diskussion.

Lite som det här med att vara god eller ond.
Den som är god gör gott och den som är ond gör illa.

Ett exempel, SIDA plöjer ner miljoner på projekt i Afrika som tex bygga skolor och borra brunnar, det har dom gjort sen jag var barn på 70-talet.
Vad har det lett till??? Ja inte fan vet jag för idag användes deras pengar till att bygga skolor och borra brunnar på samma jävla ställe som för 50 år sedan.
Uppenbarligen kommer inget gott utav detta eftersom det inte sker någon utveckling där.
Varför ösa pengar i ett svart hål?? Samma sak med det sk Palestina.

Adolf var inte tvunget ond, han gjorde något han trodde på för att en bättre framtid.
Han gjorde enligt sig själv och många andra en god sak för mänskligheten och speciellt den tyska, sen kom vi i efterhand och sa att han var ond.

Det behöver inte ha funnits ont uppsåt i hans agerande, tvärtom.
Hur ska vi kunna döma det?

Hur kan det vara en dålig sak att försöka plocka bort något som man på fullaste allvar anser vara något som gör ont mot samhället och deras medborgare??

USA härjar vilt i mellan östern för frihet och demokrati, det däremot är ondska för det handlar bara om girighet=olja.

Ja näh, vafan liksom, varför ifrågasätta och kritisera? Man får helt enkelt lita på att världsledarna (pedofilerna och miljardärerna) och deras knähundar politikerna vill vårt bästa. Näh, fan alltså, fortsätt du att ragga på 16 åriga tonårstjejer och ha de gött, vafan liksom, det är ju inte här de bombar. Varför bry sig sålänge det är grannen de hämtar? Shit happens liksom, man får vara glad att man har ett jobb att gå till så man kan sätta mat på bordet och betala räkningarna
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-21 kl. 13:29.
Citera
2026-03-21, 13:10
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja näh, vafan liksom, varför ifrågasätta och kritisera? Man får helt enkelt lita på att världsledarna (pedofilerna och miljardärerna) och deras knähundar politikerna vill vårt bästa. Näh, fan alltså, fortsätt du att ragga på 16 åriga tonårstjejer och ha de gött, vafan liksom, det är ju inte här de bombar.

Vilka världsledare är pedofiler?
Citera
2026-03-21, 16:20
Medlem
Citat:
Här kan vi diskutera hur mycket män njuter av att våldta kvinnor.
Det verkar tillhöra ämnet feminism och jämställdhet så kör på.

Varför gillar män att våldta kvinnor och barn kan vi ju också tillägga?
och varför bryr sig samhällen i världen så lite om detta?

Men käraste Merapi, är du inte litet orättvis nu?

Eller nu och nu, tråden är ju tio år gammal. Anser du fortfarande att vi män gillar att våldta kvinnor?

Det verkliga predikamentet är väl snarare att svenska män trippar runt på tå för feminister. Det är i det samhällsklimatet du har vuxit upp; för dig och för svenska kvinnor i allmänhet har det blivit självklart att misstänkliggöra och förtala män som grupp, eftersom de krumryggade männen har internaliserat radikalfeminismens alla vulgära dumheter.

Det kändes precis lika självklart för tyskarna att kasta skit på judar en gång i tiden. (Ja, jag vet att parallellen är sliten, men den är tyvärr oundviklig.)
Citera
2026-03-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
Men käraste Merapi, är du inte litet orättvis nu?

Eller nu och nu, tråden är ju tio år gammal. Anser du fortfarande att vi män gillar att våldta kvinnor?

Det verkliga predikamentet är väl snarare att svenska män trippar runt på tå för feminister. Det är i det samhällsklimatet du har vuxit upp; för dig och för svenska kvinnor i allmänhet har det blivit självklart att misstänkliggöra och förtala män som grupp, eftersom de krumryggade männen har internaliserat radikalfeminismens alla vulgära dumheter.

Det kändes precis lika självklart för tyskarna att kasta skit på judar en gång i tiden. (Ja, jag vet att parallellen är sliten, men den är tyvärr oundviklig.)

Läs tidigare i tråden jag har redan förklarat denna tråd.
Citera
2026-03-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Nästan alla hunter-gatherers var etnocentriska och höll på med räder mot främmande tribes

"jägare-samlare"

"stammar"

Att det skall vara så jävla omöjligt.
Citera
2026-03-21, 22:55
Medlem
Citat:
Läs tidigare i tråden jag har redan förklarat denna tråd.

Okej, det har du säkert, men jag orkar inte plöja hundratals inlägg.

Har du månne blivit illa behandlad av män genom livet eftersom du har byggt upp denna ruskiga misandri?
Citera
2026-03-22, 07:06
Medlem
Citat:
Okej, det har du säkert, men jag orkar inte plöja hundratals inlägg.

Har du månne blivit illa behandlad av män genom livet eftersom du har byggt upp denna ruskiga misandri?

Vem har inte blivit behandlad illa någon gång av det motsatta könet? Att börja bedriva ett könskrig för den sakens skull är enbart något som en snöflinga gör.

Problemet med Merapi är att hon är kidnappad av sina känslor. Logiska resonemang biter inte på henne. Det enda hon gör är att förneka, tramsa och hoppa till nästa tråd så fort hon blir ägd.

Det är en irrationell människa vi har att göra med som verkar få någon slags tillfredsställelse av att trycka till män men när hon blir helt överkörd i diskussion efter diskussion av män som behärskar logik dock så är det inte så kul längre... och det är förståeligt. Det är därför hon har slutat svara mig för hon vet att det kommer bli tufft för henne.

Det är meningslöst att diskutera med personen egentligen för personen bryr sig inte.

Allting handlar om att klanka ner på män och framställa kvinnor som offer.

Två exempel ifrån tråden:
1) Våldtäkt är en subkategori till våld menar Merapi trots att hon tidigare har sagt att våldtäkt inte behöver innefatta våld. Hur går detta ihop logiskt?
3) Sex är ett ord som alltid syftar på samtycke menar Merapi men samtidigt säger hon saker såsom önskat sex och sexbrott. Detta krockar logiskt ännu en gång.

Det här är en person som är helt irrationell och ologisk till sin natur.

När hon tänker fel, ser vi någon rättning ifrån hennes sida eller självrannsakan? Nej, utan hon låtsas som att det regnar och hoppar in i nästa tråd och fortsätter att bete sig som en manshatande idiot.

Jag kan också känna mig emotionellt förbannad på radikalfeministerna ibland men jag föredrar intellektuella verktyg för det gynnar mig mest i det långa loppet.

Merapi är en väldigt liten människa. Hon skulle kunna utveckla sin förmåga att resonera men då krävs det lite ansträngning och lite ödmjukhet och det är givetvis något som hon saknar.

Och ibland undrar dessa feminister varför män ser dem som barn . Visst är det komiskt? De skriker sig hesa om att de vill ha jämlikhet mellan könen men de utkräver inget ansvar ifrån kvinnor någonsin. Hur går detta ihop?

Våldtäktsdebatten:
Offermentaliteten syns främst i våldtäktsdebatten. Kvinnors ansvar i det hela ska vi inte fokusera på enligt Merapi för det är männen som våldtar.

Men ska vi få ner våldtäkterna så måste man rimligen göra en helhetlig analys och där innefattar att vi måste kunna erkänna att vissa kvinnor kan tänkas besitta onödiga riskbeteenden som gör att de kan hamna i situationer där de kan bli våldtagna.

Men nej, detta är fel att påpeka enligt Merapi. Det handlar om att klanka ner på män till varje pris och därför tittar man enbart ifrån gärningsmannens perspektiv. Att få ner antalet våldtäkter har aldrig varit den främsta prioriteringen.

Det går inte att diskutera med de här människorna. Det är ren dagisnivå vi har att göra med här.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-03-22 kl. 07:37.
Citera
2026-03-22, 08:11
Medlem
Det finns några få procent av männen som njuter av att våldta.

Vill feministerna göra något åt det ,relativt andra grupper ?

Svaret är : Nej.

De liksom känner att de behöver män som gör dåliga saker mot kvinnor för att upprätthålla feminismen.

Så de protesterar mot hårdare straff för våldtäkt ,bevisade.

Jag tror att feminister känner ett obehag om vi skulle ha en som Nytorgsmannen inlåst för gott eller så länge han utgör ett hot mot kvinnor.

Likaså gillar feminister inte Dumpens arbete ?

Finns kanske undantag.

Fast feminister tycker det gynnar dem att ha brott mot kvinnor eftersom det ger en grupp-samhörighet som de inte skulle få annars.
Citera
2026-03-22, 11:29
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
"jägare-samlare"

"stammar"

Att det skall vara så jävla omöjligt.

Kom igen nu, det var 10 år sedan...tiden för din korrigering av min svengelska har passerat bäst-före-datum.
Citera
2026-03-22, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Vem har inte blivit behandlad illa någon gång av det motsatta könet? Att börja bedriva ett könskrig för den sakens skull är enbart något som en snöflinga gör.

Problemet med Merapi är att hon är kidnappad av sina känslor. Logiska resonemang biter inte på henne. Det enda hon gör är att förneka, tramsa och hoppa till nästa tråd så fort hon blir ägd.

Det är en irrationell människa vi har att göra med som verkar få någon slags tillfredsställelse av att trycka till män men när hon blir helt överkörd i diskussion efter diskussion av män som behärskar logik dock så är det inte så kul längre... och det är förståeligt. Det är därför hon har slutat svara mig för hon vet att det kommer bli tufft för henne.

Det är meningslöst att diskutera med personen egentligen för personen bryr sig inte.

Allting handlar om att klanka ner på män och framställa kvinnor som offer.

Två exempel ifrån tråden:
1) Våldtäkt är en subkategori till våld menar Merapi trots att hon tidigare har sagt att våldtäkt inte behöver innefatta våld. Hur går detta ihop logiskt?
3) Sex är ett ord som alltid syftar på samtycke menar Merapi men samtidigt säger hon saker såsom önskat sex och sexbrott. Detta krockar logiskt ännu en gång.

Det här är en person som är helt irrationell och ologisk till sin natur.

När hon tänker fel, ser vi någon rättning ifrån hennes sida eller självrannsakan? Nej, utan hon låtsas som att det regnar och hoppar in i nästa tråd och fortsätter att bete sig som en manshatande idiot.

Jag kan också känna mig emotionellt förbannad på radikalfeministerna ibland men jag föredrar intellektuella verktyg för det gynnar mig mest i det långa loppet.

Merapi är en väldigt liten människa. Hon skulle kunna utveckla sin förmåga att resonera men då krävs det lite ansträngning och lite ödmjukhet och det är givetvis något som hon saknar.

Och ibland undrar dessa feminister varför män ser dem som barn . Visst är det komiskt? De skriker sig hesa om att de vill ha jämlikhet mellan könen men de utkräver inget ansvar ifrån kvinnor någonsin. Hur går detta ihop?

Våldtäktsdebatten:
Offermentaliteten syns främst i våldtäktsdebatten. Kvinnors ansvar i det hela ska vi inte fokusera på enligt Merapi för det är männen som våldtar.

Men ska vi få ner våldtäkterna så måste man rimligen göra en helhetlig analys och där innefattar att vi måste kunna erkänna att vissa kvinnor kan tänkas besitta onödiga riskbeteenden som gör att de kan hamna i situationer där de kan bli våldtagna.

Men nej, detta är fel att påpeka enligt Merapi. Det handlar om att klanka ner på män till varje pris och därför tittar man enbart ifrån gärningsmannens perspektiv. Att få ner antalet våldtäkter har aldrig varit den främsta prioriteringen.

Det går inte att diskutera med de här människorna. Det är ren dagisnivå vi har att göra med här.

Om det nu bara rörde sig om en eller annan argbigga på Flashback skulle jag inte bry mig. Men hela det svenska samhället bygger ju på Merapis feministiska anti-logik. Vi lever alla inuti Merapis huvud.
Citera
2026-03-22, 14:31
Medlem
Citat:
Om det nu bara rörde sig om en eller annan argbigga på Flashback skulle jag inte bry mig. Men hela det svenska samhället bygger ju på Merapis feministiska anti-logik. Vi lever alla inuti Merapis huvud.

Ja, det är ett problem, minst sagt. Det är trist att känslorna väger tyngre än logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in