Citat:
Jo men min poäng var just att det vi tycker och anser utgår från vårt synsätt, hur vi lever våra liv och vad vi får tycka.
Sexuellt våld definieras att utföra sexuella handlingar mot någon som INTE VILL. Min förenkling här och nu.
Och den definitonen går applicera överallt. Det är inte lagarna vi går efter det är sakligheten i definitionen.
Hur hög siffran är för antalet kvinnor i Afghanistans som påtvingas för dem oönskat sex mot deras vilja kan vi inte veta, men JUST! för att lagarna ser ut som de nu gör i Afghanistan, går det ju anta att den är högre än vad den är i Sverige.
Och den definitonen går applicera överallt. Det är inte lagarna vi går efter det är sakligheten i definitionen.
Hur hög siffran är för antalet kvinnor i Afghanistans som påtvingas för dem oönskat sex mot deras vilja kan vi inte veta, men JUST! för att lagarna ser ut som de nu gör i Afghanistan, går det ju anta att den är högre än vad den är i Sverige.
I Kina är det varken dåligt, olaglig eller äckligt att flå katter levande för pälsen blir bättre då eller att plocka dun från gäss flera gånger istället för att göra det en gång efter att dom dödats.
Vi kan inte säga att vårt synsätt på saker är allestädes rådande.
Jag vet vad du menar med sexuella handlingar mot någon som inte vill men om kvinnas vilja är en icke fråga på denna plats så är det inget som existerar där oaktat vi tycker.
Det är vi som gör det till vad vi vill att det skall vara.
Vi kan vilja att kvinnorna där ska ha det lika bra som här men det är en annan diskussion.
Lite som det här med att vara god eller ond.
Den som är god gör gott och den som är ond gör illa.
Ett exempel, SIDA plöjer ner miljoner på projekt i Afrika som tex bygga skolor och borra brunnar, det har dom gjort sen jag var barn på 70-talet.
Vad har det lett till??? Ja inte fan vet jag för idag användes deras pengar till att bygga skolor och borra brunnar på samma jävla ställe som för 50 år sedan.
Uppenbarligen kommer inget gott utav detta eftersom det inte sker någon utveckling där.
Varför ösa pengar i ett svart hål?? Samma sak med det sk Palestina.
Adolf var inte tvunget ond, han gjorde något han trodde på för att en bättre framtid.
Han gjorde enligt sig själv och många andra en god sak för mänskligheten och speciellt den tyska, sen kom vi i efterhand och sa att han var ond.
Det behöver inte ha funnits ont uppsåt i hans agerande, tvärtom.
Hur ska vi kunna döma det?
Hur kan det vara en dålig sak att försöka plocka bort något som man på fullaste allvar anser vara något som gör ont mot samhället och deras medborgare??
USA härjar vilt i mellan östern för frihet och demokrati, det däremot är ondska för det handlar bara om girighet=olja.
. Visst är det komiskt? De skriker sig hesa om att de vill ha jämlikhet mellan könen men de utkräver inget ansvar ifrån kvinnor någonsin. Hur går detta ihop?