Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Nu brukar jag i o f betala direkt vid köp med Swisch, men jag har aldrig haft bekymmer med de få saker jag reklamerat. Men som både du och jag är inne på så måste TEMU ändå fortsätta vara ordentligt billigt för att det ska vara intressant att handla där. Sen finns det ju saker där som inte går att få tag på någon annanstans. Men för varor som redan finns här i Sverige på typ Jula så måste de vara runt i alla fall halva priset för att det ska vara intressant att köpa därifrån.
Sen så får det inte bli en vana med landtransporter som tar evig tid, utan det måste gå undan.
Jag betalar alltid med faktura eftersom det känns tryggt om något skulle strula. Temu har hittills varit problemfritt när det gäller reklamationer men hos Wish behövde jag en gång påpeka att de är skyldiga att följa konsumentköplagen och att jag kommer kontakta Klarna. De erbjöd mig 15% rabatt på en trasig vara och därefter 25% sedan sa de att jag skulle skicka tillbaka varan och betala returkostnaden själv. Jag fick full återbetalning efter att jag påpekat att de inte följde lagen och att jag skulle kontakta Klarna om de inte gjorde det.
Ja, nu när Temu inte är så överdrivet billiga längre så får nog Jula och liknande tillbaka lite kunder. Även Amazon har blivit mycket dyrare på en del varor tycker jag och dessutom lite längre leveranstid nu så då väljer jag ibland att beställa hos Clas Ohlson och hämta varorna i butik. Clas Ohlson har dessutom ofta 15% och ibland 20% rabatt online om man handlar två eller tre varor. Har jag för lite varor så passar jag på att beställa fryspåsar eller diskborste som jag ändå brukar köpa hos dem.
Om jag ska beställa något med landstransport så får det vara något jag verkligen vill ha men för det mesta struntar jag i varan.