Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Nu, när jag beställde från TEMU, så kunde jag inte välja "last mile" speditör. Är det något de har ändrat nyligen tro? Eller var det kanske bara något tillfälligt krångel?
Denna gång kommer det med Schenker, och då hamnar det i en liten tobaksbutik inte allt för långt härifrån, och det är väl okej men jag föredrar verkligen att få mina leveranser till boxar.
Ja, det verkar vara mycket nytt. Har inte beställt på några månader men gjorde det nyss. Jag kunde välja på en lång lista med olika utlämningsställen. Och det var väldigt tydligt, inte svårt att hitta som förut (tror det var du som lärde mig?). Om man kunde välja speditör såg jag det inte. Men jag är mest intresserad av var jag kan hämta grejerna, så tittade inte efter det.
Och de ville ha mitt telefonnummer när jag skulle lämna utlämningsställe. För avisering, antar jag. Men de måste de ju ha haft förut, för SMS har jag ju fått. Eller det kan ju ha legat hos transportföretaget? Allt sparas ju överallt så man har ingen koll längre.
Nytt var också att PayPal-betalning gick igenom direkt utan att jag behövde göra något alls (betalar alltid med PP). Vet inte om jag gillar det sista. Är gammaldags av mig och gillar att se hela processen. Lite märkligt att inte behöva verifiera mig hos PP o.s.v.
Samtliga produkter (5-6 olika) skulle levereras på 3 dagar! De måste ha skaffat sig stora lokala lager i norra Europa! Men när jag klickar på länken där det står 3 dgr får jag istället veta "Delivery time 6-14 business days" och ersättning för sen frakt får jag först om det kommer efter sista mars. Så vi får väl se hur lång tid det tar.