2026-03-11, 17:51
Avstängd
Ja man handlar fortfarande där, fortfarande billigaste när man vet vad man ska köpa
Citera
2026-03-11, 20:15
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Fina trumpor https://www.temu.com/goods.html?_bg_fs=1&goods_id=601100409716672&_oak_ stage=6&_oak_page_source=703&top_gallery_url=https %3A%2F%2Fimg.kwcdn.com%2Fproduct%2Ffancy%2F95222f2 5-f54f-42e0-a67b-ae288c468df4 .jpg&_x_vst_scene=adg&_x_ads_sub_channel=shopping& _x_ns_prz_type=-1&_x_ns_sku_id=17601099045247&_x_ns_gid=6011017022 08960&_x_ads_channel=google&_x_gmc_account=5584552 952&_x_login_type=Google&_x_ns_gg_lnk_type=adr&_x_ ads_account=4408960650&_x_ads_set=22751561204&_x_a ds_id=181591313643&_x_ads_creative_id=761843219919 &_x_ns_source=s&_x_ns_gclid=EAIaIQobChMIv4TOsfmSkw MVGwCiAx0iPTYCEAQYAiABEgJuZfD_BwE&_x_ns_placement= &_x_ns_match_type=&_x_ns_ad_position=&_x_ns_produc t_id=5584552952-17601099045247&_x_ns_target=&_x_ns_devicemodel=&_x _ns_wbraid=Cj4KCAiA2bTNBhB9Ei4Ak6yxL-Kw9xx2ND-HMe0F5t5zHFO70rFq3WOycO7QWQ0Bg4hONLkSQM0yQfGCGgIDK Q&_x_ns_gbraid=0AAAAAo4mICG1RsfWMjZyd8PtLZy7rNEy -&_x_ns_targetid=pla-2427710380300&_x_sessn_id=qrs0i6317r&refer_page_na me=home&refer_page_id=10005_1773064068228_wmls4ci5 cu&refer_page_sn=10005&is_back=1

engångsstrumpor
återkom gärna om du köper
hälen ryker ganska fort
har köpt massa olika o alla är samma
kanske för att jag går så mkt
men dom är billiga
Citera
2026-03-11, 20:31
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
engångsstrumpor
återkom gärna om du köper
hälen ryker ganska fort
har köpt massa olika o alla är samma
kanske för att jag går så mkt
men dom är billiga
inte engångsstrumpor
Citera
2026-03-11, 21:41
Avstängd
brukar köpa laddare och kabel till mobilen, olja till meditation och kökstillbehör. Grejerna är över hälften billigare än här hos info.se etc så det lönar sig
Citera
2026-03-11, 22:04
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Ja, det verkar vara mycket nytt. Har inte beställt på några månader men gjorde det nyss. Jag kunde välja på en lång lista med olika utlämningsställen. Och det var väldigt tydligt, inte svårt att hitta som förut (tror det var du som lärde mig?). Om man kunde välja speditör såg jag det inte. Men jag är mest intresserad av var jag kan hämta grejerna, så tittade inte efter det.

Och de ville ha mitt telefonnummer när jag skulle lämna utlämningsställe. För avisering, antar jag. Men de måste de ju ha haft förut, för SMS har jag ju fått. Eller det kan ju ha legat hos transportföretaget? Allt sparas ju överallt så man har ingen koll längre.

Nytt var också att PayPal-betalning gick igenom direkt utan att jag behövde göra något alls (betalar alltid med PP). Vet inte om jag gillar det sista. Är gammaldags av mig och gillar att se hela processen. Lite märkligt att inte behöva verifiera mig hos PP o.s.v.

Samtliga produkter (5-6 olika) skulle levereras på 3 dagar! De måste ha skaffat sig stora lokala lager i norra Europa! Men när jag klickar på länken där det står 3 dgr får jag istället veta "Delivery time 6-14 business days" och ersättning för sen frakt får jag först om det kommer efter sista mars. Så vi får väl se hur lång tid det tar.
Ja, vi får givetvis ha koll på TEMU hur det artar sig. Men jag har fattat det som att det har tappat ganska ordentligt i försäljning och det kanske försöker dra åt svångaremmen nu, men att försämra för kunderna är ju knappast ett vettigt alternativ.

Visst har jag hittat diverse specialsaker där som inte finns att finna i Sverige eller som är svidyra här. Finns fortfarande mycket som är prisvärt på TEMU, men inte lika mycket som förut. Mångt och mycket tycker jag börjar närma sig i pris för till exempel Biltema och Jula, och för att jag ska välja TEMU så måste det typ vara halva priset i alla fall. Dels för att man måste vänta är på veckor på produkten, men även för att man inte riktigt vet hur kvaliteten är.

Sen det där med att det kan påstå att det går på tre dagar Det är bara fult och de kommer de tappa försäljning på.

Deras kupongpaket är inget jag bryr mig om, jag har aldrig fått det att funka som jag vill och då klickar jag bort skiten bara.
Citera
2026-03-11, 22:51
Medlem
Vad är det som har försämrats? Jag har bara sätt förbättringar. Ja, förutom höjningen av minimisumman man måste beställa för. Men herregud, från var det 285 till 210? Det är mindre än vad maten gått upp senaste åren.
Citera
2026-03-11, 23:01
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
inte engångsstrumpor

jag menade att dom har uselt kvalité
Citera
2026-03-11, 23:10
Medlem
Tycker det är lite som ett lotteri, men med högre vinstchans än Triss.

Visst kan man få skit. Men det var mest en besvikelse i början innan jag fattade att det var bara att returnera, nästan alltid utan krav på att skicka tillbaka och pengarna in på kontot på sekunder. Enda gången jag skickat tillbaks nån fysiskt, hade jag pengarna på kontot när jag kom hem från posten. Det hade påförts så snart de skannat den där koden hos postombudet ("för att jag var en så uppskattad och högt värderad kund, skrev de... 😎 ).

Jag skulle säga att jag fått max 15% skit och då har det nästan alltid varit billiga smågrejer. Det mesta har varit helt OK, jämförbart med vad jag kan köpa här utan att spräcka plånboken. Några saker har varit långt över förväntan. Och de uppväger liksom det dåliga.

Jag kan nämna t.ex. två rätt stora akrylskivor, en vit och en svart, högblanka, glaslika saker. Ska ha dem som bakgrund när jag fotar prylar. Snygga speglingar i den blanka ytan.

Den enda jag hittar i Sverige nu är denna, som jag vet är skit. Tunn och flimsig. Mina är tjocka och böjer sig inte, som stadiga glasskivor, kanske 1/2 cm tjocka, och också något större och har inte onödiga rundade hörn. Skräpet kostar 170 styck på den där svenska sajten. Temus som inte finns något att anmärka på, tvärtom, var mycket finare än jag trott och suveränt packade med skyddspapper o.s.v., kostade 140 för båda. Min gissning är att motsvarande kvalité här ligger på runt femhundringen. Styck.

Massor sånt där har jag plockat på mig. Fotografering är en hobby och jag kan inte motivera att köpa alla små tillbehör jag blir sugen på om jag inte kommer att använda dem så ofta. Men på Temu har jag råd att lyxa till det. Och det gör min hobby så mycket roligare.

Ett tips om ni beställer nåt är att tänka efter om ni behöver nåt till hushållet. Kontorsvaror, snören, resårband, kardborrband, papper, sånt. Det finns nästan alltid och priset är i en annan värld än här. Ivf en annan världsdel. 😋
Älskar att spara på sånt där tråk som inte ger en nån kick att köpa utan bara är nåt man måste ha för att livet ska funka men känns surt att betala för.
Senast redigerad av filifjonken 2026-03-12 kl. 00:04.
Citera
2026-03-12, 00:11
Medlem
Tappade länken. Inte för att det spelar nån roll men...
https://www.joom.com/sv/products/6645bd3947090c0193c76223
Citera
2026-03-12, 13:55
Avstängd
Är också nöjd med Temu, de ända jag inte är nöjd med är DHL är jädrans tjafs jämnt när jag vill byta utlämningsställe, vill ha Centrum men dom vill ha ett ställe mycket längre bort och utan buss.
Citera
2026-03-12, 14:59
Medlem
Temu är rätt bra om man vet vill ha för något, samt att det går att få ner priserna om man lägger ner lite tid att köpa från rätt säljare, lite lång frakt-tid kan man få räkna med ibland.

Inga problem med att klaga heller: Ett exempel här nedan.
Skulle uppgradera en av mina gamla datorer med mera minne, hade 2*4 Gb som var lite klent i dagens läge. Letade och beställde från det billigaste alternativet som fanns (likadant minne på flera säljare).
Beställde 2*8 Gb minne till ett superpris, när jag väl fick mitt lilla paket så var det bara 1 stycken 8Gb levererat. Klagade lite och det var inga problem att de skulle skicka ett till till mig, efter någon dag så kom det en leverans till min närmaste paketbox, där låg en 8 Gb minne, (det var snabbt tänkte jag) men det hörde till en försenad leverans upptäckte jag på det medföljande kvittot, efter ytterligare 1 vecka så kom det en 8:a till som var min ersättningsminne från början.
Påpekade det för Temu men de sa att jag fick behålla det och alla blev nöjda. Temu blev glada för ett bra betyg, datorn blev nog glad med mera minne (16 i stället för 8 Gb), jag blev glad då jag enbart betalade ca 350:- för 3 st 8r, den överblivna 8:an fick plats en annan dator (blev 4+4+4+8 i den).

Mycket annat jag köpt från Tema och har inget att klaga på.
Citera
2026-03-14, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nu, när jag beställde från TEMU, så kunde jag inte välja "last mile" speditör. Är det något de har ändrat nyligen tro? Eller var det kanske bara något tillfälligt krångel?

Denna gång kommer det med Schenker, och då hamnar det i en liten tobaksbutik inte allt för långt härifrån, och det är väl okej men jag föredrar verkligen att få mina leveranser till boxar.
Man kan fortfarande välja vilken svensk transportör det ska levereras av.

Klicka på "till kassan" och klicka sedan högst upp på nästa sida där ditt namn, adress, telefonnr står.
Där verkar det som att avhämtningsadressen återgår till "standard" efter varje beställning så man måste gå in och klicka på "använd" för att det ska skickas till det ställe man valt.
Det går även att klicka på "redigera" och sedan på "ändra" för att byta upphämtningsställe.
Jag använder appen så jag vet inte om det fungerar via webbsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in