2026-03-13, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag behöver egentligen inte skriva ett motargument, då påståendet var så korkat, men eftersom inläggen måste vara on topic så får jag väl tillägga att AI redan tar över arbeten, och Tesla är de som leder utvecklingen av AI som måste förstå sin omgivning i den fysiska världen. Det största hindret är rent mekaniskt, det vill säga att först och främst utveckla komponenter som inte begränsar Optimus från att utföra de sysslor som människor gör idag, och finmotorik i händerna är essentiellt. För det andra måste de som utvecklar humanoida robotar kunna massproducera dessa komponenter till ett vettigt pris genom att skala upp, vilket innebär att prototyper från andra tillverkare som vi ser flexa inte betyder ett skit i sammanhanget. Om du säger att vi inte kommer över tröskeln där AI vare sig förstår vad som skall göras (denna nivå av insiktlöshet kräver att man har cement i huvudet), eller att det är omöjligt rent mekaniskt, då kommer framtiden ge dig en extra stor portion humble pie.
Du gör alla de vanliga misstagen. Du väljer att imponeras över den tekniska bedriften att bygga en robot som kan hålla sig upprätt och röra runt i en kastrull, vilket är helt rimligt. Det är en utmaning både avseende mekanik och AI. Men sen börjar du missta det för kommersiell nytta och efterfrågan.
Citera
2026-03-13, 10:02
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det är lite dumsnålt att bara ha två säten. Kostnaden för 4 säten är marginell och ökar inte bränslekostnaderna. Amazons zoox är föredömligt att tänka service och bekvämlighet vilket Tesla fullkomligt bajsar i. Argumentet att ha två säten är lika applicerbart på jordens samtliga bilar ändå 99% av alla transporter sker med EN person i bilen. Hade Teslat våga gå all in i sin religiösa filosofi borde dom haft ett säte.

https://youtube.com/shorts/E2LVtItYdV8?is=zDjazhxz2ET2Vz-D

Teslas taxi liknar en sportbil. Tesla har lurat in sig i träsket att vara hipsters utan anledning.

Benutrymmet och bekvämligheten i Cybercab slår det mesta, och det är bara möjligt med tvåsits. I Zoox-bilen sitter ju två personer åt fel håll vilket är långt ifrån optimalt. Btw du vet att Tesla tillverkar 4-sits bilar va? Ja t.o.m 6-sits bilar! Men, inte med samma bekvämlighet som Cybercab.
Citera
2026-03-13, 10:04
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Du gör alla de vanliga misstagen. Du väljer att imponeras över den tekniska bedriften att bygga en robot som kan hålla sig upprätt och röra runt i en kastrull, vilket är helt rimligt. Det är en utmaning både avseende mekanik och AI. Men sen börjar du missta det för kommersiell nytta och efterfrågan.

Du gör ett annat klassiskt misstag. Du underskattar min förståelse för teknik på grund av din egen okunskap. Du förstår inte nivån jag egentligen vill diskutera på eftersom nivån här inne är helt retarderad, då FB är till 99% stället för genomsnittliga losers. Ta ett IQ test och återkom.

Optimus 3 kommer tyvärr inte få tyst på TSLAQ-sekten, de kommer bara flytta målstolpen ännu längre bort.
Citera
2026-03-13, 10:22
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Benutrymmet och bekvämligheten i Cybercab slår det mesta, och det är bara möjligt med tvåsits. I Zoox-bilen sitter ju två personer åt fel håll vilket är långt ifrån optimalt. Btw du vet att Tesla tillverkar 4-sits bilar va? Ja t.o.m 6-sits bilar! Men, inte med samma bekvämlighet som Cybercab.

Teslas beslut att ha tvåsitsig taxi baseras på iden att 99% av alla taxifärder sker med en person och att det är en "Fräck design" där framhjulen har mindre diameter än bakhjulen.

Kekkius skiter högaktningsfullt i att det är 5cm mer benutrumme.

Visst finns det en grupp gamla tanter som blir yra av att åka baklänges. Usch så hemskt sånt är. Så kan vi ju inte ha det.
Citera
2026-03-13, 10:25
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten

Hur svårt skall det vara att fatta att de flesta vill åka själva i lugn och ro, lyssna på vilken musik de vill, kolla på vilka serier de vill, se vägen framför sig... och inte kliva in i bara en mycket mindre buss tillsammans med andras flåsande med det sociala stigmat att småprata med folk man har noll lust att prata med?

Zoox känns som den är byggd med leveranser av paket i åtanke, men marknadsförs som robotaxi.
Citera
2026-03-13, 10:48
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Teslas beslut att ha tvåsitsig taxi baseras på iden att 99% av alla taxifärder sker med en person och att det är en "Fräck design" där framhjulen har mindre diameter än bakhjulen.

Visst finns det en grupp gamla tanter som blir yra av att åka baklänges. Usch så hemskt sånt är. Så kan vi ju inte ha det.
Korrekt. Elon är besatt av en cyberpunk-estetik, vilket är anledningen till Cybertruck-fiaskot.
Jag undrar om "investerare" som Mongot verkligen tror på det dom säger, eller om dom är desperata att dumpa sina bags.
Citera
2026-03-13, 11:00
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Korrekt. Elon är besatt av en cyberpunk-estetik, vilket är anledningen till Cybertruck-fiaskot.
Jag undrar om "investerare" som Mongot verkligen tror på det dom säger, eller om dom är desperata att dumpa sina bags.

Skall man inte ligga lågt med sin kritik mot andra när man själv ligger fett back på sina shorts i Tesla?
Citera
2026-03-13, 11:02
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Skall man inte ligga lågt med sin kritik mot andra när man själv ligger fett back på sina shorts i Tesla?
Jag ligger inte "fett back". Vet inte varför du ljuger om detta, får det dina egna förluster att kännas mindre katastrofala?
Citera
2026-03-13, 11:06
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag ligger inte "fett back". Vet inte varför du ljuger om detta, får det dina egna förluster att kännas mindre katastrofala?

Jag vet hur det ligger till, och du vet hur det ligger till. Det räcker för mig.
Citera
2026-03-13, 11:39
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
395 som stängningskurs. Blir det rusning till 405 imorgon?

Körde faktiskt bull efter det inledande raset och plockade ut några tusenlappar. Tar igen mitt misslyckande björnande steg för steg.

Inte för att jag direkt tror på FSB eller robotar. Men företaget verkar ju kunna hålla sig kvar på de höga nivåerna

Ja hela grejen med aktien är att den är helt irrationell så lyckas man pricka rörelserna kan man tjäna pengar på att ligga lång, även om det fundamentala värdet är nära noll. Bitcoin klättrar idag och de brukar följas åt.
Citera
2026-03-13, 12:09
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:

Blir man inte yr av att åka baklänges när det gäller annat än raka tågrälsar så har man grova problem. Om vi nu ponerar att Zoox ens kommer fungera så kommer man som ensam eller i duo alltid välja cybercab istället för att sitta och trängas med randoms och diskutera vem som ska få åka framlänges. Cybercab är ett billigare substitut till egen bil, det är inte Zoox.
Citera
2026-03-13, 13:18
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Ja hela grejen med aktien är att den är helt irrationell så lyckas man pricka rörelserna kan man tjäna pengar på att ligga lång, även om det fundamentala värdet är nära noll. Bitcoin klättrar idag och de brukar följas åt.

Låter ungefär samma som religiösas "herrens vägar äro outgrundliga".
Samtidigt är marknaden en oöverträffad värderings-mekanism. Inget som hindrar TSLAQ-sektens religiösa tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in