2026-03-09, 16:14
Medlem
Varför ser inte följarna att allt de gör är välregfiserat. Prank allt annat de gör. Sluta ge Jocke pengar genom att följa . Killen är en total psykopat och fegis som förmår andra att göra hans skit. Kolla SVT om Jocke då fattar ni Han är en längre och psykopat.
Citera
2026-03-09, 17:27
Medlem
Någon som sparade ner senaste reagerar på pranks videon? Den blev borttagen och hade velat se vilka sjuka saker han gjorde.
Citera
2026-03-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han är väl väldigt relevant 2 nya tv inspelningar som kommer sändas snart och flera stora projekt på gång.

Ja precis, så nog är han relevant alltid och det retar alla föraktfulla såklart. Men låt dom kämpe på.
Citera
2026-03-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Det är skrämmande hur vissa människor är så involverade i paret Lundells liv och arbete. De verkar imponeras av allt paret gör och försvarar dem hela tiden. Det känns nästan som att de lever sina egna liv genom paret.

Det är märkligt att dessa personer inte har uttalat sig något om att paret Lundell utsatte sitt minsta barn för kyla i sin senaste vlogg. Det får en att undra om de kanske inte har några problem med hur paret beter sig mot sina barn. Samma gäller när paret bryter mot diverse lagar och regler, det verkar dessa personer heller inte ha några problem med.

Men när Joakims bror (eller någon i hans närhet) gör något fel/begår brott, då blir samma personer väldigt upprörda och går igång på alla cylindrar. De mal och mal, samma skit om och om igen, det ena inlägget värre än det andra.

De som är imponerade av paret Lundell lever i en slags "parasocial bubbla", där de engagerar sig väldigt mycket i parets liv som om det vore deras eget. Det är väldigt sorgligt att se, höra eller läsa.
Paret Lundells följarskara/försvarare består troligtvis av barn, ungdomar och intelligensbefriade vuxna dvs. vuxna som inte vet hur man beter sig mot andra människor och inte förstår att alla står lika inför lagen.

Det enda skrämmande är hur mycket hat, skit och negativitet vissa människor sprider i tråden, utan att känna familjen ens. Den svenska avundsjukan är ful, men den lever och frodas här.
Citera
2026-03-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Det den användaren skriver innehåller absolut inget hat.

Att ifrågasätta och nritisera sakligt är enbart hat I de lättkränktas värld.

Tror inte att jag påstod att användaren var en hatare?
Det är skillnad på att sakligt kritisera och att leverera hat i var och varannat inlägg. Men dom som vill vara lite fin i kanten och förtäckt sitt hat kallar det för "förakt".

Vad kallar du många av inläggen i denna, Anjos och Rask tråd? Saklig kritik? Det är beyond hat. Fy faan, så många äckel att man blir mörkrädd. Och nej jag är inte lättkränkt. Är du?
Citera
2026-03-09, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potatispojken99
Någon som sparade ner senaste reagerar på pranks videon? Den blev borttagen och hade velat se vilka sjuka saker han gjorde.

Man kan ju undra varför den togs bort
Citera
2026-03-10, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DorisDiesel
Det enda skrämmande är hur mycket hat, skit och negativitet vissa människor sprider i tråden, utan att känna familjen ens. Den svenska avundsjukan är ful, men den lever och frodas här.

Jag antar att du skämtar? 😳

Tror du på riktigt att gemene svensk är avundsjuk på Jockiboi?

Någon som inte drar sig för att svartmåla sin egen mamma inför hela Sverige, för att bli känd.

Fy fan jag kräks. 🤮
Citera
2026-03-10, 06:18
Medlem
Jag fattar inte att folk följer denna falska figur eller låter sina barn ha den som favoriter.J är uppenbarligen en psykopatisk lögnare eller något annat .Lögnare är han i vart fall det bevisar SVT klart och tydligt och han gjorde bort sig där.ALLT de gör är planerat i minsta detalj.Pranken såg jag direkt att de var falska men folk älskade tydligen deras"Teater"
Citera
2026-03-10, 06:38
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DorisDiesel
Tror inte att jag påstod att användaren var en hatare?
Det är skillnad på att sakligt kritisera och att leverera hat i var och varannat inlägg. Men dom som vill vara lite fin i kanten och förtäckt sitt hat kallar det för "förakt".

Vad kallar du många av inläggen i denna, Anjos och Rask tråd? Saklig kritik? Det är beyond hat. Fy faan, så många äckel att man blir mörkrädd. Och nej jag är inte lättkränkt. Är du?

Fråga: är det hat att kalla jockiboi en äcklig hebefil?
Citera
2026-03-10, 06:41
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Intressant hur mycket Jocke pushat Felicia och sagt att folk skulle rösta på henne. Garanterat ett försök att hitta nya personer som han har hållhakar på framöver.
”Jag gick ut till ALLA mina följare och sa att de skulle rösta på dig. Nu får du göra något för mig!”

Det skulle kunna gå till ungefär såhär. Nu får du göra någonting för mig, röker din lillasyster, är hon under 14? Vad har hon för snap?
Citera
2026-03-10, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Parets senaste vlogg på YouTube "Barnens avgiftning":
https://www.youtube.com/watch?v=AiD47Ex_kIs

Jag har lagt märke i flera vloggar att barnet får ligga själv i vagnen, ofta utan någon uppmärksamhet från någon, vilket gör att det känns som att det inte får vara med i gemenskapen. Det har också hänt flera gånger att barnet får ligga med nappflaska utan närhet från föräldrarna, vilket jag tycker är ledsamt eftersom små barn behöver både närhet och tröst vid matning.

Joakim har också kallat barnet "Tjockeman", vilket jag upplever som ett öknamn, särskilt eftersom barnet är ganska mulligt. Detta sa han öppet i en vlogg, inför sina andra barn.

Det känns som att paret har skaffat sina barn endast för content, det är flera saker man reagerar på. Tragiskt att barn/ungdomar/intelligensbefriade vuxna följer dessa människor.

Haha jag skrattade mig igenom hela videon.Jag VISSTE att de inte skulle sova där utan det var ett reklamtrick för glamping stället.Nu vet jag exakt vart jag inte ska åka.

Sen hur bortkomna bägge 2 ser ut.Det är säkert denna videon gjorde min dag.
Värdelösa föräldrar är de också.Såg någon vilken inlevelse han hade när de lekte kurragömma???Alltså de är ju 2 föräldrar som kan hålla koll på barnen så han hade ju iallafall kunnat ha LITE inlevelse.Men det märks att de är väldigt frånvarande som föräldrar......

Detox my ass bara ett trick för de som tittar.
Senast redigerad av badasskickers 2026-03-10 kl. 07:02.
Citera
2026-03-10, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Är det både socker och koffein som de två äldre barnen ska avgiftas från? Det märks i alla fall inte i YT-klippets scen där tre plastflaskor Pepsi Cola exponeras fullt synligt på picknickbordet. Den lille grabben bälgar i sig Pepsi direkt ur flaskan som det vore vatten. Han kan inte vara mer än 6-7 år gammal. Båda föräldrarna dricker också Pepsi. Vad jag kan se dricker den lilla tjejen Festis.

De stackars barnen i videon uppmuntras till samma ohälsosamma leverne som sina svagsinta föräldrar. Värst är dock att alla barn under 12-13 år och deras tanklösa föräldrar är hjärndöda följare som lockas till att konsumera stora mängder socker. Dessa barn blir framtidens vuxna med övervikt, karies och diabetes typ 2. Inte bara Jockes barn. Tragiskt.

”Barnens avgiftning”-videon (finns säkert fler) är ett tydligt fall för Granskningsnämnden. Produktplacering med tydligt exponerade företagsloggor är förbjuden i linjär-TV. Loggorna är blurrade där. Synd bara att förbudet överträds av vissa influencers och s k kreatörer, i synnerhet Jocke och Jonna.

För övrigt har ni rätt i en sak om Jocke. Han har verkligen krum hållning och ser ut att vara i sämre fysiskt skick än en 90 årig gubbe på ett särskilt äldreboende. Det är bara rullatorn som fattas. Jag känner åtskilliga 80plussare, som går snabbare och har rakare hållning än hösäcken Jocke.
Detox med chips och festis. Ta på dig Fjällrävenjackan, hoppa in i bilen och kör till en camping med tält på altaner och upplev naturen med lättsaltade potatischips och Pepsi. Viktigast av allt! Behåll solglasögonen på hela tiden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in