2026-03-05, 19:12
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Parets senaste vlogg på YouTube "Barnens avgiftning":
https://www.youtube.com/watch?v=AiD47Ex_kIs

Jag har lagt märke i flera vloggar att barnet får ligga själv i vagnen, ofta utan någon uppmärksamhet från någon, vilket gör att det känns som att det inte får vara med i gemenskapen. Det har också hänt flera gånger att barnet får ligga med nappflaska utan närhet från föräldrarna, vilket jag tycker är ledsamt eftersom små barn behöver både närhet och tröst vid matning.

Joakim har också kallat barnet "Tjockeman", vilket jag upplever som ett öknamn, särskilt eftersom barnet är ganska mulligt. Detta sa han öppet i en vlogg, inför sina andra barn.

Det känns som att paret har skaffat sina barn endast för content, det är flera saker man reagerar på. Tragiskt att barn/ungdomar/intelligensbefriade vuxna följer dessa människor.

Föga förvånande att en hebefil som jockiboi som orsakat massa skada mot andra i sin egen barndom är en usel far som utnyttjar sina ungar för content. Helt i linje med hans falska karaktär. Den lätt utvecklingsstörda och autistiska jockiboiii verkar aldrig bli av med sina påsar oavsett hur många knivar som sätts i dessa. Svårt att dölja men av psykisk ohälsa och osunt leverne med operationer, men jag hoppas dårarna fortsätter med sina plastikoperationer, sminka grisen osv.
Citera
2026-03-05, 23:39
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Föga förvånande att en hebefil som jockiboi som orsakat massa skada mot andra i sin egen barndom är en usel far som utnyttjar sina ungar för content. Helt i linje med hans falska karaktär. Den lätt utvecklingsstörda och autistiska jockiboiii verkar aldrig bli av med sina påsar oavsett hur många knivar som sätts i dessa. Svårt att dölja men av psykisk ohälsa och osunt leverne med operationer, men jag hoppas dårarna fortsätter med sina plastikoperationer, sminka grisen osv.
Är det både socker och koffein som de två äldre barnen ska avgiftas från? Det märks i alla fall inte i YT-klippets scen där tre plastflaskor Pepsi Cola exponeras fullt synligt på picknickbordet. Den lille grabben bälgar i sig Pepsi direkt ur flaskan som det vore vatten. Han kan inte vara mer än 6-7 år gammal. Båda föräldrarna dricker också Pepsi. Vad jag kan se dricker den lilla tjejen Festis.

De stackars barnen i videon uppmuntras till samma ohälsosamma leverne som sina svagsinta föräldrar. Värst är dock att alla barn under 12-13 år och deras tanklösa föräldrar är hjärndöda följare som lockas till att konsumera stora mängder socker. Dessa barn blir framtidens vuxna med övervikt, karies och diabetes typ 2. Inte bara Jockes barn. Tragiskt.

”Barnens avgiftning”-videon (finns säkert fler) är ett tydligt fall för Granskningsnämnden. Produktplacering med tydligt exponerade företagsloggor är förbjuden i linjär-TV. Loggorna är blurrade där. Synd bara att förbudet överträds av vissa influencers och s k kreatörer, i synnerhet Jocke och Jonna.

För övrigt har ni rätt i en sak om Jocke. Han har verkligen krum hållning och ser ut att vara i sämre fysiskt skick än en 90 årig gubbe på ett särskilt äldreboende. Det är bara rullatorn som fattas. Jag känner åtskilliga 80plussare, som går snabbare och har rakare hållning än hösäcken Jocke.
Citera
2026-03-08, 10:35
Medlem
GreenBatterys avatar
Intressant hur mycket Jocke pushat Felicia och sagt att folk skulle rösta på henne. Garanterat ett försök att hitta nya personer som han har hållhakar på framöver.
”Jag gick ut till ALLA mina följare och sa att de skulle rösta på dig. Nu får du göra något för mig!”
Citera
2026-03-08, 13:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Intressant hur mycket Jocke pushat Felicia och sagt att folk skulle rösta på henne. Garanterat ett försök att hitta nya personer som han har hållhakar på framöver.
”Jag gick ut till ALLA mina följare och sa att de skulle rösta på dig. Nu får du göra något för mig!”
Ja eller också är det bara ett sätt försöka hålla sig relevant.
Citera
2026-03-08, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja eller också är det bara ett sätt försöka hålla sig relevant.

Har Joakim Lundell tappat relevansen?
Citera
2026-03-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DorisDiesel
Har Joakim Lundell någonsin varit relevant för annat än sina lögner och överdrifter?

Han är relevant/intressant på grund av sin förmåga att utnyttja andra och framställa sig själv som offer.

Likt Epstein, gör det honom inte respekterad eller relevant som person.
Citera
2026-03-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Har Joakim Lundell någonsin varit relevant för annat än sina lögner och överdrifter?

Han är relevant/intressant på grund av sin förmåga att utnyttja andra och framställa sig själv som offer.

Likt Epstein, gör det honom inte respekterad eller relevant som person.
Han är relevant på samma sätt som alopecia för den drabbade.
Citera
2026-03-09, 09:28
Medlem
Någon som sparade ner hans senaste video? Den när dom går igenom pranks. Den blev tydligen åldersmarkerad och nedtagen.
Citera
2026-03-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DorisDiesel

Han är väl väldigt relevant 2 nya tv inspelningar som kommer sändas snart och flera stora projekt på gång.
Citera
2026-03-09, 11:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han är väl väldigt relevant 2 nya tv inspelningar som kommer sändas snart och flera stora projekt på gång.
Men var fint att du tycker han är relevant. Han syns mindre i TV och att plaskar med att sända bröllop nummer två är ju inte särskilt imponerande.
Citera
2026-03-09, 13:09
Medlem
Citat:
Men var fint att du tycker han är relevant. Han syns mindre i TV och att plaskar med att sända bröllop nummer två är ju inte särskilt imponerande.

Mindre i tv? han är väl ganska mycket i tv skulle jag säga och vissa saker spelas ju in fortfarande.
Det kanske inte är imponerande för dig men för många andra är det nog det.
Citera
2026-03-09, 14:00
Medlem
Citat:
Det är skrämmande hur vissa människor är så involverade i paret Lundells liv och arbete. De verkar imponeras av allt paret gör och försvarar dem hela tiden. Det känns nästan som att de lever sina egna liv genom paret.

Det är märkligt att dessa personer inte har uttalat sig något om att paret Lundell utsatte sitt minsta barn för kyla i sin senaste vlogg. Det får en att undra om de kanske inte har några problem med hur paret beter sig mot sina barn. Samma gäller när paret bryter mot diverse lagar och regler, det verkar dessa personer heller inte ha några problem med.

Men när Joakims bror (eller någon i hans närhet) gör något fel/begår brott, då blir samma personer väldigt upprörda och går igång på alla cylindrar. De mal och mal, samma skit om och om igen, det ena inlägget värre än det andra.

De som är imponerade av paret Lundell lever i en slags "parasocial bubbla", där de engagerar sig väldigt mycket i parets liv som om det vore deras eget. Det är väldigt sorgligt att se, höra eller läsa.
Paret Lundells följarskara/försvarare består troligtvis av barn, ungdomar och intelligensbefriade vuxna dvs. vuxna som inte vet hur man beter sig mot andra människor och inte förstår att alla står lika inför lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in