Jag har lagt märke i flera vloggar att barnet får ligga själv i vagnen, ofta utan någon uppmärksamhet från någon, vilket gör att det känns som att det inte får vara med i gemenskapen. Det har också hänt flera gånger att barnet får ligga med nappflaska utan närhet från föräldrarna, vilket jag tycker är ledsamt eftersom små barn behöver både närhet och tröst vid matning.
Joakim har också kallat barnet "Tjockeman", vilket jag upplever som ett öknamn, särskilt eftersom barnet är ganska mulligt. Detta sa han öppet i en vlogg, inför sina andra barn.
Det känns som att paret har skaffat sina barn endast för content, det är flera saker man reagerar på. Tragiskt att barn/ungdomar/intelligensbefriade vuxna följer dessa människor.
Haha jag skrattade mig igenom hela videon.Jag VISSTE att de inte skulle sova där utan det var ett reklamtrick för glamping stället.Nu vet jag exakt vart jag inte ska åka.
Sen hur bortkomna bägge 2 ser ut.Det är säkert denna videon gjorde min dag.
Värdelösa föräldrar är de också.Såg någon vilken inlevelse han hade när de lekte kurragömma???Alltså de är ju 2 föräldrar som kan hålla koll på barnen så han hade ju iallafall kunnat ha LITE inlevelse.Men det märks att de är väldigt frånvarande som föräldrar......
Detox my ass bara ett trick för de som tittar.
Senast redigerad av badasskickers Igår kl. 07:02.
Är det både socker och koffein som de två äldre barnen ska avgiftas från? Det märks i alla fall inte i YT-klippets scen där tre plastflaskor Pepsi Cola exponeras fullt synligt på picknickbordet. Den lille grabben bälgar i sig Pepsi direkt ur flaskan som det vore vatten. Han kan inte vara mer än 6-7 år gammal. Båda föräldrarna dricker också Pepsi. Vad jag kan se dricker den lilla tjejen Festis.
De stackars barnen i videon uppmuntras till samma ohälsosamma leverne som sina svagsinta föräldrar. Värst är dock att alla barn under 12-13 år och deras tanklösa föräldrar är hjärndöda följare som lockas till att konsumera stora mängder socker. Dessa barn blir framtidens vuxna med övervikt, karies och diabetes typ 2. Inte bara Jockes barn. Tragiskt.
”Barnens avgiftning”-videon (finns säkert fler) är ett tydligt fall för Granskningsnämnden. Produktplacering med tydligt exponerade företagsloggor är förbjuden i linjär-TV. Loggorna är blurrade där. Synd bara att förbudet överträds av vissa influencers och s k kreatörer, i synnerhet Jocke och Jonna.
För övrigt har ni rätt i en sak om Jocke. Han har verkligen krum hållning och ser ut att vara i sämre fysiskt skick än en 90 årig gubbe på ett särskilt äldreboende. Det är bara rullatorn som fattas. Jag känner åtskilliga 80plussare, som går snabbare och har rakare hållning än hösäcken Jocke.
Detox med chips och festis. Ta på dig Fjällrävenjackan, hoppa in i bilen och kör till en camping med tält på altaner och upplev naturen med lättsaltade potatischips och Pepsi. Viktigast av allt! Behåll solglasögonen på hela tiden!
Det är nästan skrämmande hur de beter sig mot sina barn.
Och helt klart är detta inget de bara kommit på för bägge föräldrarna verkar inte veta vart de ska vända sig och verkar vara helt under ytan i videon.
Jag fattar inte hur de kunnat lägga upp sådan värdelös skit.Sen föralldel tycker jag allt de lägger upp är fruktansvärt löjligt! Iallafall det lilla jag har sett.
Kan inte förstå hur detta par har blivit så kända.
Det enda skrämmande är hur mycket hat, skit och negativitet vissa människor sprider i tråden, utan att känna familjen ens. Den svenska avundsjukan är ful, men den lever och frodas här.
Citat:
Ursprungligen postat av DorisDiesel
Tror inte att jag påstod att användaren var en hatare?
Det är skillnad på att sakligt kritisera och att leverera hat i var och varannat inlägg. Men dom som vill vara lite fin i kanten och förtäckt sitt hat kallar det för "förakt".
Vad kallar du många av inläggen i denna, Anjos och Rask tråd? Saklig kritik? Det är beyond hat. Fy faan, så många äckel att man blir mörkrädd. Och nej jag är inte lättkränkt. Är du?
Nej du påstod inte att jag var/är en hatare, däremot påstår du att andra användare är det.
Istället för att bemöta kritiken om att paret Lundell utsatte sitt minsta barn för kyla, väljer du att byta fokus och skriva om "hat" och "avundsjuka". Ens liv borde inte kretsa kring en YouTuber, och i ett öppet forum måste man kunna kritisera offentliga personer utan att automatiskt bli kallad hatare eller avundsjuk.
Det jag också reagerade på är att samma personer som beskriver kritik mot Joakim som "hat", ofta accepterar att väldigt grova saker skrivs om andra personer i närheten av honom utan att det ifrågasätts.
Varför tror du att folk går omkring och är avundsjuka, och vad exakt är det du menar med att folk skulle vara avundsjuka på? Tror du verkligen att människor i allmänhet går runt i sina liv och är upptagna med att vara avundsjuka eller hata andra människor? För de flesta handlar livet om helt andra saker.
Så istället för att prata om hat eller avundsjuka, hur förklarar du det faktum att kritik mot konkreta handlingar (som när paret Lundell utsatte sitt minsta barn för kyla), inte bemöts alls?
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Vill du se riktigt hat så kolla Chrippa-tråden.
Anjo och Rasks trådar är lyteskomik och den här tråden innehåller inte särskilt mycket av något slag.
Ja, i Joakims brors tråd är det verkligen något helt annat när det gäller hat och elakheter. Visst, även i Joakims, Anjos och Rasks trådar förekommer det vidriga kommentarer, men ingenting slår Joakims brors tråd.
Där undrar man verkligen vad som hänt med vissa människor.
Kommer vi att få se Jocke i let's dance nu när det ska komma åter på Tv4?
Hoppas verkligen inte det.Denna poser måsta ha gjort sitt i media Sverige annars är det något fel.ALLA måste ju se vilken falsk människa detta är och avsluta sina samarbeten med honom.Den falskaste jag sett på länge Och hans kompisar på YT den fete mannen och den killen som har så jävla fula tatueringar kan gå samma väg.Att folk kollar seras videor är för mig helt otroligt De följer Jockes minsta vink.Det är helt sjukt.
[/spoiler]
[/spoiler]
Nej du påstod inte att jag var/är en hatare, däremot påstår du att andra användare är det.
Istället för att bemöta kritiken om att paret Lundell utsatte sitt minsta barn för kyla, väljer du att byta fokus och skriva om "hat" och "avundsjuka". Ens liv borde inte kretsa kring en YouTuber, och i ett öppet forum måste man kunna kritisera offentliga personer utan att automatiskt bli kallad hatare eller avundsjuk.
Det jag också reagerade på är att samma personer som beskriver kritik mot Joakim som "hat", ofta accepterar att väldigt grova saker skrivs om andra personer i närheten av honom utan att det ifrågasätts.
Varför tror du att folk går omkring och är avundsjuka, och vad exakt är det du menar med att folk skulle vara avundsjuka på? Tror du verkligen att människor i allmänhet går runt i sina liv och är upptagna med att vara avundsjuka eller hata andra människor? För de flesta handlar livet om helt andra saker.
Så istället för att prata om hat eller avundsjuka, hur förklarar du det faktum att kritik mot konkreta handlingar (som när paret Lundell utsatte sitt minsta barn för kyla), inte bemöts alls?
Ja, i Joakims brors tråd är det verkligen något helt annat när det gäller hat och elakheter. Visst, även i Joakims, Anjos och Rasks trådar förekommer det vidriga kommentarer, men ingenting slår Joakims brors tråd.
Där undrar man verkligen vad som hänt med vissa människor.
"Utsatte sitt barn för kyla"? Har ingen jävla aning om vad du surrar om! Stängde dom in den lille i frysen eller?
Vet du jag har ett heltidsjobb och ett liv! Jag hänger inte här 24/7 och hänger heller inte med i allt som varken Jocke eller någon annan lägger ut! Så vad fan pratar du om?
Tror du på riktigt att gemene svensk är avundsjuk på Jockiboi?
Någon som inte drar sig för att svartmåla sin egen mamma inför hela Sverige, för att bli känd.
Fy fan jag kräks. 🤮
Ja, det tror jag. Hade inte Jocke varit så känd som han är, haft de pengar han har, så hade ni inte noterat i en fotnot en gång. Jag antar att du menar boken han skrev? Det är för fan snart 10 år sedan, get over it!
Det är nästan skrämmande hur de beter sig mot sina barn.
Och helt klart är detta inget de bara kommit på för bägge föräldrarna verkar inte veta vart de ska vända sig och verkar vara helt under ytan i videon.
Jag fattar inte hur de kunnat lägga upp sådan värdelös skit.Sen föralldel tycker jag allt de lägger upp är fruktansvärt löjligt! Iallafall det lilla jag har sett.
Kan inte förstå hur detta par har blivit så kända.
Värdelösa är dem.
Kan du inte förstå hur dessa har blivit kända?
Tillåt mig förklara det uppenbara; de har blivit kända på att du och dina likar inte kan låta bli att titta på deras ”skit”, även om ni alla alltid ser ”så lite som möjligt”. Att du skriver om dem i deras tråd här spelar också stor roll för deras kändisskap.
Om alla här tycker illa om dem och tycker att de och deras kanaler är skit, hur kommer det sig att ni föder och ger näring till deras kändisskap genom att både titta och kommentera detta? Ni bidrar till deras lön, vilket är många miljoner per år.
De är säkert mycket glada över detta. De lever i lyx av ert intresse.
Själv tycker jag om dem, särskilt Jonna, jag tycker hon är en fin mamma. Jag undanber mig kommentarer till detta då jag är fri att ha min åsikt.
Så, om du inte vill göra dem mer kända, döda deras kändisskap med tystnad och se inget mer av det som paret lägger ut.
Klarar du det?
Han berättade nyligen att allt han skriver endast är fiktion som ska ge bilden av hans alter ego, som inte finns.
Några skriver romaner med karaktärer som de hittar på. Tex Jan Guillou.
Ibland påstår han att han är karaktären " Ondskan".
Just där möts de båda. De har blivit avslöjade att inget stämmer i sina "biografier".
Men de är bra på att hitta på bra historier, vilket är deras styrka. En bra fantasi som folk gärna vill konsumera av.