2026-01-25, 09:40
Medlem
Lasanjos avatar
Lite sen på bollen. Men Samir hävdade i intervjun att han ringde ett samtal till jockiboooi (Så som Olof K säger det), där han bad honom säga till anjo att sluta skriva skit om honom.

Medans jockiboooi ( så som Olof K säger det) säger *jag bestämmer inte över anjo, han är den sista man kan säga till*

Märkligt det behövdes 1 samtal från Samir för att anjo skull3 sluta. Men nör det handlar om Chrippa, så har han absolut iiiiiiiinget att säga till om.
Citera
2026-01-25, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Paow var 17 år, inte 19.

När hon var 16 låg hon (eventuellt) med Nemo, hon nekade det då.

Hon låg med Nemo, samtidigt som hon var tillsammans med Hugo. Jocke ringde henne för att få henne att berätta, hon berättade i förtroende vad som hänt (hon trodde att de var vänner då), han spelade in allt och lade ut det på sin blogg samma kväll.
Citera
2026-01-25, 10:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Hon låg med Nemo, samtidigt som hon var tillsammans med Hugo. Jocke ringde henne för att få henne att berätta, hon berättade i förtroende vad som hänt (hon trodde att de var vänner då), han spelade in allt och lade ut det på sin blogg samma kväll.

Skräll på den
Citera
2026-01-25, 11:42
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Var det inte denna tråd som Joakim var så stolt över, då alla älskade honom och hans "livsresa"?
Jag hoppade in här efter ha sett "Hatet" och vad jag ser så är JL rätt illa omtyckt. Försvann hans fanclub efter det kom fram att deras stora idol är en mytoman, att kejsaren är naken?
Till och med hans kriminella kepsförsäljare till brorsa får mer stöd.

Var nånstans får han mer stöd?
Citera
2026-01-25, 11:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Är du efterbliven?
Tror du att någon som är anställd inom vård eller soc får läsa upp eller hantera någåns journaler publikt för alla..?
Sjukaste jag har läst på länge..🤣🤣

Du får nog läsa vad jag skrev en gång till.

Eller är DU efterbliven?
Citera
2026-01-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Kan inte du lista alla? Jocke är en pajas som älskar uppmärksamhet. Jag är inte expert i hans biografi.

Absolut, vi börjar med lampsockeln.

1. Tror du att Jockes mamma tvingade honom att stoppa fingrarna i en lampsockel så han fick ström i sig?
Citera
2026-01-25, 15:10
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Är du efterbliven?
Tror du att någon som är anställd inom vård eller soc får läsa upp eller hantera någåns journaler publikt för alla..?
Sjukaste jag har läst på länge..🤣🤣

Citat:
BGB får INTE läsa Jockes privata sekretessbelagda journaler alls utan Joakims tillåtelse.
Både källan och BGB har gjort grova övertramp.
Har du rätt kommer ju BGB bli dömd för det. Framtiden får väl utvisa om du har rätt eller fel.
Jag är övertygad om att du har fel och att BGB inte kommer bli dömd för att ha läst Jockes journaler
Citera
2026-01-25, 15:17
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Ett jävla liv om ålderskillnaden mellan Chrippa och Linnea, men att Jockiboi lägrat 10-13 år yngre flickor (barn) är fullt normalt tydligen
Folk gnäller på att Linnea är 11 år yngre än Chrippa.
Folk verkar ha missat att Jonna är 9 år yngre än Jocke.

Folk tycker att det är äckligt att 35+ åriga Chrippa dejtar en ung 20 åring.

Folk verkar ha missat att 26 åriga Jocke vart sexuellt attraherad av 17 åriga(!) Jonna. Han hängde ut och trakasserade henne så hon polisanmälde honom.
Citera
2026-01-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Folk gnäller på att Linnea är 11 år yngre än Chrippa.
Folk verkar ha missat att Jonna är 9 år yngre än Jocke.

Folk tycker att det är äckligt att 35+ åriga Chrippa dejtar en ung 20 åring.

Folk verkar ha missat att 26 åriga Jocke vart sexuellt attraherad av 17 åriga(!) Jonna. Han hängde ut och trakasserade henne så hon polisanmälde honom.
Någon som vet vad Jocke skrev om 17-åriga Jonna som resulterade i en polisanmälan?

Om jag minns rätt så har Jonna själv beskrivit att han ”stalkade” henne och bland annat ljög på sin blogg om att han haft sex med henne?
Citera
2026-01-25, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Någon som vet vad Jocke skrev om 17-åriga Jonna som resulterade i en polisanmälan?

Om jag minns rätt så har Jonna själv beskrivit att han ”stalkade” henne och bland annat ljög på sin blogg om att han haft sex med henne?
Han beskrev 17-åriga Jonna som en blond hora.
Citera
2026-01-25, 17:20
Medlem
För ordningens skull så kan vi punktera debatten gällande Bodin och Jockes journaler snabbt och enkelt (som flera skribenter i tråden redan gjort):

Ett sekretessbrott måste påvisa att en person med tystnadsplikt/omfattas av patientsekretess, olovligen lämnat ut journalhandlingar. Utifrån hittills kända omständigheter har Joakim inte visat att sånt har skett.
Därmed saknas grund för anmälan om sekretessbrott.

När Jocke hämtat ut sina journaler ifrån soc eller vården, så är vårdens sekretess inte längre tillämplig för hur Jocke hanterar sina kopior. Vare sig Jocke, eller någon han sen ger papperen/kopior till, omfattas av patientsekretessen.

Om Jocke ger kopior till tredje part, så ger Jocke sitt explicita eller implicita medgivande till mottagaren att denne nu äger papperen och informationen däri och får bruka denna, även publicera offentligt. Uppgifterna är fortfarande personuppgifter, men samtycket innebär att GDPR i sig inte utgör ett direkt hinder för publicering.

Bodin hävdar han fått handlingarna från senare part. Om det är sant är det lagligt och Bodin får läsa- och publicera ur handlingarna. I annat fall måste Jocke bevisa att Bodin förvärvat handlingarna på ett sätt som utgör brott. Det har Jocke inte gjort, och hindras i princip av Tryckfrihetsordningen att göra.

Journalistiska etiska regler, omfattas bl.a. av Publicistklubben eller Pressens Opinionsnämnd, stipulerar att man ska väga allmänintresse mot intrång i privatliv vid publicering. Vid övertramp kan det leda till kritik eller sanktion från pressens organ, men inte straffrättsliga påföljder.

Joakim får extremt svårt att hävda intrång i privatliv, eftersom Jocke själv publicerat 'samtliga' handlingar offentligt innan SVT dokumentären publicerades, medan SVT återgav blott en handfull citat inklusive ett övergripande omdöme.

Det finns inget påvisat brott i Jockes anmälan. Jockes anmälan består istället av följande komponenter:

1. Han är arg och sur för att folk avslöjar honom, och då okynnesanmäler han i affekt.
2. Han markerar för omvärlden: om jag blir arg, tar jag allt till högsta ort. Ingen nåd. Jag är farlig, avslöja inte mina lögner.
3. Istället för att anmäla ett brott, så vill han att myndigheter ska ta reda på OM det begåtts ett brott att anmäla. Han vill skrämma Bodin.
4. Han har sopor till juridisk rådgivning.

PS. Därmed inte sagt att inget av ovanstående kan gå igenom i en rättsinstans i vilket fall. Det finns puckon överallt även ibland jurister. Kan svenskt rättsväsende döma Thomas Quick till 7-8 mord som han aldrig begått, utan minsta tekniska bevis, så är det lika möjligt att Jocke får rätt i någon instans, även fast han enligt lag inte har det (vilket då förstås blir föremål för överklagan osv).
Det här är en del i hot- och skrämseltaktiken Jocke kör med. Folk blir rädda, för inskrepanser i rättsliga tillämpningen .DS
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-25 kl. 18:11.
Citera
2026-01-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger

Han hängde ut henne på sin blogg, under temat "Dagens knull", att hon hade knullat honom för att hon trånade efter han, och var bara typ ytterligare en hora i mängden och mängder med annat liknande osv osv.
Jonna var en relativt normal tonårstjej som avvisade en äcklig virrpanna på stan som stalkade henne. Därför gjorde Jocke så mot henne.

Jocke fick syn på henne på gatan, på Skänninge marknad, när han var 25 och hon 17 (2011). I boken Monster skriver Jocke:
"Hon visste att jag var typ lite känd. men inte varför eller på vilket sätt. Hon var inte imponerad av offentliga personer. Hon verkade inte ens tycka att jag var lite charmig."
Jocke skriver på sid 185 om när han såg henne första gången.
"Jonna var 17, hade patinablont hår, jeans och grå hoodie. Det första jag tänkte var fan vilka snygga läppar hon har. /../ Jag tänkte 'henne ska jag ha. Men jag kunde inte förmå mig att gå fram till henne. Istället förföljde jag henne runt karusellerna och de andra åkattraktionerna.
Jag drack förstås hela kvällen, men Jonna var nykter.
Jag kunde inte låta bli att stirra. Vart hon än gick så stod jag där och glodde på henne."
När han och Jonna till slut kommer i samtal, genom lite social manipulation samma kväll, så ...
"Plötsligt visste jag inte riktigt vad jag skulle säga, men lyckades klämma fram 'Tja, vill du följa med och festa?'
'Nä', sa Jonna likgiltigt. 'Jag ska hem till min mormor och sova'.
Då sa jag 'Du var snyggare innan du öppnade käften'.
Jag insåg i samma stund att det var kört, så istället började jag limma på Jonnas syster. /../ Det var såklart det sämsta jag kunde göra, och jag märkte att Jonna stirrade på mig som jag var fullständigt galen."
Kvällen slutar med att Jocke får med sig nån flicka, tar henne till Skänninge Kyrkogård på natten och knullar henne på där på kyrkogården.
"När jag legat med den där tjejen på kyrkogåren frågade hon om vi skulle hitta på något. Jag bara tittade oförstående på henne och sa "Nä, Stick!".
Han bekräftar själv i boken Monster (sid 187) ...
" ... genom att skriva på "Dagens knull" att jag hade knullat henne [Jonna], vilket alltså var ren lögn. Jag skrev också att hon var en tight liten slyna och liknande saker."
"Jonna polisanmälde mig direkt .." skriver han. Men redan på den tiden var han vid att få anmälningar på sig som bara lades ner. Så därför kände han sig mäktig och bättre vetande än "vanligt folk" och sket i att han fick anmälningar på sig. Det skriver han uttryckligen i boken.

Därefter stalkar Jocke Jonna på Facebook. Han skriver bland annat till henne "Ska du inte kommit hit och knulla sönder mig?".

På sidan 188 skriver Jocke att Jonnas kille dödshotade Jocke många gånger eftersom han skrivit mycket om Jonna på bloggen kontinuerligt.

Tänk dig vad 17-åriga Jonna hade känt där och då, om man pekat på Jocke och sagt till henne att 'den där muppen, han är din framtida man som du kommer skaffa barn och familj och leva ditt liv med'.

Jag har Jonnas bok också, det står mer i den. Men den boken är just nu utlånad till en bekant, som vill läsa, men inte vågar köpa den, för hon är rädd att Jocke kan ta reda på vilka som köper boken.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-25 kl. 18:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in